ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

مردم انگلیس به نخست‌وزیر این کشور اعتماد ندارند

در آستانه ارائه بودجه پاییزی دولت انگلیس پیش از خروج از اتحادیه اروپا، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در این کشور حاکی است، بیشتر مردم انگلیس به سخنان نخست‌وزیر درباره توقف سیاست‌های ریاضتی اعتمادی ندارند.

 

این نظرسنجی که توسط شبکه اسکای نیوز صورت گرفته نشان می‌دهد که تنها ۱۵ درصد مردم به سخنان «ترزا می» درباره توقف سیاست‌های ریاضتی اعتماد دارند و ۵۸ درصد اعتماد خود را ازدست‌داده‌اند.

 

نخست‌وزیر انگلیس ماه گذشته در کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار وعده داده بود که به سیاست‌های ریاضتی پایان خواهد داد. او گفته بود، یک دهه پس از بحران اقتصادی، سیاست‌های ریاضتی به پایان رسیده است.

 

بااین‌حال نتایج نظرسنجی اسکای نیوز حاکی است که بیشتر مردم انگلیس نسبت به مزایای سیاست‌های ریاضتی در این مدت تردید دارند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۰ درصد مردم تصور می‌کنند سیاست‌های ریاضتی آن‌ها را در شرایط بدتری قرار داده است.

 

بر اساس این نظرسنجی، ۴۱ درصد مردم در مقابل ۱۴ درصد دیگر معتقدند که پایان دادن به سیاست‌های ریاضتی اقدام مناسبی است و ۲۶ درصد هم نظر خاصی ندارند.

 

نخست‌وزیر انگلیس در حالی به کاهش سیاست‌های ریاضتی وعده داده است که این کشور در آستانه خروج از اتحادیه اروپا با بحران‌های اقتصادی متعددی مواجه است.

 

تعدادی از شرکت‌های خودروسازی خارجی که انتظار می‌رفت برای دست‌یابی به توافق برگزیت با کشورهای خود لابی کنند، از احتمال تعلیق کارخانه‌های تولیدی در انگلیس خبر داده‌اند.

 

رئیس بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده است که رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، ۴۰ میلیارد پوند به اقتصاد این کشور خسارت زده و از سوی دیگر، رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داده است که برگزیت برای انگلیس ازهرجهت پرهزینه است.

 

نخست‌وزیر انگلیس همچنین در داخل، به دلیل نحوه مدیریت روند برگزیت به‌ویژه با توجه به امکان سناریوی خروج بدون توافق و تمدید روند برگزیت موردانتقاد زیادی قرار دارد.

 

نظرسنجی اسکای نیوز نشان می‌دهد که بیشتر طرفداران حزب محافظه‌کار، اعتمادی به ادعای نخست‌وزیر درباره توقف سیاست‌های ریاضتی ندارند. این نظرسنجی نشان می‌دهد ۳۳ درصد حامیان حزب محافظه‌کار در مقابل ۳۰ درصد دیگر معتقدند که نخست‌وزیر قادر به تحقق وعده خود در این زمینه نیست.

 

دولت محافظه‌کار «می» تلاش می‌کند تا پیش از ماه مارس سال آینده که این کشور رسماً از اتحادیه اروپا خارج می‌شود، به توافق برگزیت برسد. اختلافات دو طرف به‌ویژه بر سر آینده مرزی دو ایرلند در دوره پسا برگزیت، از اصلی‌ترین موانع دست‌یابی به این توافق به شمار می‌رود.

 

«می» هفته گذشته طی اظهاراتی در مجلس عوام مدعی شد که ۹۵ درصد توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپا نهایی شده است. با این‌حال ناظران که امیدی به تحقق توافق برگزیت تا پیش از ماه مارس ندارند، احتمال برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت و انتخابات زودهنگام پارلمانی را رد نمی‌کنند.

 

بودجه پاییزی دولت انگلیس که انتظار می‌رود با توجه به نزدیکی آن به تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، به‌شدت انقباضی تنظیم‌شده باشد، امروز در مجلس ارائه می‌شود.

 

نظرسنجی اسکای نیوز نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان انگلیسی اعتماد خود را به احزاب محافظه‌کار و کارگر به‌عنوان دو جریان اصلی سیاسی در این کشور، برای مدیریت اقتصاد ازدست ‌داده‌اند.

 

نظرسنجی اسکای نیوز از میان یک هزار و سه نفر در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۳ اکتبر جمع‌آوری‌شده است.

ایرنا

مرکل: دولت آلمان اعتبارش را از دست داد

به گزارش خبرگزاری رویترز،«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به دنبال شکست روز گذشته حزب سوسیال مسیحی در انتخابات محلی ایالت «هسن» امروز دوشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: در انتخابات آتی برای برگزیدن صدراعظم این کشور پس از اتمام دوره کنونی در سال ۲۰۲۱ شرکت نخواهم کرد.

ادامه

المان, جهان, خبر, غرب اروپا

آمریکا بزرگترین محموله مهمات را به پایگاه خود در اروپا فرستاد

«راشاتودی» گزارش داد: واشنگتن حدود ۱۰۰ محموله مهمات به پایگاه هوایی آمریکایی «رامشتاین» در آلمان تحویل داده که بزرگترین محموله‌ای است که از زمان بمباران یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ تاکنون، برای نیروهای آمریکایی در اروپا فرستاده می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, لهستان, میلیتاریسم

انگلیس از تصمیم سعودی‌ها درباره قتل خاشقچی اطلاع داشت

نشریه «اکسپرس» به نقل از یک منبع مطلع نوشته سرویس اطلاعاتی انگلیس از تصمیم سعودی‌ها برای ربودن و احتمال قتل «جمال خاشقچی» خبر داشت و حتی یک روز پیش از حادثه به ریاض اعلام کرد مخالف این کار است.

ادامه

انگلستان, ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, عربستان سعودی, غرب اروپا