واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

سناتور آمریکایی: اولین گام برای بازگشت به‌برجام کاهش تحریم‌ها علیه ایران است

یک سناتور جمهوریخواه ایالات متحده معتقد است در صورتی که دولت جو بایدن بخواهد به مذاکرات برجام بازگردد باید ابتدا تحریم های علیه ایران را کاهش دهد.

 

اعتمادآنلاین؛ راند پال سناتور جمهوریخواه آمریکا به تازگی در جلسه استماع سنای این کشورتاکید کرد از آنجا که مساله حذف نام سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی عامل اصلی به بن بست رسیدن مذاکرات احیای برجام در وین بوده است، بهتر است دولت بایدن نگاه جدی تری به آن داشته باشد.

 

به گزارش مهر، اندیشکده کوئینسی که طرفدار شیوه های خویشتندارانه در سیاست خارجی آمریکاست، در سایت رسمی خود به نقل از راند پال نوشت: چنانچه دولت بایدن خواهان مذاکره باشد و تنها راه برای رسیدن به تغییر در رفتار طرف مقابل هم مذاکره باشد پس اولین گام برای رسیدن به مذاکره کاهش تحریم هاست. بنابراین لازم است مسایلی مانند حذف نام سپاه از لیست سازمان های تروریستی خارجی هم به بحث گذاشته شود.

 

این سناتور جمهوریخواه همچنین خطاب به رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفته است که دولت باید با نگاه بازتری مساله خروج سپاه از لیست مذکور را مورد بررسی قرار دهد.

به عقیده راند پال هراس دولت بایدن از آن است که موافقت با درخواست ایران باعث بروز واکنش های سیاسی شدیدی در آمریکا شود.

 

وی افزود با توجه به حملات سیاسی داخلی که احتمالاً به دلیل حذف نام سپاه از لیست سازمان های تروریستی خارجی متوجه بایدن می شود، هر پیشنهادی که آمریکا در ازای خروج نام سپاه مطرح کند باید به اطلاع مردم برسد.

 

دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی که از ۶ دی سال ۱۴۰۰ آغاز شد، از ۲۰ اسفند ماه و به منظور انجام مشورت‌های سیاسی متوقف شد تا نمایندگان کشورهای ۱+۴ (روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان) به پایتخت‌های خود بازگشته و با مقام های عالیرتبه خود مشورت کنند.

 

پیشتر میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی در پیامی توئیتری به اظهارنظر پیرامون موضع واشنگتن در قبال مذاکرات لغو تحریم های ضد ایرانی در وین پرداخته و گفته بود: به نظر می رسد واشنگتن سعی دارد برخی تحریم‌ های اعمال شده توسط ترامپ (رییس جمهور پیشین آمریکا) علیه ایران را حفظ کند.

 

راند پال در جلسه استماع خاطر نشان کرد: دولت ترامپ در بخشی از کارزار شکست خورده خود موسوم به فشار حداکثری علیه ایران سپاه پاسداران را در لیست سازمان های تروریستی قرار داد. به عقیده کارشناسان و صاحبنظران آوردن نام سپاه در لیست مذکور تنها یک حرکت نمادین بود و حذف نام سپاه از این لیست یا هیچ پیامد عملی در برنداشته و یا پیامد آن بسیار ناچیز خواهد بود.

 

این سناتور جمهوریخواه افزود: همه باید بدانند که حتی اگر نام سپاه از لیست سازمان های تروریستی حذف شود باز هم این سازمان از سال ۲۰۰۷ تاکنون به دلیل حمایت از حزب الله لبنان تحت تحریم بوده و همچنان ادامه خواهد داشت. اما دستکم باید این را در نظر بگیریم که اگر می‌خواهیم آنها چیزی را که مد نظر ماست به ما بدهند ما هم باید چیزی را که مد نظر آنهاست به آنها بدهیم.

پاسخ سناتور کین؛ چرا ایرانی‌ها آمریکا را خطرناک وغیرقابل اعتماد می‌دانند؟ + فیلم

سناتور آمریکایی در جلسه کمیته روابط خارجی سنا با حضور رابرت مالی به نقش وقایع تاریخی در شکل‌گیری بی‌اعتمادی ایران به آمریکا اعتراف کرد.  

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تاریخ, جهان, حقوق بشر, عراق, غرب, فیلم, گزارش, مذاکرات اتمی

فوربز: ایران در معامله‌ با آمریکا «مشابه معامله با بریتانیا» هفت میلیارد دلار دریافت می‌کند

رسانه‌های ایران ادعا می‌کنند که دولت بایدن حاضر شده در ازای آزادی سه شهروند ایرانی-آمریکایی هفت میلیارد دلار به ایران بدهد

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خبر, ژاپن, عراق, کانادا, کره جنوبی, مذاکرات اتمی

چین: از ایران در راستای دفاع از حقوق مشروعش حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه چین می‌گوید تحریم‌های یکجانبه آمریکا هیچ توجیه قانونی ندارد حال آنکه پکن دغدغه‌های هسته ای ایران را درک می‌کند.

ادامه

امریکا, اوکراین, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, مذاکرات اتمی

ریابکوف: شایعه احیای توافق هسته‌ای با ایران بدون روسیه بی‌اساس است

معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که برخی گمانه زنی‌ها در این باره که گویا مسکو سعی دارد روند احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تضعیف کند، کاملاً بی پایه و اساس است و هیچ کشوری به اندازه روسیه در این راستا تلاش نکرده است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی