نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ممنوعیت ورود پناهجویان یازده کشور به آمریکا لغو شد

آمریکا اعلام کرد که ممنوعیت ورود پناهجو از یازده کشور «پرخطر» را لغو می‌کند اما کسانی که در پی ورود به ایالات متحده هستند تحت تحقیقات سختگیرانه تری قرار خواهند گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «کریستین نیلسن» وزیر امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: این مساله حائز اهمیتی حیاتی است که بدانیم چه کسانی وارد ایالات متحده می شوند.

 

وی افزود: تدابیر امنیتی بیشتر کار را برای بهره بردای بازیگران بد از برنامه مهاجرتی ما سخت تر می کند.

 

نامی از این یازده کشور برده نشده است. اما به نظر می رسد که ده کشور عمدتا مسلمان و کره شمالی مشمول تصمیم جدید دولت آمریکا شده اند.

 

سیاست تازه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد پناهجویان که ماه اکتبر اعلام شد، یازده کشور را در بر می گیرد اما اسامی این کشورها اعلام نشده است. گروه های حامی حقوق پناهجویان می گویند که این فهرست شامل مصر، ایران، عراق، لیبی، مالی، کره شمالی، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوریه و یمن است.

 

یک مقام ارشد دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که سیاست دولت برای تشدید ارزیابی های امنیتی در مورد این یازده کشور به معنای آن نیست که این طرح به منظور هدف قرار دادن مسلمانان طراحی شده است.

 

وی اظهار داشت: ماموریت ما ارتباطی به دین ندارد.

 

این مقام ارشد آمریکایی افزود که «هیچ چیز تازه خاصی» در نظارت های سختگیرانه تر در قبال کشورهایی که دارای سطوح بالای خطر قلمداد می شوند، وجود ندارد.

 

ترامپ از یک سال پیش که به ریاست جمهوری رسیده، موضع بسیار سختگیرانه ای در قبال مهاجران و پناهجویان همه کشورها اتخاذ کرده است.

 

درخواست پناهندگی در آمریکا برای سال ۲۰۱۸ که ۳۱ سپتامبر به پایان می رسد، به نصف کاهش یافته و به ۴۵ هزار مورد رسیده است.
ایرنا

مجله «تایم»؛ آمریکا کشوری منزوی و تنها‌ست

این هفته‌نامه آمریکایی بر روی جلد خود، سایر کشورها را در حاشیه صفحه و آمریکا را تنها در مرکز نشان داد- تصویری کنایه‌آمیز مبنی بر آنکه از زمان آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، این کشور منزوی و از مهمترین هم‌پیمانان خود دور شده است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر

انتقاد سندرز از‌ نظام اقتصاد جهانی: شش فرد ثروتمند دنیا به‌اندازه ۳.۷ میلیارد تن، دارایی دارند

سناتور سرشناس امریکایی در پیامی در واکنش به نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، از نظام اقتصادی فعلی جهان انتقاد کرد.   برنی سندرز در توییتر خود نوشت: در حالی که دونالد ترامپ و دیگر “اساتید جهان” در داووس گرد هم آمده‌اند، شش فرد ثروتمند دنیا به اندازه نیمه فقیر کل جمعیت جهان یعنی ... انتقاد سندرز از‌ نظام اقتصاد جهانی: شش فرد ثروتمند دنیا به‌اندازه ۳.۷ میلیارد تن، دارایی دارند

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, خبر

صاحب نظران آمریکایی: دوره جهان تک قطبی به پایان رسیده است

‘آندرو باسویچ’، تحلیگر سیاست خارجی آمریکا، و استاد دانشگاه بوستون ‘جان میرشایمر’، استاد دانشگاه شیکاگو، گفتند: واشنگتن نشینان باید درک کنند که دوره جهان تک قطبی و سلطه آمریکا به پایان رسیده و جهان چندقطبی در حال شکل گیری است که ممیزه اصلی آن رقابت است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه