ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

فلسطینی‌ها در نشست مسکو، نتوانستند درباره بیانیه پایانی به توافق برسند

نیروهای سیاسی فلسطینی شرکت کننده در نشست مسکو، نتوانستند درباره بیانیه پایانی به توافق برسند، ولی دیدگاه آن‌ها درباره محکومیت طرح آمریکایی “معاله قرن” و کنفرانس ضدایرانی ورشو، کاملا یکسان بود و روسیه نیز از مواضع آن‌ها حمایت می‌کند.

 

روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو، امروز در تحلیلی نوشته است: نمایندگان جنبش‌های فلسطینی در پایان مذاکرات سه روزه خود در مسکو، بیانیه مشترکی که روسیه به عنوان برگزار کننده این نشست، رسما از آنها درخواست کرده بود را به تصویب نرساندند. البته شرکت کنندگان در نشست مسکو، در دو مسئله با یکدیگر اتفاق نظر داشتند: آنها طرح‌های آمریکا درباره حل و فصل مناقشه اعراب-اسرائیل را محکوم کردند و همچنین از برگزاری کنفرانس ورشو درباره مسائل خاورمیانه که روز گذشته (چهارشنبه) در پایتخت لهستان آغاز به کار کرد، انتقاد کرده‌اند. روسیه از این موضع‌گیری‌ فلسطینیان، به طور کامل حمایت می‌کند.

 

در سومین دور از مذاکرات بین فلسطینی‌ها در مسکو، ۱۲ حزب و جنبش فلسطینی شرکت کرده بودند و این مذاکرات به طور مرسوم در موسسه شرق شناسی آکادمی علوم روسیه برگزار شد. روز سه شنبه “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه نیز با نمایندگان جنبش‌های فلسطینی دیدار و گفت‌وگو کرد. وی بر حمایت کامل مقامات مسکو از انجام گفت‌وگوهای سازنده بین فلسطینیان تاکید کرد و الویت‌های پیش روی برای حل و فصل مشکلات را برشمرد. به گفته وی، طرف روسی اصرار دارد که حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل، تنها پس از آن امکان پذیر خواهد بود که نیروهای سیاسی فلسطینی مشکلات موجود بین خود را حل و فصل کنند. صحبت قبل از هر چیز بر سر اختلافات بین دو جنبش فتح و حماس است.

 

به نوشته این روزنامه، سازمان دهندگان روسی این نشست دچار توهم نشده بودند که فلسطینیان بتوانند با انجام این گفت‌وگوها، اختلاف نظرات خود را رفع کرده و درباره تشکیل دولت وحدت ملی به توافق برسند. ولی موفقیت مسکو در این مسئله است که گفت‌وگوهای بین فلسطینی‌ها بعد از یک وقفه طولانی بار دیگر از سر گرفته شد. البته تصویب بیانیه پایانی می‌توانست نقطه اوج آن باشد که متاسفانه این مسئله تحقق نیافت، هرچند نیروهای سیاسی شرکت کننده، همگی از نظریه برقراری وحدت فلسطینی استقبال کردند.

 

در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مذاکرات، فلسطینیان تلاش کردند تا اختلاف نظرات خود در مورد برخی مسائل را کنار گذاشته و روی مسائل اصلی مورد توافق طرفین تمرکز کنند که از جمله آنها مخالفت با طرح آمریکا برای حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل است که به “معامله قرن” معروف شده است. دیدگاه همه گروه‌‌های فلسطینی درباره این مسئله یکسان بود. هرچند جزئیات “معامله قرن”مورد نظر دولت “دونالد ترامپ” به طور دقیق مشخص نیست و اطلاعات مربوط به آن هر روز تغییر می‌کند، ولی تجربه گذشته به نیروهای سیاسی فلسطینی نشان داده که نمی‌توان به مقامات واشنگتن اعتماد کرد و آنها بیشتر در جهت منافع طرف اسرائیلی اقدام می کنند تا مردم فلسطین.

 

از جمله دیگر مسائل مورد توافق شرکت کنندگان در مذاکرات مسکو انتقاد از برگزاری کنفرانس ورشو درباره مسائل خاورمیانه بدون شرکت نقش آفرینان اصلی در آن، از جمله ایران و روسیه، بود. مقامات فلسطینی از شرکت در این کنفرانس خودداری کردند.

 

روسیه نیز پیش از این رسما دعوت دولت لهستان برای شرکت در این کنفرانس را رد کرده بود. “سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه در این باره توضیح داده است که دستورکار کنفرانس ورشو، آشکارا تنها پوششی برای حرکت به سمت اهداف مورد نظر دولت آمریکا در راستای بازدارندگی ایران در منطقه تنظیم شده و مقامات مسکو با این اقدامات بشدت مخالف هستند.

تسنیم

واشنگتن پست: پمپئو از ورشو دست خالی بازمی‌گردد

یک رسانه آمریکایی با توجه به عدم استقبال برخی کشورهای اروپایی از نشست ورشو، اطمینان داد که آمریکا در جریان برگزاری این کنفرانس ضدایرانی، هیچ آینده‎ای برای خاورمیانه ترسیم نخواهد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, لهستان

واشنگتن به دنبال خارج‌ کردن مزدوران تروریست خود از سوریه و به چنگ‌ آوردن ۴۰ تن طلای مسروقه داعش

آمریکا برای نجات تروریست‌های باقی‌مانده در سوریه از طریق تهیه برنامه‌هایی برای قاچاق این افراد به خارج و اعمال فشار بر هم‌پیمانانش جهت پذیرش این تروریست‌ها تلاش می‌کند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق

بازگشت مجدد صدها نیروی جدا شده به ارتش سوریه

صدها نفر در شهر «انخل» در استان درعا در جنوب سوریه، بر اساس دستور عفو سربازان فراری از ارتش از سوی بشار اسد، به صفوف ارتش بازگشتند. رئیس‌جمهور سوریه در تاریخ نهم اکتبر سال میلادی گذشته فرمان عفو سربازان فراری از ارتش را صادر کرد. مدت این عفو تا نهم فوریه ۲۰۱۹ اعلام شده بود.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

عطوان: نشست ورشو شکست عیان سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه است

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مسایل عرب در مطلبی نوشت: استقبال‌نشدن از نشست ورشو که آمریکا در آن به دنبال ائتلافی ضد ایران بود، نشان‌دهنده شکست سیاست‌های این کشور در خاورمیانه و تلاش برای تامین مالی پروژه آمریکایی- اسرائیلی معامله قرن از سوی اعراب است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, افغانستان, امارات, امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی, فلسطین, کره شمالی, لهستان, مقاله, ویتنام