بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

بلژیک حمایت خود را از عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد. به گزارش ایسنا، حجه لحبیب، وزیر خارجه بلژیک ضمن تاکید بر حمایت کشورش از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، خاطرنشان کرد که این امر نخستین گام به‌سوی برقراری صلح است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد جمعه همین هفته (۲۱ اردیبهشت‌ ماه) ... حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

ادامه

آمریکا, انگلیس, بلژیک, جهان, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

مجری اسرائیلی: سربازان ما “وحشی‌های انسان‌نما” هستند

“اوشرات کوتلر” مجری اسرائیلی در جریان پخش اخبار شبکه ۱۳ اسرائیل، درباره گزارش مربوط به اتهام مطرح شده علیه پنج سرباز اسرائیلی که به جوانان فلسطینی دست بسته در جریان بازداشت‌شان حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند، گفت: اسرائیلی‌ها سربازان را به “وحشی‌های انسان‌نما” تبدیل می‌کنند.

 

به نقل از شبکه الجزیره، اظهارات این مجری اسرائیلی بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی و محافل مردمی و رسمی اسرائیل داشت، طوری که خشم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را برانگیخت.

 

نتانیاهو در واکنش به اظهارات این مجری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: به سربازان ارتش اسرائیل افتخار می‌کنم و آنها را بسیار دوست دارم و اظهارات کوتلر باید محکوم شوند.

 

در مقابل، جنبش چپ‌گرای “صلح اکنون” در بیانیه‌ای ضمن دفاع از کوتلر نوشت: ضروری است که گهگاهی در آینه به خودمان نگاه کنیم و باید صادقانه به اشتباهات اشغالگران اعتراف کنیم.

 

در همین راستا، روزنامه عبری زبان معاریو نیز نوشت که کوتلر پس از مطرح شدن انتقادات علیه خود گفت: صحبت‌هایم خطاب به کسانی بود که به انسان‌های بی‌گناه تجاوز می‌کنند و به تمامی افرادی که به صحبت‌هایم گوش داده و به من حمله نمی‌کنند، می‌گویم که من موافق کاهش مجازات این سربازان هستم چراکه ما آنها را به تقابل با واقعیتی غیرقابل تحمل می‌فرستیم.

 

معاریو درباره جزئیات این موضوع نیز آورده است که کوتلر به مسأله تجاوز سربازان اسرائیلی به بازداشت شدگان فلسطینی با دست و چشمانی بسته پرداخته است که در اثر شکنجه دچار مشکل جسمی شده و نیاز به درمان دارند.

ایسنا

هشدار گوترش: بیش از ۲ میلیون نفر در غزه با فقرشدید روبه رو هستند

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آنتونیو گوترش درنخستین نشست کمیته ویژه رسیدگی به حقوق ملت فلسطین در مقر سازمان ملل در نیویورک، نسبت به وخامت اوضاع باریکه غزه هشدار داد.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

ونزوئلا از تشکیل گروهی برای صیانت از منشور ملل متحد خبر داد

وزیر خارجه ونزوئلا به همراه نمایندگان کشورهای مختلف در جمع خبرنگاران حاضر شد و از تشکیل گروهی برای صیانت از قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد خبر داد.

ادامه

ایران, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه, فلسطین, ونزوئلا

فلسطینی‌ها در نشست مسکو، نتوانستند درباره بیانیه پایانی به توافق برسند

نیروهای سیاسی فلسطینی شرکت کننده در نشست مسکو، نتوانستند درباره بیانیه پایانی به توافق برسند، ولی دیدگاه آن‌ها درباره محکومیت طرح آمریکایی “معاله قرن” و کنفرانس ضدایرانی ورشو، کاملا یکسان بود و روسیه نیز از مواضع آن‌ها حمایت می‌کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, لهستان, مقاله