واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

شکست سنگین حزب مرکل در نخستین گام سال انتخابات آلمان

مقام های حزب«دموکرات مسیحی» آلمان از دست‌رفتن آرای انتخاباتی در انتخابات دو ایالت این کشور را شکستی سنگین برای این حزب دانستند که طی ۱۶ سال با ریاست «آنگلا مرکل» بر این کشور حاکم بوده است.

 

به گزارش ایرنا، حزب حاکم «دموکرات مسیحی» آلمان در انتخابات روز یکشنبه در دو ایالت بادن-وورتمبرگ و راینلاند-فالتس نتایج ناامیدکننده ای به دست آورد. خبرگزاری د.پ.آ. آلمان امروز (دوشنبه) به این نتایج اشاره کرد و نوشت: این حزب باید اکنون خسارات سنگین این شکست را هضم کند و به دنبال راهی برای برون رفت از بحران پس از این انتخابات باشد.

 

در انتخابات ایالتی در بادن-وورتمبرگ و راینلاند-فالتس که با پیروزی نامزدهای حزب سوسیال دموکرات و حزب سبزها به پایان رسید، احزاب حاکم شروع به پردازش نتایج کردند. روز دوشنبه با مشخص شدن نتایج، در حالی وضعیت ناامیدی در دو حزب خواهرخوانده (دموکرات و سوسیال مسیحی) وجود داشت، امیدها برای دستیابی به قدرت در میان احزاب دیگر پس از انتخابات فدرال در پاییز افزایش یافت.

 

در پی این شکست «آرمین لاشت» رهبر حزب دموکرات مسیحی، حزب خود را به تلاش مشترک پیش از انتخابات آتی فدرال در ماه سپتامبر (اواخر شهریور) فراخواند و گفت: ما باید بجنگیم.

 

همچنین «مارکوس زودر» نخست وزیر ایالت بایرن و رهبر حزب سوسیال مسیحی، شریک ائتلافی حزب دموکرات مسیحی گفت: انتخابات روز گذشته ضربه سنگینی به قلب اتحادیه بود.

 

به گفته وی شکست در بادن-وورتمبرگ که به طور سنتی طرفدار احزاب مسیحی بود اتفاقی بسیار دردناک است.

 

در مورد علت این شکست اظهارات مختلفی بیان شده است. «پل زیمیاک» دبیرکل حزب دموکرات مسیحی، این نتیجه را عمدتا به محبوبیت نخست وزیران فعلی وینفرد کرچمان (حزب سبزها) و «مالو درایر» (حزب سوسیال دموکرات) نسبت داد. او همچنین «رفتارهای نادرست» نمایندگان پارلمانی این حزب در ماجرای رسوایی خرید ماسک در دوره کرونا را از دیگر دلایل روگردانی رای دهندگان دانست.

 

همچنین زودر اشتباهات در مدیریت بحران کرونا را دلیل اصلی شکست در بادن-وورتمبرگ و راینلاند-فالتز می داند. بر اساس نتایج، سبزها در بادن-وورتمبرگ با نخست وزیری وینفرد کرچمان موفق به کسب رکورد ۳۲.۶ درصدی در سراسر کشور شدند. حزب دموکرات مسیحی که پیشتر در حاکمیت بود سنگر خود را از دست داد و آرایش به ۲۴.۱ درصد رسید. همچنین احزاب سوسیال دموکرات با ۱۱ درصد، دموکرات آزاد با ۱۰.۵ و آلترناتیو برای آلمان با ۹.۷ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

 

در راینلاند-فالتس حزب سوسیال دموکرات با رییس دولت محبوب خود مالو درایر در صدر قرار گرفت و ۳۵.۷ درصد آرا را به دست آورد. این در حالی بود که میزان آرای حزب دموکرات مسیحی با نامزد اصلی اش «کریستاین بالداوف» به ۲۷.۷ درصد کاهش یافت. پس از این دو، احزاب سبزها با ۹.۳ درصد ، آلترناتیو برای آلمان با ۸.۳ درصد و دموکرات آزاد با ۵.۵ درصد قرار گرفتند.

سوژه کاریکاتور جنجالی جدید مجله شارلی ابدو، این بار به ملکه انگلیس اختصاص داشت

اقدام تازه مجله فرانسوی شارلی ابدو جنجال‌برانگیز شد. این مجله در کاریکاتوری روی جلد خود از ملکه انگلیس و عروسش مگان مارکل، ملکه را با پلیس نژادپرست امریکایی مقایسه کرده است.

ادامه

انگلستان, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

افشاگری صدراعظم اتریش از بازار سری فروش واکسن کرونا در اتحادیه اروپا

سباستین کورتز صدراعظم اتریش امروز (جمعه) با انتقاد از توزیع ناعادلانه واکسن کرونا و بدون نام بردن از کشوری اعلام کرد که برخی از اعضای اتحادیه اروپا قراردادهای سری با شرکت‌های داروسازی منعقد کرده‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, بلژیک, بلغارستان, جهان, چک, خبر, غرب اروپا, لهستان, هلند, یونان