فرمان تلافی‌جویانه پوتین برای مصادره اموال آمریکا در روسیه

پوتین در واکنش به اقدام غرب برای مصادره اموال روسیه، امروز پنجشنبه، فرمانی را امضا کرد که به موجب آن قرار است اموال آمریکا در روسیه برای جبران خسارت ناشی از اقدام مربوطه استفاده شود. به گزارش ایسنا، طبق فرمانی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امضا کرده، قرار است خسارت اقدام غیردوستانه آمریکا به روسیه ... فرمان تلافی‌جویانه پوتین برای مصادره اموال آمریکا در روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, خبر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, غرب, فرانسه, کانادا

تشدید مناقشات تجاری بین چین و غرب

در جریان تشدید مناقشات تجاری چین با بلوک غرب، پکن غربی‌ها را به اعمال تعرفه گمرکی بر خودروهای احتراقی غربی تهدید کرده است. به گزارش تسنیم، هفته نامه “اشپیگل” در مطلبی نوشت: “جو بایدن”، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا قبلاً تعرفه‌های گمرکی بالایی برای خودروهای الکتریکی وارداتی چینی وضع کرده است و اروپا نیز به زودی ... تشدید مناقشات تجاری بین چین و غرب

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, غرب, گزارش

چین تحریم‌های آمریکا را نمی‌پذیرد/ آمریکا اعتراف کرد که چین به روسیه سلاح نداده است

سخنگوی سفارت چین در آمریکا با اشاره به اینکه پکن تحریم‌های یکجانبه واشنگتن را نمی‌پذیرد، گفت، روابط اقتصادی بین پکن و مسکو بر اساس اصول سازمان تجارت جهانی است. به گزارش ایسنا، لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در آمریکا با اشاره به گفته‌های آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: «چین قاطعانه تمامی تحریم‌های یکجانبه و ... چین تحریم‌های آمریکا را نمی‌پذیرد/ آمریکا اعتراف کرد که چین به روسیه سلاح نداده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, صلح

چین محدودیت‌هایی علیه ۱۲ شرکت نظامی آمریکا اعمال کرد

چین امروز چهارشنبه، اعلام کرد که تدابیری محدودکننده علیه ۱۲ شرکت دخیل در مجتمع نظامی صنعتی آمریکا و مدیران ارشد آنها اتخاذ کرده است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین گفت که این شرکت‌های آمریکایی شامل زیرمجموعه‌هایی از «لاکهید مارتین» (LMT.N)، ریتیان و «جنرال داینامیکس» (GD.N) هستند. ... چین محدودیت‌هایی علیه ۱۲ شرکت نظامی آمریکا اعمال کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شرق آسیا

مسکو: آمریکا از دادگاه لاهه برای تسویه حساب شخصی استفاده می‌کند!

سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن دیوان کیفری بین‌المللی به تحریم تهدید می‌کند اما در استفاده از آن علیه کسانی که دشمن می‌پندارد، تعلل نمی‌کند. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که این کشور مشروعیت دیوان بین‌المللی کیفری را رد و آن را تهدید به ... مسکو: آمریکا از دادگاه لاهه برای تسویه حساب شخصی استفاده می‌کند!

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه

میلیتاری تایمز: آمریکا جنگنده‌های خود در شرق اروپا را تقویت کرد

مقام‌های امریکایی مدعی هستند که روسیه در یکی دو هفته آینده به اوکراین حمله می‌کند و تاریخ ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) را به عنوان آغاز این حمله پیش‌بینی کرده‌اند.

 

به نوشته میلیتاری تایمز، حدود ۶ هزار نیرو از آمریکا به اروپا گسیل شده است که تقریبا همه آنها نیروهای لشگر ۸۲ هوابرد ارتش آمریکا هستند. آن‌ها از سوی مجموعه ای از هواپیماهای نظامی و واکنش سریع پشتیبانی می‌شوند که می توانند به سرعت فضای هوایی لازم را برای آغاز هر گونه عملیات رزمی از هر نقطه‌ای فراهم کنند.

 

جنگنده های جت آمریکایی که در اماکن دیگری در قاره اروپا مستقر هستند به سمت شرق این کشور گسیل شده‌اند.

 

فرماندهی شاخه اروپای ارتش آمریکا به تازگی گفت: این نیروها آموزش دیده و برای ماموریت های مختلفی برای بازدارندگی و تضمین دفاع از متحدان و شرکای اروپایی تجهیز شده‌اند.

 

فرماندهی شاخه اروپای ارتش آمریکا همچنین گفت: جت های اف ۱۶ روز جمعه به رومانی اعزام شدند تا امنیت منطقه را در تنش کنونی ناشی از تقویت قوای نظامی روسیه در مرز اوکراین تامین کنند.

 

فرماندهی آمریکا در اروپا اعلام کرده که جنگنده های نیروهای هوایی مانورهای هوایی را به همراه کشورهای عضو ناتو انجام خواهند داد و تقویت توان خود در همکاری و ارتباط با عملیات هوایی بین‌المللی را هدف قرار می‌دهد.

 

این فرماندهی همچنین اعلام کرد که هواپیماها و خدمه هوایی ضمن همکاری نزدیک با کشورهای متحد در دریای سیاه، همکاری نزدیکی با جت های جنگنده مدل تایفون خواهند داشت.

 

ناتو بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴، به بهانه حفظ امنیت وثبات سیاست‌هایی هوایی و دیگر اقدامات را به کار بسته است.

 

درحالی که آمریکا و متحدانش با ادعاهای نامشخص تلاش در جنگ افروزی دارند ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که داستان حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین که توسط بسیاری از رسانه‌ها منتشر می‌شود، از جانب ایالات متحده آمریکا هماهنگ شده است.

 

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این تحرکات از دو ماه پیش آغاز نشد، بلکه در بلندمدت برای درگیری اوکراین آماده شده و توسط ایالات متحده اداره می‌شود.

 

لاوروف روز شنبه در گفت وگوی تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد که کارزار تبلیغاتی «تجاوز روسیه» به اوکراین اهداف تحریک‌آمیز را دنبال کرده و مقامات کی‌یف را به خرابکاری در توافقنامه‌های مینسک و تلاش‌های مضر برای حل “مشکل دونباس” با زور تشویق می‌کند.

آمریکا دنبال پیاده کردن سناریوی عراق در روسیه؛ اما پوتین، صدام نیست

یک رسانه عربی در تحلیلی به آخرین تحولات بحران روسیه و اوکراین و تلاش واشنگتن برای وارد کردن پوتین در این جنگ پرداخت.

ادامه

اروپا, افغانستان, المان, امریکا, اوکراین, بلغارستان, جنگ سرد, جهان, چین, دخالت نظامی, روسیه, رومانی, سوریه, شرق اروپا, عراق, فرانسه, لهستان, مقاله, ناتو

روسیه؛ جنون کاخ سفید نشان می‌دهد آمریکا به هر قیمتی دنبال جنگ است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد که کمپین و اطلاعاتی درخصوص “حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین” از سوی واشنگتن هماهنگ و طراحی شده است. او گفت جنون کاخ سفید نشان می‌دهد آمریکا به هر قیمتی دنبال جنگ است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, لهستان

اعتراض مسکو به “بی‌احترامی دیپلماتیک” ناتو و اتحادیه اروپا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، مسکو پاسخ جمعی از سوی ناتو و اتحادیه اروپا درباره تضمین‌های امنیتی را نمی‌پذیرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, جنگ سرد, جهان, روسیه, سازمان امنیت و همکاری اروپا, شرق اروپا, ناتو