اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

شکست قایق‌های توپدار آمریکا در برابر چین مجهز به هزاران موشک قاتل

وبگاه نظامی آمریکایی همزمان با تشدید تنش بین چین و تایوان و آمریکا نوشت، چین به لطف هزاران موشک خود در جنگ محتمل، آمریکا را شکست خواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، یک وبگاه نظامی آمریکایی همزمان با شدت گرفتن تنش بین چین از یک سو و تایوان و آمریکا از سوی دیگر نوشت، چین به لطف هزاران موشک خود در در جنگ محتمل، آمریکا را شکست خواهد داد.

 

وبگاه «۱۹ فورتی فایو» به تازگی در این زمینه نقطه نظرات «هری کازیانیس» از تحلیلگران امور منطقه به شبکه خبری «فاکس نیوز» را منتشر کرد. کازیانیس به فاکس نیوزهشدار داد که امروز آمریکا در موقعیت بسیار متفاوتی قرار دارد.

 

*شکست دیپلماسی قایق‌های توپدار آمریکا

 

کازیانیس در پاسخ به این سئوال که چین ممکن است به سفر«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، که اولین سفر مشابه سومین قانونگذارعالی رتبه ایالات متحده پس از «نیوت گینگریچ» در سال ۱۹۹۷ بود، پاسخ دهد، هشدار داد که پکن باید جدی گرفته شود.

 

وی گفت، این صرفاً قدرت نمایی نظامی نیست و تلاش ایالات متحده در قرن بیست و یکم «دیپلماسی قایق‌های توپدار» با فرستادن ناوهای هواپیمابر به منطقه، دیگر مانند گذشته بازدارنده نیست.

 

کازیانیس توضیح داد: «چینی‌ها اصلاً بلوف نمی‌زنند. آنها ۳۰ سال است که برای این سناریو آماده شده‌اند. اگر به سال‌های ۱۹۹۵-۱۹۹۶ برگردید، وضعیت مشابهی با چین داشتیم، ما بحران مشابهی داشتیم، اما در آن زمان، ایالات متحده ابرقدرت نظامی بود.»

 

این تحلیلگرآمریکایی ادامه داد، پکن این موضوع را ساده نگرفت و اوضاع تا زمانی که ارتش خلق چین تمرین‌های نظامی را در مارس ۱۹۹۶ انجام داد که شامل شلیک موشک‌ها بود و برای ارعاب رای‌دهندگان تایوانی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آن سال انجام شد، ادامه یافت، اما در آن برهه کاخ سفید با ارسال دو ناو هواپیمابر به منطقه پاسخ چین را داد.

 

کازیانیس به فاکس نیوز گفت آنچه در آن زمان کارایی داشت، ممکن است اکنون کارساز نباشد.

 

*چین ماهواره‌های آمریکا را در مدار زمین می‌زند

 

او ادامه داد: «ما هیچ مشکلی برای نگرانی در مورد چین نداشتیم. در واقع، مقامات چینی حتی نتوانستند ناوهای هواپیمابر ما را پیدا کنند. امروز شرایط خیلی فرق کرده است. چینی‌ها برای این سناریو آماده شده‌اند. آنها هزاران موشک کروز بالستیک، موشک‌های مافوق صوت و موشک‌های متحرک کشنده دارند.»

 

کازیانیس هشدار داد: «اگر زمانی بین ایالات متحده و چین جنگی رخ دهد، اولین کاری که آنها انجام می‌دهند این است که ماهواره‌های ما را در مدار زمین و تجهیزات ارتباطی ما را نابود خواهند کرد.»

 

وی ادامه داد: «این مانند درگیری‌های افغانستان یا عراق نیست که اساساً اکثر آمریکایی‌ها را تحت تاثیر قرار ندادند. جنگ با چین چیزی است که واقعاً بر هر شهروند ایالات متحده تاثیر می‌گذارد. آنها ناوهای هواپیمابر و همه پایگاه‌های ما در آسیا را نابود می‌کنند.»

اختصاص بزرگترین بسته حمایتی آمریکا به اوکراین برای مقابله با روسیه

بسته بعدی کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین به ارزش یک میلیارد دلار در روز‌های آینده در اختیار دولت زلنسکی قرار خواهد گرفت.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

رایزنی وانگ یی و لاوروف درباره ایران و تقابل با قلدری آمریکا

وزرای امور خارجه روسیه و چین در حاشیه نشست آسه‌آن دیدار و برنامه هسته‌ای ایران و مقابله با قلدری آمریکا را به بحث گذاشتند.

ادامه

آ. سه. آن, امریکا, اورآسیا, اوکراین, ایران, بریکس, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بلومبرگ: کمپین فشار بر روسیه شکست خورده است

نشریه بلومبرگ می‌نویسد با مخالفت نیمی از اعضای گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا با اعمال تحریم علیه روسیه، کمپین فشار آمریکا عملاً شکست خورده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسیا, افریقا, افریقای جنوبی, امریکا, امریکای شمالی, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, فیلیپین, کامبوج, کنگو

تجمع در هیروشیما در سالروز لکه ننگ آمریکا؛ نگرانی از نبرد اتمی دیگر

همزمان با هفتاد و هفتمین سالگرد اولین بمباران اتمی در «هیروشیما» در ژاپن، مقاماتی از جمله دبیرکل سازمان ملل نسبت به وقوع مسابقه تسلیحاتی جدید در جهان هشدار دادند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, ژاپن, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, گزارش, یادنامه