شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

همزمان با افزایش باران‌ها در برزیل و زیر آب رفتن چندین شهر در این کشور، منابع محلی اعلام کردند مرگ ۹۵ نفر تایید شده است. درحالیکه که همچنان پیش بینی‌ها در برزیل مبنی بر ادامه بارش باران‌های شدید است، تلفات سیل‌های عظیم در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت. براساس گزارش الیوم السابع، امروز چهارشنبه، ... شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

ادامه

آمریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فیلم, محیط زیست

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

طرح ابتکاری «کمربند سبز و جاده» دنیا را به سوی اقتصاد کم کربن سوق می‌دهد

به گفته جائو یینگمین، معاون وزارت بوم شناسی و محیط زیست، چین تلاش‌های مداوم خود را برای استفاده از پتانسیل طرح ابتکاری «کمربند سبز و جاده» (BRI) در راستای کمک به حرکت به سوی یک اقتصاد جهانی کم کربن افزایش خواهد داد.

 

یه گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ وی این سخنان را روز سه شنبه در گردهمایی طرح «کمربند سبز و جاده» و در حاشیه مجمع عمومی سالانه شورای همکاری بین‌المللی چین در زمینه محیط زیست و توسعه و مراسم سی امین سالگرد این شورا بیان کرد.

 

در واقع،‌ این شورا یک اندیشکده با جایگاه و سطحی بالاست که خدمات مشاوره‌ای به دولت چین می‌دهد و ریاست آن بر عهده معاون نخست وزیر «هان جِنگ» است.

 

جونگ همچنین افزود که از ۹ سال قبل یعنی زمانی که این طرح ابتکاری راه‌اندازی شد، چین یک سیستم سیاست‌گذاری قوی با هدف سبزتر کردن و طرح کمربند و جاده ایجاد کرد و در همین راستا یک دستورالعمل مشترک از سوی این وزارتخانه و سه نهاد دولتی دیگر در ماه مارس صادر و ابلاغ شد.

 

هدف این دستورالعمل این است که شرکت‌های چینی تا سال ۲۰۳۰ سهم خود در پروژه  BRI و همچنین ظرفیت‌هایشان را در ارتقای توسعه سبز افزایش دهند. بعلاوه تا آن زمان، ما شاهد سیستم بهبود یافته‌ای برای کنترل خطرات زیست‌محیطی در پروژه‌های خارج از کشور خواهیم بود.

 

در این زمینه معاون وزیر به همکاری‌های عملی بیشتر در حوزه انتقال انرژی با کشورهای مرتبط با طرح BRI اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری این کشور در پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورها و مناطق درگیر در طرح BRI رو به افزایش بوده است.

 

او افزود که صنعت برق فتوولتائیک خورشیدی چین در حال حاضر در ۷۰ درصد از تولبد ماژول های فتوولتائیک در بازار جهانی مشارکت دارد. جائو یینگمین ادامه داد که این کشور به ۳,۰۰۰ مقام و تکنسین از حدود ۱۲۰ کشور در حال توسعه در شغل‌های مرتبط با حفاظت از محیط زیست و تغییرات آب و هوایی برنامه‌های آموزشی ارائه کرده است.

 

با توافقاتی که در راستای همکاری اقلیمی جنوب-جنوب با ۲۹ کشور شرکت کننده در طرح ابتکاری کمربند و جاده صورت گرفته است، چین با تهیه ابزار و ساخت مشترک مناطق کم کربن به اقتصاد کشورهای در حال توسعه کمک کرده است تا آنها توامندی‌های خود را در مقابله با گرمایش جهانی افزایش دهند.

 

وی افزود که کشورش با به اشتراک گذاری اطلاعات توسعه سبز و استفاده از فناوری های سبز در بین کشورهای شرکت کنند در این طرح و همچنین ایجاد دسترسی به پلت فرم داده های بزرگ زیست محیطی طرح کمربند و جاده و مرکز انتقال فناوری زیست محیطی آن را ترویج و تسهیل کرده است.

 

او گفت چین همکاری در زمینه توسعه طرح سبز و ابتکاری کمربند و جاده را در برخی از بخش‌های کلیدی افزایش خواهد داد. همچنین تدابیری برای افزایش قابلیت‌های کشورهای عضو این طرح برای کمک به تحقق اهداف توسعه کم کربن آنها در زمینه تأمین مالی سبز اجرا خواهد شد.

 

معاون وزیر همچنین متعهد شد که راه حل های سبز بیشتری را در مقیاس کوچکتر ارائه دهد که برای کشورهای عضو این طرح موجب بازتولید شوند.

 

اندرو استیر، رئیس و مدیر عامل صندوق زمینی بزوس، گفت که طرح کمربند و جاده در حال بدل شدن به شیوه ای متحول کننده است که این خود بسیار الهام بخش است.

 

او گفت که چین واقعاً قبل از اکثر کشورها این مفهوم را درک کرده و میداند که فناوری سبز همان طلای جدید است.

 

 استیر، که همچنین یکی از اعضای شورای چین برای همکاری‌های بین‌المللی در زمینه محیط زیست و توسعه است، گفت: «طرح کمربند و جاده به سمت یک رویکرد جدید در حال حرکت است و این دقیقاً به  دلیل این است که ما اکنون درک جدیدی از اقتصاد و آنچه که می تواند باعث بهتر شدن زندگی شود داریم.»

چهارمین چاه ژرف در سیستان و بلوچستان هم به آب رسید

در ادامه برنامه جست وجوی منابع جدید برای تأمین آب شرب و کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان، عملیات حفر نخستین چاه ژرف منطقه بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان در شهرستان مرزی سراوان با موفقیت به سرانجام رسید.

ادامه

اجتماعی, ایران, گزارش, محیط زیست

تأملی بر آسیب‌های اجتماعی و شیوع ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه

فقر و محرومیت در اثر سیاست های ضد مردمی رژیم ولایت فقیه در طول سال‌های اخیر، از یک سو افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی همراه با بیکاری فزاینده و مشکلات اقتصادی را باعث شده است که به‌یقین از اصلی‌ترین معضل‌های جامعهٔ امروزی ماست، و‌ از سوی دیگر، افزایش ناهنجاری های اجتماعی را موجب شده است.

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, ایران, بانک جهانی, جهان, دانمارک, سازمان ملل, سرمایه‌داری, سوئیس, صندوق بین‌المللی پول, فقر, فنلاند, گینه, محیط زیست, نئولیبرالیسم, هلند, ونزوئلا

توفان در کوبا؛ یک کشته همراه با خاموشی برق ۵۰ هزار مشترک + فیلم

وقوع توفان استوایی و بارش های شدید ناشی از آن که از روز جمعه آغاز شده و هم اکنون کوبا و ایالت فلوریدا در جنوب آمریکا را در برگرفته، تاکنون منجر به کشته شدن یک نفر و خاموشی ۵۰هزار مشترک برق در کوبا شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, فیلم, کوبا, محیط زیست