سقوط جنگنده F/A-۱۸ بازگشته از دریای سرخ در واشنگتن

به گفته نیروی دریایی آمریکا، یک جت جنگنده متعلق به این ارگان با ۲ خدمه در شرق کوه «رینیر» در ایالت واشنگتن سقوط کرده است و جستجو برای یافتن سرنشین‌ها ادامه دارد. به گزارش ایسنا، جنگنده «ای‌ای-۱۸جی گرولر» (EA-۱۸G Growler) نیروی دریایی آمریکا که یک هواپیمای تهاجمی الکترونیکی است و بخشی از خانواده هواپیماهای F/A-۱۸ ... سقوط جنگنده F/A-۱۸ بازگشته از دریای سرخ در واشنگتن

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, خلیج عدن, دریای سرخ

قانونگذار آمریکایی: اتفاقات وحشتناک غزه حاصل مهار نشدن نتانیاهو توسط بایدن است

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت‌های دولت جو بایدن از جنایات اسرائیل مخالفت کرده و جنایات به وقوع پیوسته در نوار غزه را حاصل «مهار نکردن» این رژیم از سوی دولت بایدن دانست. به گزارش ایسنا، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اتفاقات وحشتناک ... قانونگذار آمریکایی: اتفاقات وحشتناک غزه حاصل مهار نشدن نتانیاهو توسط بایدن است

ادامه

آمریکا, آمریکای جنوبی, اسراییل, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین

«فارن پالسی» از کانون اصلی توطئه در آمریکا می‌نویسد

«فارن پالسی» در تحلیلی با اشاره به سابقه طولانی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سازماندهی و اجرای انواع توطئه در داخل و خارج از این کشور تاکید کرد: توطئه گرایی در آمریکا انعکاس مستقیم مداخله گرایی ایالات متحده در خارج از کشور پس از جنگ جهانی دوم است. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ... «فارن پالسی» از کانون اصلی توطئه در آمریکا می‌نویسد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحاد شوروی, اروپا, تحلیل, جهان, کمونیسم, کوبا

واشنگتن‌پست: اختلافات بین نتانیاهو و بایدن در رسانه‌ها دروغ است

با شروع جنگ غزه، دولت بایدن به بزرگترین حامی اسرائیل و دولت نتانیاهو تبدیل شده است. اما در پی جنایات فزاینده اسرائیل، از جمله انفجار پیجرها در لبنان و ترور «سیدحسن نصرالله» دبیرکل مقاومت لبنان، رسانه‌های غربی با نشر گزارش‌هایی مدعی عدم آگاهی آمریکا به‌عنوان بزرگترین حامی اسرائیل از برنامه‌های این رژیم شدند و نوشتند که بایدن و نتانیاهو به اختلافاتی فزاینده برخورده‌اند.

به گزارش ایسنا، اکنون این مسئله توجه واشنگتن‌پست و تحلیل‌گر آن یعنی «پری بیکن جونیور» را جلب و خلاف ادعای دیگر رسانه‌های آمریکایی اثبات شد.

واشنگتن‌پست در مطلبی با عنوان «جار و جنجال‌های نتانیاهو را باور نکنید! آمریکا تا حد زیادی با او موافق است» تصریح کرده اقدامات اسرائیل در غزه و لبنان، همگی با موافقت آمریکا انجام می‌شوند.

روزنامه آمریکایی نوشت: «رسانه‌ها سیاست‌های دولت بایدن پیرامون خاورمیانه طی یک سال گذشته را مبتنی بر حسن‌نیت، اما غیرموثر توصیف کرده‌اند. طبق آنچه دستیاران رئیس‌جمهور به خبرنگاران می‌گویند بایدن و تیم او در تلاش برای یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به درگیری‌ها است و بایدن هرگاه با نتانیاهو صحبت‌ می‌کند، او را آماج انتقادات گسترده قرار می‌دهد.»

واشنگتن‌پست افزود: «شاید ادعای بالا حقیقت داشته باشد، اما با توجه به گسترش درگیری‌ها در طی سال گذشته و وارد شدن کرانه‌باختری، ایران، لبنان، سوریه و یمن در اقدامات اسرائیل، فقط می‌توان نتیجه گرفت که بایدن با نتانیاهو و سیاست‌های او موافقت است. سیاست‌های نتانیاهو، سیاست‌های مورد تأیید آمریکا است.»

این روزنامه افزود: «آمریکا در خارج‌ از مرزهای خود آن‌قدر که فکر می‌کند قدرتمند نیست، اما تصور این مسئله که آمریکا، نمی‌تواند یکی از نزدیک‌ترین متحدان خود که میلیاردها دلار سلاح در اختیارش می‌گذارد را کنترل نکند، غیرقابل باور است. همواره کشورهای خارجی دربرابر اراده آمریکا سر خم کرده‌اند.»

واشنگتن‌پست تصریح کرد: «از طرفی، هرگاه آمریکا به خواست خود نمی‌رسد، واکنشی تند نشان می‌دهد. با این وجود در طی سال گذشته، با وجود نشر گزارش‌های بیشمار پیرامون اختلافات ادعایی بین بایدن و نتانیاهو، دولت آمریکا اقدامی برای کنترل اسرائیل همچون مشروط کردن بسته‌های تسلیحاتی خود برای کاهش تلفات غیرنظامی انجام نداده است.»

این روزنامه آمریکایی همچنین با اشاره به جنایات گسترده اسرائیل در غزه از جمله «کشتار بی‌رویه غیرنظامیان، مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، ترور عامدانه رهبر حماس که مسئول مذاکرات آتش‌بس بود و انفجار پیجرها در لبنان» و نادیده گرفته شدن آن‌ها توسط دولت آمریکا نوشت: «بایدن و مشاوران ارشد او همواره اقدامات اسرائیل را که آماج انتقادات گسترده جامعه‌جهانی، گروه‌های حقوق بشری و حتی مقامات آمریکایی است را نادیده گرفته یا به‌کل انکار کرده است.»

اسرائیل به خواست آمریکا محدود نشده است

واشنگتن‌پست تصریح کرد: «اگر آمریکا می‌خواست، می‌توانست اسرائیل را وادار به کاهش زجر تحمیل شده به فلسطینیان کند. با حمایت آمریکا و عدم اقدام جدی و حمایت بی‌قید و شرط بایدن، اسرائیلی‌ها جسورتر شده‌اند.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: «پاسخ سوال اینکه چرا اسرائیل محدود نشده است، ساده است. اسرائیل محدودیتی ندارد، چون آمریکا نمی‌خواهد…»

واشنگتن‌پست تصریح کرد: «رهبران اسرائیل و آمریکا، از اسرائیل به‌عنوان کشوری دموکراتیک و اخلاقی در محاصره کشورهای متخاصم که تهدیدی جدی علیه وجودیت اسرائیل هستند یاد می‌کنند، اما با طرح این ادعا که ایران به‌دنبال کسب قدرت و نفوذ در منطقه است، آن‌ها با هر اقدام اسرائیل موافقت کرده‌اند.»

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت: «این شرایط نمی‌تواند ادامه پیدا کند. اسرائیل نمی‌تواند با حمایت آمریکا به کشتار دسته‌جمعی غیرنظامیان، کارشکنی در هر تلاش برای آتش‌بس یا تشدید تنش فراسوی غزه ادامه دهد. آمریکا نیازمند سیاستی تازه‌ پیرامون اسرائیل است.»

آمریکا نباید برای اسرائیل وارد جنگ شود

واشنگتن‌پست در ادامه مطلب خود با اشاره به تحلیل بسیاری پیرامون خواست نتانیاهو برای ورود آمریکا به منطقه و جنگ مستقیم علیه محور مقاوت یا حتی ایران نوشت: «آمریکا نباید علیه ایران، چین یا حتی روسیه جنگ سرد یا گرمی را آغاز کند… متحدان آمریکا، چه انگلیس و چه اسرائیل، باید برای اقدامات غیرعادلانه خود محکوم شوند.»

