چین: پکن و مسکو باید همکاری خود را در آسیا-اقیانوسیه تقویت کنند

وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه، اعلام کرد، پکن و مسکو باید همکاری و هماهنگی خود را در امور آسیا-اقیانوسیه تقویت کرده و به صورت مشترک از امنیت، ثبات و توسعه منطقه‌ای حفاظت کنند. به گزارش ایسنا، «سون ویدونگ» معاون وزیر خارجه چین که روزهای دوشنبه و سه شنبه برای گفت‌وگو درباره روابط دو جانبه در ... چین: پکن و مسکو باید همکاری خود را در آسیا-اقیانوسیه تقویت کنند

ادامه

امنیتی, اوکراین, برزیل, بریکس, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شانگ‌های, شرق آسیا, شرق اروپا, همکاری استراتژیک, هندو پاسیفیک

دیدار «نیکلای پاتروشف»، با «رائول کاسترو» در هاوانا

نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در سفر به روسیه با میگل دیاز کانل رئیس جمهوری و رائول کاسترو برادر رهبر سابق کوبا دیدار و درباره مسائل امنیتی گفت‌وگو کرد. روسیه ماه گذشته میلادی ۲۵ هزار تن گندم به کوبا اهدا کرد که نشانه‌ای از عمق روابط قدیمی دو کشور است. به گزارش ایلنا به ... دیدار «نیکلای پاتروشف»، با «رائول کاسترو» در هاوانا

ادامه

آمریکای لاتین, اقتصادی, امنیتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, کوبا, گزارش, همکاری استراتژیک

مدودف: تغییرات بین‌المللی نویدبخش جهان چندقطبی‌ است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه، انقلاب در ژئوپلیتیک و اقتصاد جهان را نویدبخش پایان جهان تک‌قطبی و آغاز جهان چندقطبی ارزیابی کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری تاس روسیه، «دیمیتری مدودف»، شرکت کنندگان در نشست ضداستعماری «برای آزادی ملت‌ها» را نمایندگان واقعی اکثریت در جامعه جهانی دانست و گفت: تلاش های برخی کشورهای خاص برای ایجاد جهان تک قطبی، محکوم به شکست است.

وی افزود: آمریکا به تنهایی نمی تواند سیاست های نئواستعماری خود را در جهان حکمفرما کند بنابراین سعی دارد دیگر کشورهای دنباله رو خود را نیز در هزینه های اجرای این سیاست‌ها سهیم کند.

این مقام روس، توسعه کشورهای آسیایی، آفریقایی و کشورهای آمریکای لاتین را یادآور شد و گفت: این کشورها که زمانی آمریکا آنها را کشورهای جهان سوم می نامید اکنون به پایه های نظم جدید چندقطبی در جهان تبدیل شده‌اند.

مدودف، تحریم های یکجانبه دولت های غربی از جمله آمریکا علیه کشورهای مستقل را یادآور شد و افزود: دولت‌های غربی با چاپ پول بدون پشتوانه به تورم و فقر در جهان دامن می زنند و با تحریم، روابط اقتصادی و مالی کشورها را از بین می برند.

وی گفت: استعمارنو با سیاست های تمرکزگرایانه در حوزه توزیع ثروت، به نابرابری در جهان دامن زده است و رشد اقتصاد جهانی را تضعیف می کند.

رئیس حزب «روسیه واحد» تاکید کرد: هدف ما پایان دادن به حق کشورهای به اصطلاح «برگزیده» برای تعیین مسیر تاریخ و تعیین سرنوشت مردم جهان است و باید به مداخله خارجی در امور داخلی دولت های مستقل پایان داده شود.

مدودف، هدف از اینگونه نشست‌ها را کمک به امنیت و ثبات جهانی، عدالت، پایبندی به اصل مداخله نکردن در امور سایر کشورها، احترام به هویت فرهنگی و تمدنی، مبارزه با نسل کشی، مقابله با تحریم و یک جانبه گرایی دانست و تاکید کرد: نشست ما نقطه آغازی جهت کار مشترک برای آینده است و مطمئن هستیم که احزاب سیاسی مسئول که منافع اکثریت جهان را نمایندگی می‌کنند نقش کلیدی در مبارزه با شیوه‌های استعمار نو خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، مجمع بین المللی حامیان مبارزه با شیوه های مدرن استعمار «برای آزادی ملت ها» از سوی حزب «روسیه واحد» در مسکو برگزار شد.

در این نشست که نمایندگان بیش از ۵۰ کشور جهان از آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین، خاورمیانه، اروپا و کشورهای مستقل مشترک المنافع حضور داشتند ابتدا پیام کتبی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه قرائت شد.

در ادامه این نشست، نمایندگانی از احزاب سیاسی جمهوری آفریقای مرکزی، چین، کوبا و کره شمالی سخنرانی کردند.

کره شمالی و چین روی دفاع از منافع مشترک توافق کردند

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (شنبه) در گزارشی درباره سفر وزیر خارجه و دیدارش با معاون وزیر خارجه چین اعلام کرد پیونگ یانگ و پکن روی تقویت همکاری تاکتیکی و دفاع از منافع مشترک توافق کرده‌اند. به گزارش ایسنا، چین اعلام کرد دو کشور بر تقویت ارتباطات استراتژیک در تمامی سطوح و تاکید بر موضعی ... کره شمالی و چین روی دفاع از منافع مشترک توافق کردند

ادامه

آمریکا, استراتژیک, چین, روسیه, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

تاکید چین و مالدیو بر ارتقای روابط به سطح راهبردی

«شی جین‌پینگ» رییس جمهور چین در دیدار با «محمد موئیزو» رئیس جمهور مالدیو بر ارتقای روابط فیمابین به سطح راهبردی تاکید کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، «محمد موئیزو» رئیس جمهور مالدیو که برای دیدار با مقامات ارشد چینی روز دوشنبه وارد پکن شده است، عصر امروز (چهارشنبه) با «شی جین‌پینگ» همتای ... تاکید چین و مالدیو بر ارتقای روابط به سطح راهبردی

ادامه

اقتصادی, جنوب آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, مالدیو, محیط زیست, همکاری استراتژیک