ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

مکرون به بی‌نتیجه بودن حملات علیه سوریه اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ، امانوئل مکرون گفت: من واقعا نگران هستم. وقتی اصول پیش رویمان نگاه می کنیم، باید از خود بپرسیم به کجا می خواهیم برویم. اینگونه حملات به سوریه هیچ چیزی را حل نمی کند.

 

مکرون گفت: به منظور یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای خروج از بن بست سوریه، آمادگی داریم که با همه طرف‌های حاضر در سوریه از جمله روسیه، ترکیه و ایران و حتی خود دولت سوریه و همه گروه های مخالف گفت و گو کنیم.
رئیس جمهوری فرانسه از همه کشورها خواست به آنچه وی ‘تلاش بشردوستانه برای کمک به غیرنظامیان در سوریه ‘ خواند، ملحق شوند.

 

وی در پایان از اختصاص ۵۰ میلیون یورو برای کمک به سازمان های غیردولتی فعال در سوریه خبر داد اما اشاره ای به این منابع مالی نکرد.

 

مکرون که تا پیش از حمله به سوریه همراه با متحدانش همواره از آن دفاع می کرد، به نظر می رسد پس از انتقادهای فراوان سیاستمداران فرانسوی از مواضع خود عقب نشینی کرده است.

 

مشارکت فرانسه در اقدام نظامی علیه سوریه به همراه آمریکا و انگلیس، موجی از اعتراض ها را در میان سیاستمداران فرانسوی به دنبال داشته است.

 

سیاستمداران فرانسه مشارکت مکرون در حمله به سوریه را تقبیح کردند

 

مارین لوپن رئیس حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه و رقیب سرسخت امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: اقدام نظامی فرانسه علیه سوریه، کشور ما را در مسیری غیر قابل پیش بینی قرار داد که می تواند نتایج اسفباری به دنبال داشته باشد.

 

فرانسه بار دیگر این فرصت را از دست داد تا در عرصه جهانی به عنوان قدرتی مستقل و کشوری که به دنبال صلح است، نمایان شود.

 

والری بویر یکی از سیاستمداران مطرح مخالف دولت مکرون نیز در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: در حالی که فرانسه بطور کامل در مبارزه علیه تروریسم غایب است، متاسفانه مکرون بدون مجوز سازمان ملل متحد خود را وارد این معرکه و رسوایی بزرگ کرد. فرانسه به چه بهایی و برای چه از سیاست های آمریکا علیه روسیه پیروی می کند؟

ایرنا

می‌توان عربستان سعودی را نیز برای کاربرد بمب‌های ممنوعه مورد حمله هوایی قرار داد

‘جرمی کوربین’ رهبر حزب کارگر انگلیس در انتقاد از اقدام بدون مجوز دولت ‘ترزا می’ در بمباران سوریه به بهانه کاربرد سلاح شیمیایی و رفتار متناقض این کشور در قبال یمن گفت: همانگونه که نخست وزیر تصریح کرد، می توان عربستان سعودی را نیز برای کاربرد بمب های ممنوعه مورد حمله هوایی قرار داد.

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, سوریه, عربستان سعودی

وال‌استریت‌ژورنال از گسترش حمایت از تحریم ایران در اتحادیه اروپا خبر داد

علی‌رغم عدم اجماع میان اعضای اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه لوکزامبورگ برای توافق در خصوص تحریم‌ ایران، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال از گسترش حمایت‌ها در بروکسل برای اعمال این تحریم‌ها خبر داده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, ایران, تحریم, خبر

آزمایشگاه سوئیسی؛ در پرونده اسکریپال، ماده سمی استفاده شده تولید ناتو بوده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از توئیت منتشر شده توسط آزمایشگاه اسپیتز مورد تایید سازمان منع سلاح های شیمیایی مستقر در سوئیس، سرگئی و جولیا اسکریپال ممکن است با مواد BZ مسموم شده باشند که توسط کشورهای عضو ناتو مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوئیس, ناتو