این روزنامه آمریکایی همچنین با اشاره به وضعیت بحرانی شهروندان آمریکایی نوشت: «آمریکا نباید کشوری خارجی را که دولت آن حتی نماینده مردم خود نیست را به شهروندان آمریکایی ترجیح دهد. هیچ‌یک از اقدامات حماس کشتار بی‌رویه غیرنظامیان را توجیه نمی‌کند. بایدن و مقامات دولت آن نباید فقط می‌گفتند که اسرائیل از حق دفاع از خود برخوردار است، بلکه آن‌ها باید می‌گفتند جان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها باارزش است.»

واشنگتن‌پست در آخر نوشت: «نباید دولت بایدن یا منتقدان اقدامات اسرائیل فقط نتانیاهو را آماج انتقادات خود قرار دهند. او در خلق این بحران تنها نیست. آمریکا باید اعتراف کند که با اقدامات نخست وزیر اسرائیل موافق است، اگر نه، باید اقداماتی جدی و واقعی برای محدود کردن اقدامات نتانیاهو اتخاذ کند.»

نظرسنجی گالوپ: حل مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت رای‌دهندگان آمریکایی‌ است

نظرسنجی جدید انجام شده توسط موسسه گالوپ نشان می‌دهد که حل مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت رای‌دهندگان آمریکایی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: تارنمای آمریکایی «هیل»، براساس یک نظرسنجی جدید انجام شده توسط موسسه گالوپ، کمتر از یک ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان ماه)، اقتصاد مهمترین مساله مردم آمریکاست. ... نظرسنجی گالوپ: حل مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت رای‌دهندگان آمریکایی‌ است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, خبر

شورای آتلانتیک: ایالات متحده مهمترین مانع در تقویت نظامی اتحادیه اروپا بوده است

اندیشکده «شورای آتلانتیک» در تحلیلی ایالات متحده را یکی از موانع مهم در استقلال نظامی اتحادیه اروپا خواند و از واشنگتن خواست تا به بروکسل در تقویت بنیه نظامی بومی و راهبرد صنعت دفاعی خود کمک کند. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این اتاق فکر آمریکایی در چارچوب بررسی برنامه سیاست مشترک ایالات متحده ... شورای آتلانتیک: ایالات متحده مهمترین مانع در تقویت نظامی اتحادیه اروپا بوده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, اروپا, انگلیس, تحلیل, جهان, ناتو

رهبر کره‌شمالی: به یک ابرقدرت هسته‌ای تبدیل می‌شویم

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی امروز سه‌شنبه، گزارش داد، رهبر کره‌شمالی گفت کشورش گام‌هایش را برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی با سلاح‌های هسته‌ای تسریع خواهد کرد و در صورت حمله دشمن، استفاده از آنها را رد نمی‌کند. به گزارش ایسنا، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی برای دومین بار طی یک هفته شخصا از «کیم یوک ... رهبر کره‌شمالی: به یک ابرقدرت هسته‌ای تبدیل می‌شویم

ادامه

آمریکا, روسیه, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, صلح, کره جنوبی, کره شمالی, همبستگی

پمپئو: ایران می‌تواند اسرائیل را ۲ هزار و ۵۰۰ بار نابود کند

مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در اذعان به قدرت موشکی ایران اعلام کرد که تعداد زیاد موشک های ایران به این معنی است که این کشور می‌تواند ۲ هزار و ۵۰۰ بار اسرائیل را نابود کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا, پمپئو که در دولت دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا فعالیت می‌کرد, در ... پمپئو: ایران می‌تواند اسرائیل را ۲ هزار و ۵۰۰ بار نابود کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فلسطین