خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

مردم خشمگین کره‌جنوبی لغو دیدار ترامپ و اون را محکوم کردند

بسیاری از مردم کره‌ جنوبی امروز جمعه، پس از آنکه رئیس‌جمهوری آمریکا نشست ۱۲ ژوئن با رهبر کره شمالی را لغو کرد، خشمگین شده و اعلام کردند که فریب خورده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ نشست تاریخی با رهبری کره شمالی را پس از چندین ماه روند دیپلماتیک درحالی لغو کرده است که کره شمالی اقدام به تخریب سایت اتمی خود کرده است.

 

یکی از ساکنان کره‌ جنوبی درباره لغو دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی گفت: کره شمالی در حال انجام هر آنچه است که از آن خواسته شده بود. آنها سایت آزمایش اتمی خود را منهدم کردند.

 

وی ادامه داد: ترامپ اما هیچ تمایلی به برقراری صلح و ثبات در کشور ما و در منطقه ندارد. چرا او نباید اجازه دهد که دو کره در صلح زندگی کنند؟ کره شمالی روز پنجشنبه سایت آزمایش اتمی پونگی ری را کاملا منهدم کرده و این اقدام در مقابل دوربین‌های رسانه‌های بین‌المللی صورت گرفته است.

 

با اعلام لغو دیدار میان ترامپ و کیم جونگ اون، ده‌ها تن از دانشجویان و فعالان حقوق زنان در راهپیمایی‌های مختلفی در سئول اقدام ترامپ را مورد محکومیت قرار داده و برخی از معترضان تصاویر ترامپ را پاره کردند.

 

یکی از معترضان در این باره گفت: حقش نیست که کره شمالی را بار دیگر منزوی کنیم و این در حالی است که این کشور اقداماتی را برای پیوستن به جامعه بین‌الملل انجام می‌دهد. آنهایی که در شبه جزیره کره ساکن هستند از پیامدهای اقدامات ترامپ رنج می‌بینند.

 

آنها هم‌چنین فریاد می‌زدند جایزه صلح نوبل را به ترامپ ندهید.

 

سردرگمی مون جائه این

 

در همی حال مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی که سخت برای برگزاری نشست کره شمالی و آمریکا تلاش کرده گفته است که بابت لغو این نشست سردرگم و گیج است.

 

در نظرسنجی اوایل مه سال جاری میلادی توسط موسسه گالوپ کره مشخص شد که ۸۸ درصد از ساکنان کره‌ جنوبی فکر می‌کنند که نشست بین دو کره موفقیت آمیز بوده و تنها پنج درصد اعلام کردند که این نشست ناموفق بوده است.

 

نظرسنجی از ۱۰۶ دانشجوی دانشگاه کوکمین در سئول مشخص کرد ۵۷.۳ درصد تصویری مثبت از رهبر کره شمالی پس از این نشست دارند.

 

نگرانی گوترش از لغو نشست آمریکا – کره شمالی

 

گوترش دبیرکل سازمان ملل نگرانی عمیق خود را بابت لغو نشست ۱۲ ژوئن میان رهبران آمریکا و کره شمالی که قرار بود در سنگاپور برگزار شود، ابراز کرد.

 

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جمع حضار در دانشگاه ژنو به طرف‌های مقابل تاکید کرد تا راهی را برای خلع سلاح اتمی صلح‌آمیز و معتبر در شبه جزیره کره بیابند.

ایسنا

چین حمله صوتی به دیپلمات آمریکایی را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با «رد حمله صوتی به دیپلمات آمریکایی» در یکی از کنسولگری های این کشور در چین اظهار کرد شواهدی مبنی بر حمله صوتی به یک دیپلمات آمریکایی در شهر گوانژو چین پیدا نکردیم.   گنگ شوانگ’ امروز پنجشنبه در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار کرد: ... چین حمله صوتی به دیپلمات آمریکایی را رد کرد

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, کوبا

کره‌شمالی سایت آزمایش اتمی خود را تخریب کرد

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی گزارش داد،‌ کره شمالی همان طور که وعده داده بود امروز تخریب سایت آزمایش اتمی خود به نام پانگی – ری تکمیل را کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, سوریه, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی