رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

رییس‌جمهور ایرلند ضمن انتقاد از جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه تأکید کرد که سکوت درباره این جنایات، نشانه بحران اخلاقی جهان است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مایکل هگیننز» رئیس‌جمهور ایرلند با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه و برقراری فوری آتش‌بس اعلام کرد که سکوت درباره ... رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

ادامه

اسراییل, ایرلند, تحلیل, جهان, دیوان داوری لاهه, زنان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, کودکان

رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

رئیس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به فروپاشی بخش درمان و پزشکی غزه در اثر تجاوزهای برنامه‌ریزی شده اسرائیل، بر ضرورت توقف جنایات تاکید و اضافه کرد: حمام خون باید در نوار غزه متوقف شود. به گزارش روز دوشنبه ایرنا ،«تدروس ادهانوم گبریسوس» در شبکه اجتماعی «ایکس» با تاکید بر «توقف حمام خون در غزه»، ... رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, درمان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, فلسطین, گزارش

استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از ورود کشتی اسرائیلی به «سیدنی» جلوگیری کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از فلسطین از پهلو گرفتن کشتی باری اسرائیل در بندر سیدنی جلوگیری کردند. «پدی گیبسون» (Paddy Gibson) فعال اتحادیه‌های کارگری ... استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

ادامه

استرالیا, اسراییل, جهان, خبر, فلسطین, فیلم, کارگری

تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

منابع رسانه‌ای عصر شنبه از تظاهرات گسترده مردم در «لندن» پایتخت انگلیس در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای عصر شنبه به وقت تهران از تظاهرات گسترده مردم انگلیس در حمایت از فلسطین و اعتراض علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش منابع خبری، تصاویر و فیلم‌های منتشر ... تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فلسطین, فیلم, نسل کشی

گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

کشور پرو درپی افزایش موارد ابتلا به یک بیماری نادر، وضعیت اضطراری اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به بیماری نادر خودایمنی موسوم به «سندروم گیلن باره» در پرو، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شد. براساس گزارش‌ها در ماه‌های اخیر حدود ۲۰۰ مورد ابتلا به این بیماری ... گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

ادامه

آمریکای لاتین, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی

موج اعتراضات علیه نیویورک تایمز به‌ خاطر تحریف گزارش سازمان جهانی بهداشت در چین

اعضای تیم کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، سفارت چین در واشنگتن و یک رسانه چینی به تردید افکنی آمریکا در نتایج تحقیق درباره منشا ویروس کرونا در چین اعتراض کردند.

 

به گزارش فارس، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، «پیتر داشاک» جانورشناس انگلیسی و یکی از اعضای تیم اعزامی برای تحقیق درباره منشا ویروس کرونا در چین، ادعاهای نیویورک تایمز را که به نقل از وی بیان شده بودند، تکذیب کرد.

 

داشاک در حساب توئیتری خود نوشت: «این‌ها تجربیات من در مأموریت سازمان جهانی بهداشت نبودند. به عنوان رئیس کارگروه حیوانی/محیطی با اعتماد و گشاده‌رویی همکاران چینی مواجه شدم. ما به داده‌های جدید مهم دسترسی کامل داشتیم. درک ما از راه‌های انتشار احتمالی [ویروس کرونا] افزایش یافت».

 

این دانشمند انگلیسی افزود: «داده‌های جدید شامل آزمایش بر روی لاشه‌ حیوانات و [مطالعات] طبیعی، اسامی تأمین‌کنندگان کالاهای بازار هوانان، تحلیل میزان مرگ و میر در [استان] هوبی، طیف علائم مشابه کووید در ماه‌های قبل [از اعلام رسمی شیوع]، توالی‌های داده‌های مربوط به اولین موارد ابتلا و مکان‌های بازدیدشده هستند و به زودی تمام آن‌ها منتشر می‌شوند».

 

«تیا فیشر» اپیدمی شناس دانمارکی و دیگر عضو این تیم تحقیقاتی در پاسخ به توئیت داشاک نوشت: «این‌ها تجربیات من نیز نبودند. ما روابط خوبی با تیم چینی داشتیم و این اجازه را داشتیم که بحث‌های داغی داشته باشیم که نشان‌گر عمق درگیری با فضای کار بود. اظهارات ما عامدانه تغییر کرد تا بر این کار علمی مهم سایه انداخته شود».

 

داشاک نیز تأکید کرد، اظهارات همکارانش «به طور گزینشی تحریف شدند» تا با خط روایت روزنامه نیویورک تایمز مطابقت پیدا کنند. او در ادامه نوشت: «نیویورک تایمز شرمت باد!»

