سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

در ضربه‌ای به ترامپ؛ سنای آمریکا با پیشبرد قطعنامه مخالفت با جنگ یمن موافقت کرد

سناتورهای آمریکایی با پیشبرد قطعنامه ای در صحن سنا در مورد پایان حمایت آمریکا از تجاوز ائتلاف به سرکردگی عربستان علیه یمن موافقت کردند؛ تصمیمی که یک ضربه شدید به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به شمار می‌آید.

 

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای هیل، سنا با ۶۳ رای موافق در مقابل ۳۷ رای مخالف به پیشبرد این قطعنامه رای داد. چهارده نفر از حامیان پیشبرد این قطعنامه سناتور جمهوریخواه «مایک لی» از ایالت یوتا، «برنی سندرز» سناتور مستقل ایالت ورمونت و «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کانتیکت بانیان این قطعنامه هستند و دولت ترامپ را ملزم می کند که نیروهای آمریکایی را ظرف سی روز از یمن خارج کند مگر اینکه با القاعده بجنگند.

 

سندرز گفت: به باور من، امروز لازم است که سنای آمریکا به عربستان و دنیا بگوید که ما نمی‌خواهیم بخشی از ادامه دهندگان این فاجعه بشری باشیم.

 

سناتورهای آمریکا از قتل عام شهروندان یمنی به دست سعودی ها و قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد آل سعود به شدت عصبانی هستند. «مایک پمپئو» وزیر خارجه و «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه برای گزارش دهی به کنگره درباره جنگ علیه یمن و قتل خاشقچی به سنا رفتند که دفاع آنها از عربستان سناتورها را خشمگین کرد.

 

این دو مقام با کاهش سطح روابط با عربستان مخالفت کردند. پمپئو گفت: «رهاکردن یمن زیان بزرگی به امنیت ملی آمریکا و متحدان و شرکای ما در خاورمیانه وارد می کند».

 

متیس نیز اظهار داشت که عربستان سعودی «جایگاهی بنیادین در حفظ امنیت منطقه و اسرائیل و منافع ما در خاورمیانه دارد».

 

جلسه وزرای خارجه و دفاع آمریکا با سناتورها پشت درهای بسته برگزار شد. توضیحات این دو مقام سناتورها را در مورد جنگ علیه یمن و قتل خاشقچی قانع نکرد. «باب کورکر» سناتور جمهوریخواه که ریاست کمیته روابط خارجی سنا را برعهده دارد، اظهار داشت: ما اینجا یک مشکل داریم. ما می دانیم که عربستان به نوعی متحد ماست. اما درعین حال، ولیعهدی داریم که از کنترل خارج شده است.

 

سیا به این نتیجه رسیده است که «محمدبن سلمان» ولیعهد سعودی نقش مستقیمی در قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول داشته است. قرار بود که «جینا هاسپل» مدیر سیا نیز به همراه متیس و پمپئو در جلسه سنا حاضر شود تا توضیحات بیشتری درباره گزارش نهاد تحت امرش ارائه دهد اما غیبت وی باعث نارضایتی بیشتر سناتورها شد.

 

دولت ترامپ تهدید کرده است قطعنامه‌ای از سنا را که مانع از مشارکت آمریکا در جنگ تحت امر سعودی‌ها در یمن شود، وتو خواهد کرد.

 

دولت ترامپ در بیانیه‌ای، قطعنامه مورد نظر را ناقص توصیف کرده و گفته که دولت به شدت با تصویب آن مخالف است.

 

کاخ سفید اعلام کرد: این قطعنامه به روابط دوجانبه در منطقه آسیب می‌زند و برتوان آمریکا در ممانعت از گسترش خشونت سازمان‌های افراطی در منطقه تاثیر منفی می‌گذارد.

آمریکا قرارداد فروش۱۵میلیارد دلار سامانه موشکی تاد را با عربستان نهایی کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، مقامات عربستان و آمریکا روز دوشنبه اسناد مربوط به این قرارداد را امضا کردند و به این ترتیب شرایط خرید ۴۴ سامانه‌ دفاع موشکی “تاد” و دیگر موشک‌ها و تجهیزات مربوط به آن توسط ریاض رسمیت یافت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, عربستان سعودی

وال استریت ژورنال: حفاری‌های نفتی آمریکا جهان را تغییر می‌دهد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که انقلاب تولید نفت ‘شل’ در آمریکا مهمترین خبر سیاست جهانی است که به سرعت در حال تغییر توازن جهانی قدرت است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, فرانسه

سندرز از رفتار دولت ترامپ با کاروان مهاجران در مرز مکزیک انتقاد کرد

سناتور برنی سندرز دوشنبه در مصاحبه با برنامه دیدگاه ای‌بی‌سی گفت به کاندیداتوری برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ فکر می‌کند تا دونالد ترامپ را از کاخ سفید بیرون کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, مکزیک