هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

مارک میلی: آمریکا دیگر یک قدرت بلامنازع نیست

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، با تاکید بر اینکه ۲۵ سال آینده مانند گذشته نخواهد بود، از نسل آینده این کشور خواست ارتش را برای نبرد در جنگ‌های آینده که به گفته وی شباهتی به جنگ‌های امروزی ندارد، آماده کنند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در جمع دانشجویان فارغ التحصیل از آکادمی نظامی در “وست پوینت”، تصویری تاریک از جهانی متلاطم‌تر را ترسیم کرد که قدرت‌های بزرگ قصد تغییر نظم جهانی را دارند.

 

رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده به حاضران گفت که آنها مسئولیت دارند مطمئن شوند آمریکا آماده است.

 

میلی به دانشجویان فارغ التحصیل گفت: احتمال وقوع درگیری بزرگ بین‌المللی بین قدرت‌های برتر در حال افزایش است، نه کاهش. هر پیشرفت نظامی که در ۷۰ سال گذشته داشته‌ایم به سرعت در حال متوقف شدن است و ایالات متحده در واقع چالش‌های زیادی در همه زمینه‌ها از جمله جنگ، فضا، اینترنت، نیروی دریایی، نیروی هوایی و زمینی خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه آمریکا دیگر قدرت بلامنازع جهانی نیست، افزود، این کشور در اروپا با عملیات نظامی روسیه در اوکراین، در آسیا با رشد عظیم اقتصادی و نظامی چین و همچنین تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی و در خاورمیانه و آفریقا با بی‌ثباتی که عامل آن تروریست‌ها هستند، در حال آزموده شدن است.

 

میلی همچنین گفت که از نظر او جنگ آینده بسیار پیچیده خواهد بود، با جنگی که به سلاح‌های دقیق دوربرد و فناوری‌های پیشرفته جدید نیاز دارد.

 

وی با بیان اینکه ایالات متحده در حال حاضر برای ارسال پهپادهای جدید با فناوری پیشرفته و سایر تسلیحات به ارتش اوکراین عجله دارد و در برخی موارد این تجهیزات تنها در مراحل اولیه تولید بوده است، عنوان داشت که بعضا حتی از تسلیحاتی مانند پهپادهای دوش پرتاپ به رغم پیشرفت‌های صورت گرفته استفاده شده است.

 

میلی با بیان اینکه با تحولات جنگ در اوکراین نیاز به انواع تسلیحات بیشتر شد، تصریح کرد: در هفته‌های اول جنگ بر روی تسلیحات دقیق دوربرد مانند موشک‌های “استینگر” و “جاولین” تمرکز شد، اما اکنون تمرکز بر روی توپخانه و افزایش محموله‌های هویتزر است.

 

این ژنرال آمریکایی تاکید کرد که طی ۲۵ تا ۳۰ سال آینده، ماهیت اصلی جنگ و تسلیحات آن تغییر خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه افسران فارغ التحصیل باید طرز تفکر، آموزش و مبارزه نیروهای آمریکایی را تغییر دهند، افزود: نظامیان تازه منصوب شده به عنوان رهبران ارتش فردا با تانک، کشتی و هواپیماهای رباتیک خواهند جنگید و بر هوش مصنوعی، سوخت‌های مصنوعی، مصنوعات سه بعدی و مهندسی انسانی تکیه خواهند کرد.

زمان متوقف ساختن توسعه ناتو فرا رسیده است

“درک اینکه چرا از نظر برخی آوردن سوئد و فنلاند به ناتو ایده خوبی است آسان است. اما تمایل به تحقیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و تقویت سلطه نظامی آمریکا در جهان امری کوته بینانه و خطرناک خواهد بود.”

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, ناتو

تعیین آیندۀ سیاسی ایران در پشت پردۀ مذاکرات غیرشفاف و دروغگویی‌های دیکتاتوری ولایی و دولت آمریکا

شواهد نشان دهندهٔ این واقعیت است که پای دولت ابراهیم رئیسی در حل مشکلات کشور به‌شدت در گل مانده است و او نیز مانند رئیس‌جمهور قبلی قادر به ایجاد تغییرهای محسوس با هدف بهبود وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد ملی ناعادلانه و غارت‌زدۀ ایران نیست.

ادامه

اسراییل, اسلام سیاسی, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, امنیتی, ایران, تحریم, جنگ سرد, حقوق بشر, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, معلمان, مقاله, نئولیبرالیسم

تلاش چین برای ایفای نقش مستقل در موازنه قوای آمریکا و روسیه

پایگاه اینترنتی اوراسیا ریویو در مقاله‌ای به بررسی سکوت چین در قبال جنگ اوکراین پرداخت و نوشت: پکن تلاش کرده تا نقشی مستقل در موازنه قوای آمریکا و روسیه داشته باشد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, شرق اروپا, مقاله