حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

متهمان پرونده هفت‌تپه و روز کارگر مجموعا به ۴۵ سال زندان محکوم شدند

دادگاه تجدیدنظر استان تهران هر یک از هفت متهم پرونده اعتراضات هفت‌تپه و دو بازداشت‌شده روز جهانی کارگر را به پنج سال حبس قطعی محکوم کرد. هفته گذشته نیز یک متهم دیگر پرونده هفت‌تپه به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

 

دادگاه تجدیدنظر هر یک از هفت متهم پرونده اعتراضات هفت‌تپه و دو بازداشت‌شده روز کارگر را به پنج سال حبس قطعی محکوم کرد

 

دادگاه تجدیدنظر استان تهران احکام هفت تن از متهمان پرونده اعتراضات هفت‌تپه و دو تن از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر را صادر و آنان را در مجموع به ۴۵ سال زندان محکوم کرد.

 

بر اساس احکام صادرشده از سوی دادگاه تجدیدنظر استان تهران، اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌فرد، ساناز الهیاری و عسل محمدی، هفت تن از متهمان پرونده اعتراضات شرکت نیشکر هفت‌تپه را هر یک به پنج سال حبس قطعی محکوم کرد.

 

در همین حال عاطفه رنگریز و مرضیه امیری، دو تن از بازداشت‌شدگان تجمع روز جهانی کارگر نیز هر یک به پنج سال حبس قطعی محکوم شده‌اند.

 

به گزارش هرانا، این احکام که از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر صادر شده، امروز شنبه ۲۳ آذر (۱۴ دسامبر) به وکلای مدافع این ۹ فعال مدنی و کارگری ابلاغ شده است.

 

در این میان، سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن اعلام این خبر، صدور “احکام ظالمانه” را “قویا” محکوم کرده و خواستار لغو آنها و منع تعقیب قضایی برای “تمامی فعالین کارگری و دانشجویی و معلمان دربند” شده است.

 

هفته گذشته نیز علی نجاتی، یکی دیگر از متهمان پرونده هفت‌تپه، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه و به اتهام “اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام” به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

 

پیش‌تر شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، شهریورماه گذشته سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌فرد، ساناز الهیاری و عسل محمدی را هر یک به خاطر اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” به هفت سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “عضویت در گروه گام” [نشریه اینترنتی “گام”] به هفت سال حبس تعزیری، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال و شش ماه حبس تعزیری و به خاطر اتهام “نشر اکاذیب” به دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.

 

این دادگاه همچنین اسماعیل بخشی را به خاطر اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” به هفت سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “توهین به رهبری” به دو سال حبس تعزیری، به خاطر اتهام “نشر اکاذیب” به دو سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال و شش ماه حبس تعزیری و به خاطر اتهام “اخلال در نظم عمومی” به یک سال و شش ماه حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

 

محمد خنیفر، متهم دیگر پرونده هفت‌تپه نیز به خاطر اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

 

همین شعبه دادگاه به ریاست قاضی مقیسه در شهریورماه گذشته، عاطفه رنگریز را به ۱۱ سال و شش ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و مرضیه امیری را به ۱۰ سال و شش ماه حبس تعزیری و تحمل ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

 

عاطفه رنگریز و مرضیه امیری به همراه ده‌ها تن دیگر از شرکت کنندگان در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس بازداشت شده بودند. خانم‌ها امیری و رنگریز هر دو در روز چهارم آبان‌ماه گذشته هر یک با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بودند.

 

اکثر متهمان پرونده هفت‌تپه نیز که در ماه‌های آذر و دی سال گذشته (۱۳۹۷) توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شده بودند، تازه در آبان‌ماه امسال با سپردن وثیقه‌های سنگین، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

درسال ۹۹ جمعیتِ زیر خط فقر بیشترِ درآمدشان را به دولت مالیات می‌پردازند / معافیت صاحبان ثروت از مالیات

در سال ۹۹ طبق لایحه بودجه، افراد زیر خط فقر بیشتر از حقوقشان را به دولت مالیات می‌دهند؛ اگرچه در ظاهر سقف معافیت مالیات بر درآمد حقوق‌بگیران افزایش یافته است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, گزارش

دولت روحانی از نظر پرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی، بدتر از دولت قبل است

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی معتقد است اگر دولت و مجلس آستین بالا نزنند، ظرفِ سه یا نهایت چهار سال آینده، تامین اجتماعی تبدیل به یک ابربحرانِ جدی و خطرساز خواهد شد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری, گزارش