 

علاوه بر نیویورک تایمز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت این کشور «نگرانی‌های عمیقی» درباره تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در چین دارد.

 

سفارت چین در واشنگتن در واکنشی بیان داشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نهادهای چندجانبه از جمله سازمان جهانی بهداشت را تضعیف کرد و حالا دولت «جو بایدن» نیز «طوری رفتار می‌کند که گویی هیچ‌کدام از این‌ها اتفاق نیفتاده‌اند و انگشت اتهام را به سمت کشورهایی می‌گیرد که صادقانه از سازمان جهانی بهداشت حمایت کرده‌اند».

 

شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن» چین نیز در یادداشتی جداگانه، «تداوم فریب، انحراف و سیاسی‌کاری توسط آمریکایی‌ها» را محکوم کرد.

 

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، نتایج یک نظرسنجی در میان کارکنان نیویورک تایمز نشان می‌دهد ۴۹ درصد از کارکنان این روزنامه اعتقاد دارند که نمی‌توانند به شکل آزادانه به تبادل دیدگاه در این نهاد بپردازند و از به زبان آوردن طرز تفکرات خود بیم دارند.

 

طبق این نظرسنجی، عدم ملاحظات نژادی و جنسیتی در این روزنامه، نسبت به سال گذشته میلادی، با ده درصد کاهش مواجه بوده است.

 

هیأت اعزامی سازمان جهانی بهداشت در شهر «ووهان» چین، شهری که اولین نمونه‌های کرونا در آنجا شناسایی شد، موفق نشد منشأ این ویروس را مشخص کند اما این فرضیه را که این ویروس از آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان به بیرون نشت کرده باطل کرد.

 

تحقیق درباره منشأ ویروس کرونا در ماه‌های گذشته یکی از زمینه‌های تلاش مقام‌های دولت آمریکا برای فشار بر چین بوده است. مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا از لفظ «ویروس چینی» به جای نام «کرونا» استفاده می‌کردند.

 

چین علی‌رغم استقبال از تحقیقات سازمان جهانی بهداشت گفته تحقیق درباره شیوع این بیماری نباید به مرز‌های این کشور محدود شود. در ماه‌های گذشته شواهد پراکنده‌ای از وجود این ویروس در برخی نقاط دنیا قبل از کشف آن در ووهان یافت شده است.

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی: به اطلاعات آمریکا اعتماد نکنید ! بسیاری از آنها اشتباه هستند!

در پی ابراز تردیب وزارت خارجه آمریکا نسبت به شفافیت گزارش گروه مشترک متخصصان چین و سازمان بهداشت جهانی در زمینه ردیابی ویروس کرونا، پیتر داسزاک، عضو گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی که برای ردیابی منشا ویروس در چین به سر می برد، روز ۲۲ بهمن در واکنش به این موضوع از اطلاعات منتشر شده ... گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی: به اطلاعات آمریکا اعتماد نکنید ! بسیاری از آنها اشتباه هستند!

ادامه

امریکا, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا

ارزیابی سازمان جهانی بهداشت از اثربخشی واکسن آسترازنکا بر ویروس‌های جهش یافته

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۸ فوریه اعلام کرد که بعد از تصمیم آفریقای جنوبی برای توقف استفاده از واکسن آسترازنکا، کارشناسان این سازمان همان روز نشستی را درباره ارزیابی اثربخشی این واکسن بر انواع جهش یافته ویروس برگزار کردند.

ادامه

افریقای جنوبی, جهان, چین, دانش, سازمان بهداشت جهانی, گزارش

هیئت کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و چین گزارش بررسی‌های خود در وو هان را اعلام کردند

گروه کارشناسان مشترک چین و سازمان بهداشت جهانی پس از تحقیق برای ردیابی ویروس کرونای جدید در شهر وو هان، ۲۱ بهمن به وقت محلی با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در آن شهر، نتایج تحقیقات منشاء یابی بیماری کرونا در چین را به عموم گزارش داد.

ادامه

جهان, چین, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, گزارش

موفقیت کوبا در مبارزه با ویروس کرونا

در نخستین روز سال نو میلادی ۲۰۲۱/ ۱۲ دی‌ماه ۹۹، انقلاب کوبا ۶۲ سال را پشت سر گذاشت. انقلاب سوسیالیستی به‌دست گروهی از افراد بسیار پرشور و پایبند به رهبری فیدل کاسترو و چه‌گوارا و شماری از مبارزان برجسته در این کشور کوچک جزیره‌ای در دریای کاراییب در سال ۱۳۳۷ به‌پیروزی رسید.

ادامه

اروپا, امریکای لاتین, انگلستان, ایتالیا, بولیوی, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کوبا, مقاله, هندوستان, ونزوئلا, ویتنام