گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

طرح ایجاد ائتلاف بزرگ ضد ایرانی در نشست لهستان

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما قصد داریم که یک نشست مهم در سطح وزیران در تاریخ ۱۳- ۱۴ فوریه در ورشو برگزار کنیم که در آن تعداد زیادی از کشورها، تقریبا از تمام قاره ها شرکت خواهند کرد. در این نشست کشورهای آسیایی، نیمکره غربی و قطعا از خاورمیانه، آفریقا و اروپا حضور خواهند داشت.

 

وی از پاسخ به این سوال که کدام کشورها در این نشست حضور خواهند داشت طفره رفت اما افزود که او شخصا قصد دارد در این نشست حضور داشته باشد.

 

وی گفت در این نشست قرار است به بررسی مسائل مختلفی بپردازیم منجمله اینکه ما چگونه می‌توانیم ایران را به یک کشور عادی تبدیل کنیم.

 

او افزود: “این ائتلاف بزرگ و در حال رشد است.”

 

پمپئو در مصاحبه‌ای با العربیه توضیح داد که مبارزه با تروریسم، ایران و سیستم های مالی مرتبط با مبارزه با تروریسم در ورشو مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

او گفت: “این یک تلاش برای ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی در خاورمیانه است که می‌تواند امروز به تهدیدات متعدد در منطقه پاسخ دهد، نه تنها در سوریه.”

 

کاردار لهستان به وزارت امور خارجه فراخوانده شد

 

به گزارش ایسنا، در این دیدار رئیس اداره اول شرق اروپای وزارت امور خارجه مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام طرف لهستانی در همراهی با آمریکا برای برگزاری این کنفرانس را اعلام داشت و گفت: این یک حرکت خصمانه از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است و انتظار می‌رود لهستان از همراهی با آمریکا در برگزاری این کنفرانس خودداری نماید.

 

کاردار لهستان در این دیدار با ارائه توضیحاتی در خصوص کنفرانس مذکور، بر ضد ایرانی نبودن آن و بیان این که مواضع لهستان با اظهارات اخیر مقامات آمریکایی متفاوت است، تاکید کرد.

 

رییس اداره اول شرق اروپای وزارت امور خارجه کشورمان با ناکافی دانستن این توضیحات و تاکید بر ضرورت اقدام جبرانی فوری دولت لهستان تاکید کرد: در غیر این صورت جمهوری اسلامی ناچار به اتخاذ اقدامات متقابل است.

 

کاردار لهستان با اشاره به روابط تاریخی دو کشور اظهار داشت که پیام دولت جمهوری اسلامی ایران را به مقامات ذی‌ربط لهستان منعکس خواهد کرد.

درخواست کاخ سفید از پنتاگون برای ارائه گزینه نظامی علیه ایران

به نقل از سی ان بی سی، طبق گزارش منتشر شده از طرف وال استریت ژورنال و به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکایی کاخ سفید در ماه سپتامبر گذشته از کاخ سفید درخواست کرده تا گزینه‌هایی را برای اقدام نظامی علیه ایران ارائه دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

عطوان: دروغ‌های پمپئو چهره زشت آمریکا را زیبا نمی‌کند

تحلیلگر روزنامه «رأی الیوم» در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا در مصر، نوشت: سخنان «مایک پمپو» مملو از ادعاهای بی‌پایه و اساس بود و ملت‌های خاورمیانه فراموش نمی‌کنند که دلارهای آمریکا در سال‌های گذشته صرف کشتار، ویرانی و ایجاد آشوب‌ها در منطقه شده و چهره زشت واشنگتن با این دروغ‌ها زیبا نخواهد شد.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امارات, امریکا, ایران, خاورمیانه, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق, عربستان سعودی, قطر, لبنان, لیبی, یمن

کُردهای سوریه قربانیان استراتژی اشتباه

بیش از دو هفته که از اعلام تصمیم غیرمترقبه خروج نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه و افغانستان می‌گذرد، بحث و گمان زنی‌ها در ارتباط با دلایل و پیامدهای به‌اجرا درآمدن این تصمیم هنوز ادامه دارد.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق, عربستان سعودی, مقاله

کرزای: نیروهای آمریکا افغانستان را ترک نمی‌کنند

رئیس جمهور پیشین افغانستان می گوید: آمریکایی ها در طول مذاکرات خود با نمایندگان طالبان درباره پایگاه های نظامی در افغانستان صحبت می کنند و به عقیده من نیروهای ایالات متحده قصد خروج از افغانستان را ندارند.

ادامه

افغانستان, امریکا, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان