خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

فرانسه و چک نظامیان خود را از عراق خارج می‌کنند

وزارت نیروهای مسلح فرانسه روز چهارشنبه از تصمیم مقامات پاریس برای بازگرداندن پرسنل نظامی این کشور از عراق خبر داد.

 

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، ارتش فرانسه اعلام کرد که بنا به تصمیم دولت این کشور تمام نظامیان فرانسوی مستقر در خاک عراق به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کووید- ۱۹ به کشور برگردانده می‌شوند.

 

وزارت نیروهای مسلح فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که «فرانسه تصمیم گرفته است پرسنل نظامی خود مستقر در عراق را به میهن برگرداند».

 

این وزارتخانه در ادامه افزود که «حدود ۱۰۰ نیروی نظامی فرانسه در عراق حضور دارند» و اینکه «حمله های هوایی علیه مواضع داعش ادامه می یابد».

 

این در حالی است که «عبدالکریم خلف» سخنگوی نخست وزیر پیشبرد امور عراق در گفتگو با روزنامه الصباح اظهار داشت که نیروهای نظامی فرانسه پیش از این خاک عراق را ترک کرده‌اند؛ نیروهایی که فرانسه از سال ۲۰۱۴ با هدف ادعایی جلوگیری از گسترش داعش به عراق اعزام کرده بود.

 

شایان ذکر است که هفته گذشته، انگلیس نیز نیروهای نظامی خود را از بیم شیوع کرونا بطور موقت از خاک عراق خارج کرد و تنها «پرسنل مهم نظامی» برای حمایت از دولت بغداد و شرکای آن در عراق حضور دارند.

 

نظامیان جمهوری چک از عراق خارج می‌شوند

 

شبکه تلویزیونی المیادین سه‌شنبه شب اعلام کرد، جمهوری چک تصمیم دارد به علت نگرانی‌های امنیتی و شیوع ویروس کرونا ۳۰ تن از نظامیان خود را از عراق خارج کند.

 

المیادین به زمان دقیق خروج نظامیان جمهوری چک و محل استقرار این نیروها در عراق اشاره‌ای نکرده است.

 

مهرماه ۹۵ بود که جمهوری چک از تصمیم خود برای اعزام یگان پزشکی و نیروهای آموزش نظامی به عراق خبر داده بود.

 

وزارت دفاع وقت جمهوری چک در آن زمان اعلام کرد، یگان بهداشت و درمان با ۱۷ نفر به درمان زخمی‌های عراقی و نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خواهند پرداخت.

 

همچنین «مارتین استراپنیکی» وزیر دفاع جمهوری چک سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که ارتش کشورش در نظر دارد حدود ۳۰۰ نظامی دیگر در سال آینده میلادی به عراق اعزام کند.

 

جمهوری چک اوایل سال ۹۵ نیز ۳۱ افسر آموزشی را به عراق فرستاد تا خلبانی هواپیماهای ساخت چک را به نیروهای عراقی آموزش دهند.

 

تاکنون گزارشی از شمار دقیق نظامیان جمهوری چک در عراق منتشر نشده است.

نیویورک تایمز: زمان برداشتن تحریم‌ها علیه ایران فرا رسیده است

روزنامه نیویورک تایمز تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران را غیراخلاقی توصیف و تاکید کرد که بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا زمان مناسبی برای برداشتن تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی ایران است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صندوق بین‌المللی پول

لوموند: «آیا رژیم ایران از بحران کرونا جان سالم به در خواهد برد؟»

«ژان-پییر فیلیو»، موّرخ و کارشناس فرانسوی مسائل خاورمیانه و جهان عرب در مطلبی که در صفحۀ اینترنتی نشریۀ «لوموند» منتشر کرده، پرسیده است که «آیا رژیم ایران از بحران ویروس کرونا جان سالم به در خواهد برد؟»

ادامه

امریکا, اوکراین, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, عربستان سعودی

حزب کمونیست چین: تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر مبارزه ایران با کرونا دارد

معاون وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین با انتقاد از اتهام پراکنی واشنگتن در رابطه با ویروس کرونا خاطر نشان کرد تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر مبارزه ایران با این ویروس دارد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, شرق آسیا