حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

فرانسه؛ ادامه صحنه اعتراض به تغییر در سیستم بازنشستگی/ ملانشون: در هفتم مارس همه چیز را تعطیل خواهیم کرد

در حالی که حدود ۷۰ درصد از مردم فرانسه با طرح‌های اصلاحات بازنشستگی مکرون مخالف هستند روز پنج‌شنبه آن‌ها به خیابان‌ها رفتند تا به طرح جنجالی امانوئل ماکرون در ارتباط با افزایش سن بازنشستگی اعتراض کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از فیگارو، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد ۴۴۰ هزار نفر در سراسر فرانسه به خیابان‌ها رفتند در حالی که برگزارکنندگان از تعداد ۱ میلیون ۳۰۰ هزار نفر سخن گفتند.

انجمن‌ها و اتحادیه‌های مختلف روز پنج‌شنبه به فشارهای خود علیه نمایندگان ادامه دادند در حالیکه نمایندگان در حال به پایان رساندن رایزنی‌های خود درباره این طرح دولت در اواسط امروز، جمعه هستند. بعد از آن این طرح به مجس سنا جهت بررسی خواهد رفت.

این انجمن‌ها خواهان حضور گسترده‌تر برای تحرک و تظاهرات در هفتم مارس هستند و تهدید کرده‌اند در صورتیکه دولت این طرح افزایش بازنشستگی را کنار نگذارد، کشور را فلج خواهند کرد.

ژان لوک ملانشون، رهبر حزب «فرانسه نافرمان» در حاشیه تظاهرات در مون‌پولیه گفت: در هفتم مارس همه چیز را تعطیل خواهیم کرد، همه چیز باید در همه جا متوقف شود.

سازمان‌های دانشجویی نیز خواستار افزایش تحرک و تظاهرات علیه طرح دولت همزمان با اعلام بسیج جوانان در نهم مارس شدند. روز پنج‌شنبه تعدادی از نهادهای دانشگاهی نیز به خصوص در پاریس بسته شدند.

این اعتراضات در ۱۶ اسفند هم برگزار خواهد شد.

روزنامه لوموند فرانسه نوشت: کارمندان غول انرژی فرانسه، شرکت EDF که تحت کنترل دولت است، گفتند که تولید خود را بیش از ۳۰۰۰ مگاوات یا معادل سه نیروگاه هسته‌ای کاهش داده‌اند، بدون این که بر عرضه به مصرف‌کنندگان نهایی تأثیر بگذارند. روز چهارشنبه، نیز بسیاری از نیروگاه های برق آبی از شبکه قطع شده بودند.

همچنین روز پنجشنبه ۳۰ درصد از پروازهای فرودگاه اورلی پاریس لغو شدند.

نظرسنجی ها نشان می دهند که حدود ۷۰ درصد از مردم فرانسه با طرح های اصلاحات بازنشستگی مکرون مخالف هستند. طوماری در مخالفت با اصلاحات تاکنون بیش از یک میلیون امضا جمع آوری کرده است.

مخالفان جناح چپ هزاران اصلاحیه را به منظور به تاخیر انداختن بحث در مجلس درباره این طرح ارائه کرده‌اند. مشخص نیست که آیا مجلس عوام فرانسه درباره ماده ۷ طرح اصلاحات دولت که تغییر سن بازنشستگی را تعیین می‌کند، قبل از اتمام وقت در روز جمعه بحث خواهد کرد یا خیر.

اتحادیه ها به طور مستقیم در نامه به قانونگذاران از آنها خواسته اند کل این طرح و به ویژه ماده ۷ آن را کنار بگذارند.

اعضای پارلمان فرانسه تا پیش از این یک ماده را که برای تحت فشار قرار دادن شرکت‌ها برای استخدام کارگران مسن تر طراحی شده بود، رد کرده اند. فیلیپ براون، عضو سوسیالیست پارلمان گفت که اکثریت احتمالی در مجلس برای رای منفی به شرط سن بازنشستگی وجود دارد.

مکرون روز چهارشنبه در جلسه کابینه گفت که احزاب اپوزیسیون «کاملاً راه خود را بر سر جنگ حقوق بازنشستگان گم کرده‌اند».

اما بزرگترین روز اقدام ممکن است هنوز در راه باشد و اتحادیه‌ها قول داده‌اند در ۷ مارس فعالیت‌ها در فرانسه را متوقف کنند

انتقاد به درصدهای ناچیز افزایشِ دستمزد، وقتی سبد معیشت بیش از ۲۰ میلیون تومان است

هنوز قطار مذاکرات مزدی به اولین ایستگاه خود نرسیده است. در حالیکه باید امسال چانه‌زنی‌های مزدی جاندارتر و محکم‌تر از همیشه باشد، به نظر می‌رسد همه چیز به روزهای آخر سال موکول شده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن ماه به پایان خود نزدیک شده و خبری از شروع واقعی مذاکرات دستمزد نیست؛ تا این ... انتقاد به درصدهای ناچیز افزایشِ دستمزد، وقتی سبد معیشت بیش از ۲۰ میلیون تومان است

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, گزارش

تأملی بر پیام میرحسین موسوی و موضوع گذار از رژیم ولایت فقیه

سایت کلمه، شنبه پانزدهم بهمن ۱۴۰۱، پیام تازه‌ای را از میرحسین موسوی، نخست‌وزیر پیشین ایران، و رهبر جنبش سبز منتشر کرد. آقای موسوی، که با حکم دیکتاتور حاکم، علی خامنه‌ای سیزدهمین سال حصر خانگی را از سر می‌گذراند، در این پیام تأکید می‌کند که دیگر “اجرای بدون تنازل قانون اساسی” را، کارساز نمی‌داند. و از ... تأملی بر پیام میرحسین موسوی و موضوع گذار از رژیم ولایت فقیه

ادامه

آزادی, اختلاف طبقاتی, استبدادی, ایران, حقوق بشر, سرمایه‌داری, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, نئولیبرالیسم

وقوع انفجار در پارک‌وی تهران به کشته شدن ۴ کارگر انجامید!

بر اثر انفجار یک کپسول گاز در ساختمانی در پارک‌وی تهران، ۴ نفر از افرادی که در این ساختمان حضور داشتند، جان خود را از دست داشتند. رویداد۲۴ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مرگ چهار تن درپی وقوع حریق در اتاقک کارگری یک ساختمان در حال ساخت در محدوده چهارراه پارک ... وقوع انفجار در پارک‌وی تهران به کشته شدن ۴ کارگر انجامید!

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگری

تظاهرات اعتراضی صدها هزار کارمند بخش بهداشت در اسپانیا

صدها هزار کارمند بخش خدمات درمانی اسپانیا امروز در اعتراض به ضعف دولت محافظه کار کشورشان تظاهرات کردند. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها هزار نفر از کارمندان بخش خدمات درمانی اسپانیا امروز یکشنبه در شهر مادرید پایتخت این کشور در اعتراض به ضعف دولت‌شان در حمایت از بخش خدمات درمانی عمومی ... تظاهرات اعتراضی صدها هزار کارمند بخش بهداشت در اسپانیا

ادامه

اسپانیا, اعتراضات اجتماعی, جنوب اروپا, جهان, خبر, کارگری