پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

قصد ترامپ برای کاهش بودجه «صدای آمریکا» و «رادیو فردا»

بر اساس لایحه بودجه پیشنهادی دولت آمریکا به کنگره برای سال ۲۰۲۰، بودجه بخش فارسی دو رسانه ضدایرانی «صدای آمریکا» و «رادیو فردا» به شدت کاهش می‌یابد.

 

لایحه بودجه پیشنهادی دولت ترامپ به کنگره آمریکا نشان می‌دهد کاخ سفید میزان بودجه درخواستی برای بخش فارسی‌زبان دو رسانه معاند «صدای آمریکا» و «رادیو فردا» را برای سال ۲۰۲۰ میلادی به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

 

در سند موسوم به «توجیه بودجه درخواستی» بار دیگر بر اهمیت این دو رسانه به عنوان ابزارهای پیشبرد منافع و اهداف ایالات متحده در ارتباط با ایران تأکید شده اما اعداد و ارقام ارائه شده حاکی از آن است که کاخ سفید قصد دارد بودجه این دو شبکه را نیز مانند دیگر رسانه‌های برون‌مرزی دولت آمریکا، به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

 

بر اساس این سند، دولت ترامپ پیشنهاد کرده میزان بودجه سالانه بخش فارسی صدای آمریکا با افت ۶ میلیون دلاری، از ۱۷.۷۱۴ میلیون دلار به ۱۱.۷۱۴ میلیون دلار کاهش یابد.

 

در توضیح نحوه اعمال این کاهش بودجه نیز عنوان شده است که صدای آمریکا باید کارکنانی را که از مهارت‌های فنی لازم برخوردار نیستند و شغل آن‌ها توسط نیروهای قراردادی ماهر قابل پوشش است، تعدیل ‌کند.

 

در صورت تایید کنگره، بودجه بخش فارسی صدای آمریکا در سال میلادی آینده حدود یک سوم کاهش خواهد یافت

 

در مورد رادیو فردا نیز دولت آمریکا طبق سند ارائه شده تصمیم دارد بودجه بیش از ۱۴ میلیون دلاری آن را با حدود دو سوم کاهش نسبت به سال قبل به کمتر از ۵ میلیون دلار کاهش دهد.

 

درخواست دولت ترامپ برای کاهش بودجه رسانه‌های برون‌مرزی در حالی صورت می‌گیرد که المانیتور تابستان گذشته در گزارشی (اینجا) ضمن اذعان به ناکارآمدی شبکه‌های معاند فارسی‌زبان در جنگ رسانه‌ای با ایران، از افزایش فشارها بر این شبکه‌ها برای تشکیل یک جبهه رسانه‌ای قوی‌تر در مقابل کشورمان خبر داد.

 

طبق گزارش این پایگاه آمریکایی، کنگره آمریکا در راستای استراتژی جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در قبال ایران، به دنبال اثربخشی بیشتر رسانه‌های فارسی‌زبانی است که از بودجه دولت آمریکا ارتزاق می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش، در مرکز استراتژی رسانه‌ای جدید واشنگتن علیه ایران، شبکه‌های خبری «رادیو فردا» و «صدای آمریکا» قرار دارند.

 

به نوشته المانیتور، قانونگذاران آمریکایی و مقامات دولتی از هر دو جناحِ دموکرات و جمهوری‌خواه از دیرباز، بنگاه خبرپراکنی آمریکا (BBG) که متولی این شبکه‌های خبری فارسی‌زبان به شمار می‌رود، را به انفعال و ناکارآمدی [در جنگ رسانه‌ای با ایران] متهم کرده‌اند و بسیاری از آنها برنامه‌های این دو شبکه درباره ایران را به دلیل تعصبات سیاسی و اختلاف نظر کارکنان آنها، “بسیار بد” می‌دانند.

 

در حالیکه هر دو جناح سیاسی آمریکا معتقدند که «رادیو فردا» و «صدای آمریکا» به عنوان شبکه‌هایی که با پول مالیات‌دهندگان آمریکایی اداره می‌شوند، باید تلاش بیشتری برای پیشبرد منافع آمریکا انجام دهند، جمهوری‌خواهان اخیرا این دو شبکه را تحت فشار بیشتری قرار داده‌اند تا جبهه رسانه‌ای قوی‌تر و آشکارتری را علیه ایران تشکیل دهند.

 

طبق گزارش المانیتور، دولت ترامپ سال گذشته یک اندیشکده محافظه‌کار (شورای سیاست خارجی آمریکا) را مامور ارزیابی عملکرد صدای آمریکا و رادیو فردا کرد. این شورا در بخشی از گزارش نهایی خود اعلام کرد که این دو شبکه فارسی‌زبان به اندازه کافی منتقد توافق هسته‌ای ایران نیستند و دلیل رویکرد متفاوت دولت ترامپ نسبت به این توافق نیز به خوبی در برنامه‌های خبری آنها توضیح داده نمی‌شود!

باشگاه خبرنگاران جوان

تظاهرات در واشنگتن؛ ‘دست از سر ونزوئلا بردارید’

صدها نفر در واشنگتن و نزدیک کاخ سفید در یک گردهمایی، علیه سیاست های دولت ‘دونالد ترامپ’ در قبال ونزوئلا اعتراض کردند. وی افزود: ۵۰۰۰ تن از این افراد جنگجو بودند. علاوه بر این ۳۴ هزار غیرنظامی دیگر نیز از الباغوز خارج شده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا