شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

نمایندگان انجمن‌ها و شخصیت‌های جامعه مدنی تونس علیه دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل امتناعش از تحقیق درخصوص جنایت نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه در دادگاه‌های این کشور شکوائیه‌ای را ارائه دادند. به گزارش ایسنا، شخصیت‌های ملی تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی امتناع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از رسیدگی به جنایت نسل‌کشی اسرائیل علیه ملت ... شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, شمال افریقا, فلسطین, نسل کشی

ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

یک ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضایی جیو چوان در شمال غربی چین به فضا پرتاپ و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به فضا پرتاب ... ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

ادامه

چین, خبر, شرق آسیا, کشاورزی, مصر

مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

مجلس الجزایر با اکثریت آرا به رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا در صورت لزوم برای دفاع از مردم فلسطین وارد جنگ با اسرائیل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه اعتراض‌های مردم مناطق مختلف به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، نمایندگان مجلس الجزایر با اکثریت آرا رسماً به رئیس‌ جمهور این کشور اجازه ... مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, الجزایر, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شمال افریقا, فلسطین

پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

پارلمان لیبی در پی ادامه تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از جنایات این رژیم، خواستار خروج سفرای کشورهای حامی این رژیم از این کشور شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المسیره، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفرای کشورهای حامی جنایات اسرائیل در غزه هرچه سریعتر خاک ... پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

ادامه

اسراییل, زنان, شمال افریقا, فلسطین, کودکان, گزارش, لیبی, نسل کشی

نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

روزنامه بیلد آلمان به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که دولت برلین تصمیم گرفته است تا برخی از واحدهای رده‌بالای نیروهای ویژه این کشور را در حالی که برای شرایط بحرانی احتمالی در اراضی اشغالی، غزه و «خاورمیانه» آماده می‌شود، در قبرس مستقر کند. به گزارش ایسنا، نشریه بیلد روز چهارشنبه گزارش داد که ... نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, اشغالگری, شمال افریقا, صهیونیسم, فلسطین, قبرس, گزارش, لبنان

مقدمه چینی‌ها برای نامزدی سیف‌الاسلام قذافی در انتخابات لیبی

منابع پشت پرده از مقدمه‌چینی‌ها برای نامزدی سیف الاسلام قذافی در انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی پرده برداشتند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تنها چند ماه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی در اواخر ۲۰۲۱ مانده است. تعداد زیادی از شرق و غرب لیبی برای نامزدی در انتخابات آماده می‌شوند درحالی که هنوز وضعیت امنیتی به سطح مطلوب نرسیده است.

 

از جمله مهم‌ترین کسانی که برای انتخابات آتی نامزد می‌شود سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی است.

 

منابع مدعی شدند برخی طرف‌ها و شخصیت‌ها برای ممانعت از نامزدی سیف الاسلام به دلیل ترس از “محبوبیتی” که بین مردم لیبی دارد، تلاش می‌کنند.

 

در این راستا عثمان برکه، هماهنگ کننده جبهه مردمی آزادی لیبی گفت: باید مقدمات مهمی در روند نامزدی سیف الاسلام طی شود که اگر این مقدمات کامل شود هیچ مانعی برای نامزدی وی وجود نخواهد داشت.

 

حسن المبروک، عضو شورای عالی قبایل لیبی گفت،” هیچ مانع قانونی برای نامزدی سیف الاسلام وجود ندارد. مردم لیبی از نامزدی او به شدت استقبال می‌کنند. او یکی از مهم‌ترین نامزدها در انتخابات آتی خواهد بود هرچند که سیف الاسلام تاکنون تصمیم مشخصی نگرفته است.”

 

المبروک گفت، فرصت‌های سیف الاسلام در انتخابات آتی بسیار زیاد است به ویژه اینکه مردم معتقدند وی شخصیت مهم برای مرحله آتی است.

 

طی دوره گذشته بارها گزارشاتی درباره تلاش برای ترور سیف الاسلام منتشر شد. مبروک گفت که معتقد است، شخصیت‌هایی که برای ترور دشمنان در انتخابات آتی تلاش می‌کنند محبوبیتی در بین مردم ندارند. سیف الاسلام “محبوبیت” زیادی در داخل لیبی دارد و افرادی که در چنین تلاش‌هایی دست دارند از سوی حامیان نظام تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

 

المبروک گفت: “سیف الاسلام بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات آتی دارد به ویژه اینکه تمایل و اراده مردمی برای پیروزی سیف الاسلام وجود دارد.”

 

به گفته منابع لیبیایی سیف الاسلام دیدارهای زیادی با رهبران قبایل در لیبی داشته است. همچنین دیدارهایی میان رهبران جریان سیف الاسلام و برخی طرف‌های لیبیایی دیگر برای توافق با حمایت از سیف الاسلام در انتخابات آتی برگزار می‌شود.

 

بسیاری از طرف‌ها با نامزدی سیف الاسلام مخالفند. به ویژه اینکه شخصیت‌هایی از بنغازی و طرابلس برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش می‌کنند و هنوز به شکل رسمی اعلام نکرده‌اند.

 

پیشتر فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی از تصمیم خود برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری که ۲۴ دسامبر برگزار می‌شود، خبر داد.

 

اواخر ۲۰۲۰ سیف الاسلام توانست بین دو خانواده در شهر سبها صلح برقرار کند.

 

فوریه میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در امور خاورمیانه و آفریقا از مفتاح الورفلی و عمر ابواشریده، دو نماینده سیف الاسلام قذافی استقبال کرد.

 

بوگدانوف با این دو نماینده درباره اوضاع لیبی و انتخابات این کشور بحث و گفتگو کرد

چگونه رقابت ترکیه و امارات متحده عربی در حال تغییر شکل خاورمیانه است؟

سینزیا بیانکو در اندیشکده «شورای اروپایی روابط خارجی» نوشت: ترکیه و امارات متحده عربی علی رغم عدم تقارن در مساحت، جمعیت و قدرت نظامی خود، درگیر یک خصومت ده ساله هستند که در حال تغییر ساختار نظم ژئوپلیتیک در خاورمیانه و شمال آفریقا است.

ادامه

اروپا, المان, امارات, امریکا, ایتالیا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, سومالی, عربستان سعودی, فرانسه, قبرس, قطر, مصر, مقاله, ناتو, یونان

پارلمان لیبی به دولت وحدت ملی این کشور رای اعتماد داد

پارلمان لیبی بالاخره بعد از سه روز بحث و رایزنی روز چهارشنبه به دولت وحدت ملی این کشور رای اعتماد داد. پارلمان در نشستی در شهر سرت با ۱۳۲ رای موافق از مجموع ۱۳۳ نماینده حاضر در جلسه، به کابینه یکپارچه و ملی دبیبه رای اعتماد داد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شمال افریقا, لیبی

دستور سیسی برای حذف آیات قرآن و احادیث از برخی متون درسی

دستور رئیس جمهوری مصر برای حذف آیات قرآن و احادیث نبوی از برخی متون درسی سر و صدای زیادی در مصر به پا کرده است. وی طی چند سال گذشته درصدد تجدید گفتمان دینی در کشورش بوده و می‌خواهد آموزش قرآن و احادیث را فقط به کلاس‌های دینی محدود کند و این مفاد درسی را ... دستور سیسی برای حذف آیات قرآن و احادیث از برخی متون درسی

ادامه

امریکا, جهان, شمال افریقا, مصر