هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

وزیرخارجه ایتالیا ایده ارسال سربازان ناتو به اوکراین را معادل آغاز جنگ جهانی سوم دانست. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزیر ‌خارجه ایتالیا هشدار داد که احتمال اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت. ‌«آنتونیو تاجانی»، وزیر ‌خارجه ایتالیا ‌گفت: «فکر می‌کنم ائتلاف ناتو نباید ... هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

ادامه

اوکراین, ایتالیا, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهار نظر «تحریک آمیز» اخیر نخست وزیر یونان که مسکو را دشمن اروپا خواند، واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشور او همیشه دشمن نازیسم در اروپا باقی خواهد ماند و «نخست وزیر یونان وقتی روسیه را دشمن اروپا می‌خواند ... زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

ادامه

اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آفریقا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, کمونیسم, نئونازیسم, یونان

اسپانیا اسرائیل را تحریم می‌کند

اسپانیا اعلام کرد که این کشور تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه اسرائیل اعمال خواهد کرد. به گزارش ایسنا، یک مقام اسپانیانی روز دوشنبه اعلام کرد درصورتی که اتحادیه اروپا بر سر تحریم اسرائیل به توافق نرسد، اسپانیا تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه این رژیم اعمال خواهد کرد. اسپانیا پیشتر نیز در واکنش به حملات اسرائیل به رفح ... اسپانیا اسرائیل را تحریم می‌کند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, تحریم, جنوب اروپا, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

درخواست۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی از دولت برای حمایت از آفریقای جنوبی در شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل

گروهی متشکل از۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی با امضای نامه‌ای خطاب به دولت این کشور، خواستار پیوستن اسپانیا به شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل که آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد، شدند. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روزنامه اسپانیایی «ال‌پایس»، حقوقدانان اسپانیایی در این نامه از دولت درخواست کرده‌اند که به ... درخواست۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی از دولت برای حمایت از آفریقای جنوبی در شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اوکراین, جنوب اروپا, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, غرب, فلسطین, همبستگی

وزیر امور خارجه ایتالیا خواستار تشکیل ارتش اتحادیه اروپا شد

وزیر امورخارجه ایتالیا خواستار تشکیل ارتشی واحد برای اتحادیه اروپا شد تا به گفته وی در حفظ صلح و پیشگیری از جنگ اقدام کند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، «آنتونیو تاجانی» گفت: اتحادیه اروپا باید ارتشی ترکیبی تشکیل دهد تا بتواند در حفظ صلح و جلوگیری از جنگ نقش داشته باشد. وزیر ... وزیر امور خارجه ایتالیا خواستار تشکیل ارتش اتحادیه اروپا شد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, ایتالیا, جنوب اروپا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, صلح, هندوستان

“نخست‌وزیر جدید ایتالیا مسیر ترامپ و اوربان را دنبال خواهد کرد”

معاون رئیس پارلمان اروپا نسبت به رهبر حزب “برادران ایتالیا” که انتظار می‌رود به زودی نخستین نخست‌وزیر زن این کشور شود، اظهار نگرانی کرد و گفت که «جورجیا ملونی» مسیر سیاست‌های دونالد ترامپ و ویکتور اوربان را دنبال خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاترینا بارلی، معاون رئیس پارلمان اروپا ضمن “نگران‌کننده” خواندن رهبری ائتلاف راست‌گرای ایتالیا به روزنامه آلمانی “ولت” گفت: «جورجیا ملونی» که الگوی سیاسی او دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان است، نخست‌وزیر ایتالیا خواهد شد.

 

توماس ویتز، عضو پارلمان اروپا و رئیس مشترک حزب سبز اروپا نیز گفت: اتحادیه اروپا صرفا می‌تواند به عنوان یک گروه عمل کند و ملونی در این صورت می‌تواند “فاجعه‌ای” برای اروپا باشد.

 

این روزنامه آلمانی به نقل از ویتز نوشت: اگر ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا توسط یک ائتلاف “پسافاشیستی” و احزاب راست‌گرا اداره شود، اساس و ارزش‌های این اتحادیه به خطر خواهد افتاد.

 

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به شدت پس از حمله روسیه به اوکراین مایل به حفظ وحدتشان هستند نگرانند که ایتالیا بیش از دوران ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا به شریکی “غیرقابل پیش‌بینی” بدل شود.

 

اوایل امروز (دوشنبه) خبرگزاری ایتالیایی ANSA گزارش داد که نتایچ اولیه شمارش آرا نشان می‌دهد که حزب خانم ملونی که شامل حزب “لیگ” متعلق به ماتئو سالوینی و “فورزا ایتالیا” متعلق به سیلویو برلوسکنی است، ۴۳.۶۴ درصد آرا را کسب کرده و با این نتیجه پیروز مجلس سنا و مجلس سفلای ایتالیا شده است.

یونان: تحریم‌‌های اروپا علیه روسیه به خودمان لطمه زده است

نخست وزیر یونان گفت که تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال کرده به خودش برگشته و به اقتصاد کشورهای اروپایی لطمه زده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صربستان, مجارستان

زنگ خطر بازگشت رویکرد فاشیستی در عرصه سیاست ایتالیا + فیلم

جناح راست برای تصاحب قدرت در ایتالیا آماده می‌شود و بیم آن می‌رود که احزاب ضد مهاجرتی راستگرا حمایت اکثریتی را در انتخابات برای تشکیل دولت جدید به دست آورند.

ادامه

ایتالیا, پناهجویی, جنوب اروپا, جهان, خبر, فاشیسم, فیلم

احضار سفیر اسپانیا به دلیل تشویق ناتو به دخالت نظامی در مالی

دولت مالی، سفیر اسپانیا را به دلیل اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه آن درباره امور داخلی این کشور، احضار کرد.

ادامه

اسپانیا, تروریسم, جنوب اروپا, جهان, خبر, شمال افریقا, غرب آفریقا, لیبی, مالی, مداخله نظامی, ناتو