سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

سندرز؛ ما نیاز داریم با همکاری با دیگر کشورها جایگاه فقیرترین مردم را در سراسر جهان ارتقا دهیم

برنی سندرز در مصاحبه‌ای از سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ و میل او به تهدیدکردن علنی شرکای تجاری آمریکا در توییتر انتقاد کرده و خواستار تغییر وضعیت موجود در سیاستگذاری‌های تجاری آمریکا شد.

 

برنی سندرز که در حال حاضر سناتور مستقل ایالت ورمونت است و از حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کاندیدا شده در مصاحبه‌ای با شبکه CNN به انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ به ویژه ازبابت گره زدن تجارت به موضوع مهاجرت پرداخت.

 

در این مصاحبه از سندرز خواسته شد تا نظرش را درباره تهدید اخیر ترامپ برای اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات کالاهای مکزیکی در صورت کم کاری این کشور در مقابله با ورود مهاجران به خاک آمریکا اعلام کند.

 

با وجود آنکه مکزیک و آمریکا روز جمعه در این خصوص به توافق رسیدند و رئیس جمهور آمریکا تهدید خود را پس گرفت اما این طرح پیشنهادی ترامپ شدیداً از جانب جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

 

سندرز در این مصاحبه گفت: شما نمی‌توانید از موضوع تعرفه‌های واردات برای تهدید استفاده کنید. شما نمی‌توانید سیاست تجاری خود را بر مبنای توییت‌ها بنا کنید. چیزی که شما به آن نیاز دارید سیاست‌های تجاری جامعی است که به نمایندگی از خواسته‌های طبقه کارگر مردم این کشور و نه فقط مدیرعاملان شرکت‌های بزرگ به اجرا دربیاید.

 

برنی سندرز در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: آیا اکنون ما نیاز به تغییر سیاست‌های تجاری خود برای محافظت از مشاغل در آمریکا داریم؟ جواب مثبت است. آیا ما نیاز داریم که با همکاری با دیگر کشورها جایگاه فقیرترین مردم را در سراسر جهان ارتقا دهیم؟ بله ما نیاز داریم این کار را انجام دهیم.

 

برنی سندرز که عمدتاً حامی سیاست‌های سوسیالیستی است در عین حال به ترامپ از بابت شرور نشان دادن مهاجران حمله کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا دائماً تلاش می‌کند به خاطر کسب منافع سیاسی در مردم چند دستگی ایجاد کند.

 

وی افزود: البته موج ورود پناهجویان و مهاجران بدون اوراق هویتی به آمریکا یک مساله جدی است اما در این حد بحرانی نیست که لازم باشد این مردم درمانده را شرور جلوه دهیم.

 

رئیس جمهوری آمریکا اخیراً تهدید کرد در صورتی که مکزیک گام‌های مطلوب کاخ سفید را برای مقابله با موج جدید ورود مهاجران متعلق به آمریکای مرکزی در پیش نگیرد از تاریخ ۱۰ ژوئن تعرفه‌های پنج درصدی بر واردات تمامی کالاها از مکزیک اعمال می‌کند. برخی قانونگذاران جمهوری‌خواه گفتند که این به منزله فراتر رفتن ترامپ از اختیارات قوه مجریه است و ترامپ سیاست تجاری را با مهاجرت گره زده است.

 

سندرز در عین حال رئیس جمهور را به خاطر برخی سیاست‌های تندرویی که در پیش گرفته نژادپرست خوانده است اما در عین حال با باز گذاشتن کامل مرزها نیز مخالفت کرده و گفته است، این باعث می‌شود تعداد زیادی از مردمان فقیر به آمریکا بیایند. او گفته است: من فکر می‌کنم چیزی که ما نیاز داریم یک اصلاحات مهاجرتی فراگیر است.
ایسنا

جیمی کارتر: آمریکا منابع مالی خود را برای جنگ هزینه کرده است و چین برای توسعه

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که ایالات متحده در سال‌های گذشته تریلیون‌ها دلار خرج جنگ کرده است و چین در این سال‌ها سرمایه خود را صرف پروژه‌هایی چون قطار پرسرعت کرده و در جهت منافع مردمش پیش رفته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا