بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

شویگو: تکمیل اهداف فاز اول عملیات روسیه دراوکراین/۶۰۰ مزدور خارجی کشته شدند

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی اعلام کرد که از آنجا اهداف اصلی فاز اول عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تکمیل شده، روسیه از این پس بر آزادی دونباس تمرکز خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، شویگو در این خصوص توضیح داد: پتانسیل رزمی نیروهای مسلح اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافته و اکنون نیروهای روسیه می‌توانند بر دستیابی به هدف اصلی «آزادسازی دونباس» تمرکز کنند.

 

وزیر دفاع روسیه با بیان این که «نیروی هوایی و پدافند هوایی اوکراین عملاً از بین رفته و نیروی دریایی این کشور پس از شروع عملیات (روسیه) دیگر وجود ندارد»، تاکید کرد: نیروهای مسلح روسیه عملیات نظامی ویژه را تا دستیابی به اهداف تعیین شده، ادامه خواهند داد.

 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، شویگو همچنین از موفقیت‌هایی در مبارزه با مزدوران خارجی که در یک ماه گذشته وارد اوکراین شده بودند، خبر داد. به گفته وی، حدود ۶۰۰ مزدور خارجی کشته شدند و ۵۰۰ نفر دیگر تصمیم گرفتند به طور داوطلبانه اوکراین را ترک کنند.

 

این مقام نظامی ارشد روس همچنین تصمیم غرب برای ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین را محکوم کرد و این اقدام را «بی‌پروا» خواند. وی ضمن بیان این که کی‌یف با بی‌فکری این سلاح‌ها را در اختیار مردم محلی و مزدوران قرار می‌دهد، هشدار داد این امر ممکن است در آینده تهدیداتی برای خود اروپایی‌ها ایجاد کند. شویگو بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت، اگر کشورهای خارجی شروع به تامین جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی برای اوکراین کنند، روسیه نیز به کفایت پاسخ خواهد داد.

 

به نوشته اسپوتنیک، تاکنون، غرب تنها تسلیحات ضدهوایی قابل حمل توسط انسان را به اوکراین ارسال کرده و از ارائه جنگنده خودداری کرده است.

 

دیروز (دوشنبه) وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور طی شبانه‌روز قبل از آن، ۳۶ هدف نظامی اوکراینی را مورد اصابت قرار داده و پنج هواپیمای جنگی و ۱۹ پهپاد را سرنگون کردند.

 

عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) پس از درخواست جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک که از جنگ هشت ساله کی‌یف علیه خود رنج می‌برند، آغاز شد.

 

وزارت دفاع روسیه تاکید دارد که این عملیات فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد و مسکو قصد اشغال اوکراین را ندارد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از آن را حفاظت از مردم منطقه دونباس و غیرنظامی کردن و غیرنازی ساختن اوکراین اعلام کرده است.

 

درگیری‌ها در اوکراین در حالی در بیش از یک ماه گذشته ادامه داشته که امروز (سه‌شنبه) مذاکرات نمایندگان روسیه و اوکراین به میزبانی استانبول آغاز شد و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی پیش از آغاز مذاکرات، از مسکو و کی‌یف خواست که آتش‌بس کنند. وی همچنین گفت که فرایند مذاکرات امیدها به صلح را بیشتر کرده است.

 

اردوغان با اشاره به مذاکرات نمایندگان روسیه و اوکراین، افزود: ما در این دیدارها نقش میانجی‌گر را نداریم اما از همه امکاناتمان برای تسهیل آن استفاده می‌کنیم. اگر در مذاکرات پیشرفتی باشد در مرحله بعد امکان دیدار سران دو کشور وجود دارد.

وزیر نفت امارات: آمریکا نباید سیاستش را دیکته کند

وزیر نفت امارات با توضیح اینکه فشار برای بیرون راندن هر یک از شرکای اتحاد نفتی، تنها به افزایش قیمت‌ها منجر خواهد شد، گفت: آمریکا نباید سیاست خود را به دیگران دیکته کند.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی

مورالس: بایدن به دنبال کودتا در روسیه است

اوو مورالس رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی در انتقاد از جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، وی را به استفاده از “اوکراین برای حمله نظامی، سیاسی و اقتصادی به مردم روسیه” متهم کرد و تاکید کرد که بایدن “به دنبال کودتا در روسیه است”.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

اعزام دوباره تروریست‌های شرق سوریه به اوکراین

به گزارش رسانه‌ها گروه جدیدی از شبه نظامیان وابسته به گروه‌های تروریستی در سوریه برای جنگ با روسیه به اوکراین اعزام شدند.  

ادامه

اوکراین, ترکیه, تروریسم, تونس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, فرانسه

روسیه: جهان نظاره‌گر خواهد بود که آمریکا جانشین «هیتلر» شده است

در پی افشای اسناد سرمایه‌گذاری پسر بایدن در آزمایشگاه‌های اوکراین، روسیه می‌گوید سرانجام جهان شاهد فعالیت غیرانسانی آمریکا خواهد بود.  

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق اروپا