شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران: از پرداخت قبوض آب، برق و گاز خود داری کنید

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای دعوت از اقشار مختلف ملت شریف ایران پیرامون عدم پرداخت قبوض آب، برق وگاز

ملت شریف و بزرگوار ایران
همکاران، اولیای محترم دانش آموازان ایران زمین

۴۳ سال از حکومتی که وعده ی رفاه، آزادی، عدالت، عزت و انسانیت را به مردمانی از خود گذشته و آزاده داده بود گذشت.

با شعار آزادی و عدالت بر اریکه ی قدرت نشستند اما این قدرت را در جهت به استضعاف کشاندن بیشتر همان کسانی که به آنان وعده ی سرافرازی داده بودند، به کار گرفتند.

شوربختانه این شعارها و وعده ها نه تنها هرگز تحقق نیافت بلکه هر بار به بهانه های مختلف کارکردی جز توهین به شعور مردم نیافت!

مردم نجیب و فرهیخته ی ایران تمام ناملایمات و رویدادهای تلخ و ناگوار از حمله ی نظامی بیگانه گرفته تا تحریم و… را تاب آورد، به امید اینکه روزی میوه های آنچه را که کاشته بودند، حاصل کنند اما صد افسوس که بدعهدی ها، ناکارآمدی ها، ناسپاسی ها و سو استفاده های عده ای نامسئول فریبکار، این فرصت را از ایشان دریغ داشت.

بیش از یک دهه است مسئله ی تحریم خود ساخته که ابعاد گوناگون زندگی مادی و معنوی مردم را به مرز فنا و تباهی کشانده است، از دولتی به دولت دیگر احاله شده و ابزاری برای قدرت طلبی، فساد و فرصت خواهی باندها و جناح های سیاسی گشته است و سازش با غرب نه برای توسعه و تعالی کشور و رفاه مردم بلکه به رقابتی بین این جناح ها برای هوسرانی و اهداف پلید و نامشروع بدل گشته است.

تمام سرمایه ها و منابع کشور صرف ماجراجویی های هسته ای در داخل، اختلاس و ایجاد نا آرامی در خارج به بهانه ی مبارزه با امپریالیسم و داعش و… شد اما در عمل نه مبارزه ای صورت گرفت و نه داعشی از میان رفت.

اشتهای سیری ناپذیر دسته ها و باندهای قدرت به سرکشیدن منابع خدادادی رضایت نداده و پی در پی با حربه هایی جدید می خو اهد تار و پود معیشت مردم رنج دیده و تهیدست را از هم بپاشاند یکی از این نمونه ها گرفتن مالیات کمرشکن نامحسوس و غیرمستقیمی ست که با خلق پول بی پشتوانه توسط بانک مرکزی و ایجاد تورم ساختگی و لحظه ای بیش از ۷۰ درصد مردم ایران را پله ها زیر خط فقر برده است!

خط فقری که توسط مراکز آمار و نهادهای مسئول خود این حاکمیت تعریف شده است!

علی رغم تمامی این گذشت ها، اکنون مردم و جوانانی که هیچ افق روشنی را در آینده ی مبهم و تار خود نمی بینند و زندگی خود را باخته و به تاراج رفته می دانند با تکیه بر اصول قانونی و حقوق شهروندی که حق اعتراض را برایشان به رسمیت شناخته، به خیابان آمده اند اما پاسخی جز باتون، گلوله و گاز اشکاور دریافت نکردند!

حکومتی که دست در جیب مردم دارد این پول ها را صرف سرکوب خشن و غیرقانونی همین شهروندان به تنگ آمده از جعل، جور و جبر می کند. دانشجویان نخبه و دانش آموزان را در خون خود می غلتاند و با گلوله های جنگی سر و قلب آن ها را نشانه می رود!

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت و به رسمیت شناختن حضور مسالمت آمیز مردم در خیابان ها و همچنین نکوهش و محکوم نمودن سرکوب عریان و غیر انسانی نیروهای سرکوب در راستای حقوق مشروع، قانونی و نافرمانی های مدنی از همکاران خود، اقشار مختلف و مردم فهیم و نجیب ایران می خواهد به منظور کاهش و تحدید بخشی از درآمدهای دولت که صرف سرکوب و کشتار کودکان و زنان آزاده می شود از پرداخت قبوض آب برق وگاز خودداری نمایند و به پرداخت این قبوض نه بگویند و این را حق مردمی می‌داند که به مراتب زیر فشار و خط فقر تحمیلی واقع شده‌اند.

همچنین این شورا حمایت خود را از رویکرد تحریمی مردم نسبت به شرکت ها و نهادهایی که در جریان این سرکوب های خشونت آمیز، بازوی نیروهای سرکوبگر بوده اند، اعلان داشته، توسعه و اشاعه ی آن را واجب و ضروری می داند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران
۱۴۰۱/۸/۲۱

بیژن عبدالکریمی؛ اخراج من رسواگر پیوند نیروهای جهل‌ و اشرافیت تکنوکرات‌ بوروکرات فاسد شد + ویدئو

بیژن عبدالکریمی نوشت: امیدوارم رسوایی مسببین اخراج اینجانب بهانه­‌ای برای تأمل و بازاندیشی در خصوص برخی از رویه‌­های بسیار غلط اجتماعی در حوزه گزینش افراد برای جایگاه­‌های اجتماعی گوناگون و نیز شیوه­‌های رسیدگی به اتهامات و تخلفات آنان در جمیع نهادها و ارگان­‌ها، از جمله در سراسر دانشگاه­‌های کشور گردد.

ادامه

ایران, تحلیل, حقوق بشر, معلمان, ویدیو

آموزشیاران نهضت سوادآموزی تجمع‌کننده در مقابل مجلس، دیشب را در خیابان به صبح رساندند

جمعی ازپذیرفته نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای سومین روز متوالی در تهران مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری, معلمان

تحقق عدالت آموزشی بدون عدالت اجتماعی امکان‌پذیر نیست

«عدالت آموزشی» در معنای ساده‌ی آن، همان که اصل ۳۰ قانون اساسی می‌گوید، بعد از دهه ۷۰ شمسی با خصوصی‌سازی آموزش و به میدان آمدن مدارس پولی از میان برداشته شد؛ به تدریج، با گسترش قراردادهای غیرعادلانه و تبعیض‌آمیز شغلی، فاصله طبقاتی میان جامعه‌ی معلمان کشور نیز افزایش یافت.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اموزشی, ایران, حقوق بشر, فقر, معلمان

اعتراض دیده‌بان حقوق بشر به تشدید سرکوب کارگران و معلمان در ایران

دیده‌بان حقوق بشر از برخوردهای امنیتی اخیر با فعالان کارگری و معلمان در ایران انتقاد کرد. به گفته این سازمان جهانی حقوق بشری، اظهارات مقام‌های ایران درباره‌ وحدت ملی، با توجه به زندانی کردن این فعالان “پوچ” است.

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, خبر, کارگری, معلمان