بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

طرح محرمانه آمریکا و لهستان برای تصرف بخشی از اوکراین

«سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز پنجشنبه گفت، آمریکا و لهستان به‌دنبال تصرف بخشی از اوکراین هستند.

 

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «تاس»، ناریشکین گفت: «بر اساس اطلاعات دریافت شده توسط سرویس اطلاعات خارجی روسیه، واشنگتن و ورشو در حال کار کردن بر روی برنامه‌هایی جهت کنترل نظامی و سیاسی سنگینی را بر “قلمروهای تاریخی” اوکراین هستند».

 

این مقام روس گفت، بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، مرحله اول این «اتحاد دوباره» شامل ورود نیروهای لهستانی به غرب اوکراین با شعار «دفاع در برابر تهاجم روسیه» خواهد بود. در حال حاضر دولت «جو بایدن» در حال بحث بر روی جزئیات مأموریت آینده است.

 

ناریشکین همچنین گفت: «بر اساس توافقات اولیه، این عملیات بدون فرمان ناتو انجام خواهد شد اما “ائتلاف کشورهای ذی‌نفع” آن را پیش خواهند برد. ورشو هنوز نتوانسته مشارکت‌کنندگان بالقوه برای این ائتلاف را گرد هم آورد».

 

به گفته او، برنامه‌ریزی آن‌ها شامل استقرار به اصطلاح نیروهای حافظ صلح در مناطقی از اوکراین است که احتمال ورود نیروهای نظامی روسیه به آن‌ها وجود دارد و تدریجاً نیروهای رزمی ارتش لهستان، این نواحی را از دست گارد ملی اوکراین خارج کنند.

 

بر اساس اطلاعات به‌دست آمده توسط سرویس اطلاعات خارجی روسیه، این طرح مشابه نقشه‌ای است که لهستان در جنگ جهانی اول نیز بخش‌هایی از اوکراین را تصاحب کرد تا به اصطلاح جمعیت آن را از «تهدیدات بلشویک‌ها» محافظت کند.

 

اظهارات ناریشکین در حالی مطرح شده که لهستان قصد دارد ظرف چند روز آینده به بهانه برگزاری رزمایش، بخشی از نیروهای خود را در مجاورت مرزهای اوکراین مستقر کند.

 

«بوریس جانسون» هفته گذشته پس از ورود به هند گفته بود: «ما در حال حاضر در حال آموزش کار با سامانه‌های دفاعی ضدهوایی به اوکراینی‌ها در لهستان هستیم و در واقع در انگلیس نیز در حال آموزش کار با خودروهای زرهی به آن‌ها هستیم».

 

مشاور وزیر دفاع لهستان و یکی از فرماندهان یگان‌های چند ملیتی در اشغال عراق در مصاحبه‌ای گفت، جانسون با اشاره به تعلیم نیروهای اوکراینی در خارج از مرزهای اوکراین مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

 

فرمانده سابق نیروی زمینی لهستان افزود، رفتار نخست‌وزیر انگلیس «شدیداً غیرمسئولانه بوده و چنین اظهاراتی می‌تواند به عواقب فاجعه باری منتج شود.

کوبیدن بر طبل جنگ تنها به‌نفع امپریالیسم جهانی و پیمان تجاوزگر ناتو است!

باگذشت بیش از هشت هفته از حمله نظامی روسیه به اوکراین، ابعاد فاجعه‌بار این جنگ و بهره‌گیری امپریالیسم جهانی و پیمان تجاوزگر ناتو از آن به‌هدف گسترده‌تر کردن دامنهٔ نظامی‌گری در منطقه و جهان و سازمان‌ دادن کارزارهایی هرچه وسیع‌تر بر ضد جنبش کارگری و کمونیستی و نیروهای مترقی و صلح‌دوست در جهان هر روز ... کوبیدن بر طبل جنگ تنها به‌نفع امپریالیسم جهانی و پیمان تجاوزگر ناتو است!

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, افغانستان, اقتصادی, المان, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, دونتسک, دیدگاه, روسیه, ژاپن, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, ضد جنگ, فرانسه, کانادا, لوگانسک, لیبی, محیط زیست, مقاله, نئولیبرالیسم, یمن, یوگوسلاوی

الجزایر: هرگونه تغییر در مقصد گاز صادراتی به اسپانیا منجر به فسخ قرارداد می‌شود

تلویزیون الجزایر اعلام کرد که هرگونه تغییر مقصد گاز صادراتی الجزایر به اسپانیا ممکن است منجر به فسخ قرارداد شود.

ادامه

اروپا, اسپانیا, افریقا, الجزایر, امریکا, اوکراین, بلغارستان, جهان, چین, روسیه, شمال افریقا, گزارش, لهستان, مراکش