وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

شمار ابتلا به کرونا در آمریکا رکورد زد / ۱۰۰ هزار مبتلا در یک روز

بر اساس آمار رویترز، در پی جولان گونه کرونای دلتا در آمریکا، این کشور بالاترین میزان ابتلای روزانه به ویروس کرونا در شش ماه گذشته را با بیش از ۱۰۰ هزار مورد در روز چهارشنبه ثبت کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس؛ داده‌های رویترز تا روز چهارشنبه نشان می‌دهد ایالات متحده میانگین بیش از ۹۴ هزار و ۸۱۹ مورد روزانه را در یک دوره هفت روزه، که افزایش پنج برابری در کمتر از یک ماه را نشان می‌دهد، گزارش کرده است. میانگین هفت روزه دقیق‌ترین تصویر را از سرعت افزایش موارد گزارش می‌دهد، زیرا برخی از ایالت‌ها در آمریکا فقط یک یا دو بار در هفته موارد ابتلا را گزارش می‌دهند.

 

دکتر «آنتونی فائوچی» متخصص بیماری‌های عفونی ایالات متحده در روز چهارشنبه گفت در هفته‌های آینده، موارد ابتلا به دلیل نوع بسیار مسری دلتا می‌تواند دو برابر و به ۲۰۰ هزار نفر در روز برسد.

 

وی در یک مصاحبه افزود: اگر یکی دیگر (جهشی دیگر) از راه برسد که دارای قابلیت انتقالِ به همان اندازه بالا باشد، واقعاً ممکن است دچار مشکل شویم. افرادی که واکسن نمی‌زنند به اشتباه فکر می‌کنند این فقط مربوط به آنها است، اما اینطور نیست. این مسئله درباره همه افراد است.

 

بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، نوع دلتا که برای اولین بار در هند شناسایی شد، ۸۳ درصد موارد ابتلای جدید گزارش شده در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

 

به گفته تیم واکنش کاخ سفید، افراد واکسینه نشده نزدیک به ۹۷ درصد موارد شدید بیماری را تشکیل می‌دهند. بر اساس تجزیه و تحلیل رویترز، مرگ‌ومیر طی هفته گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته و به طور متوسط ​​روزانه ۳۷۷ مورد فوتی ثبت شده است.

 

ایالت‌های جنوبی که برخی از آنها دارای کمترین نرخ واکسیناسیون در آمریکا هستند، بیشترین موارد ابتلا و بستری شدن در بیمارستان را گزارش می‌دهند. بر اساس آمار رویترز ، فلوریدا، تگزاس و لوئیزیانا بیشترین تعداد کل موارد جدید را در هفته گذشته در منطقه گزارش کرده‌اند.

 

در بیمارستان‌های فلوریدا و لوئیزیانا تعداد بستری بیماران مبتلا به کووید بی‌سابقه بوده است.

 

طبق نتایج نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک»، میزان رضایت از رئیس‌جمهور آمریکا به همین دلیل کاهش یافته زیرا برخی از آمریکایی‌ها اعتماد خود را به عملکرد وی در مقابله با کرونا از دست داده‌اند.

 

پیش از این اکثریت آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی گفتند اعتقاد دارند هنوز بدترین دوره همه‌گیری کرونا در پیش است. در نظرسنجی «هریس» که روز دوشنبه منتشر شد، ۵۴ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند بدترین شرایط هنوز فرا نرسیده و در مقابل، ۴۶ درصد معتقد بودند بدترین بحران همه‌گیری را پشت سر گذاشته‌اند.

 

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) ماه گذشته از دستورالعمل ماسک خود عقب‌نشینی و توصیه کرد که حتی آمریکایی‌هایی که به طور کامل واکسینه شده‌اند باید از ماسک در برخی از محیط‌های داخلی در مناطق با خطرات قابل توجه یا زیاد انتقال استفاده کنند.

 

بر اساس آمار وبگاه اطلاع‌رسانی worldometers، آمریکا همچنان با بیش از ۳۶ میلیون مبتلا و بالغ بر ۶۳۱ هزار فوتی در صدر جدول کشورهای درگیر قرار دارد.

 

بنابر گزارشی که آکادمی انجمن بیمارستان‌های کودکان ارائه کرده کودکان ۱۹ درصد از تمام مبتلایان به کرونا در آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ ژوئیه (هفتم مرداد) را تشکیل می‌دادند.

درخواست روسیه برای اخراج ۲۰۰ کارمند محلی اماکن دیپلماتیک آمریکا

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد، روسیه اخراج حدود دویست کارمند نهادهای دیپلماتیک آمریکایی در خاک این کشور را خواستار شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنوب آسیا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

سفیر چین در روسیه: همچنان در حال کنار گذاشتن دلار در مبادلات تجاری هستیم

سفیر چین در روسیه مدعی شد که سهم یوآن در تجارت بین دو کشور در حال افزایش است و هر دو طرف تلاش می‌کنند تا آنجا که می‌توانند از دلار فاصله بگیرند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا