سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ارتش آمریکا تایید کرد که یک جنگنده اف-۱۶ آمریکایی در آب‌های نزدیک کره‌جنوبی سقوط کرده است. این سومین باری است که یک هواپیمای جنگی آمریکا در کمتر از یک سال گذشته در این منطقه سقوط می‌کند. به گزارش ایسنا، به گزارش یونهاپ، خلبان این جنگنده آمریکایی بامداد امروز چهارشنبه مجبور شد هواپیمایش را رها کرده ... سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, شبه جزیره کره, شرق آسیا

سقوط جنگنده «اف-۱۸» آمریکا و مرگ خلبان

یک فروند جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت» نیروی دریایی آمریکا نزدیک پایگاه نظامی در ایالت کالیفرنیا سقوط کرد و خلبان آن جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروی دریایی آمریکا شنبه شب به وقت تهران تایید کرد که یک خلبان جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت» این کشور حین سانحه پنجشنبه گذشته نزدیک پایگاه «تفنگداران دریایی» در ایالت «کالیفرنیا» جان خود را از دست داده است.

به گزارش منابع خبری، این سانحه در شرق پایگاه «میرامار» نیروی دریایی در کالیفرنیا رخ داد. تیم جستجو و نجات بعد از این سانحه موفق شد بقایای این خلبان آمریکایی را پیدا کند. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که تیم تحقیق در حال بررسی علت این سانحه است.

بر اساس این گزارش، اف-۱۸ سوپر هورنت، یک جنگنده فراصوت و چندمنظوره ناونشین تک سرنشین و ۲ سرنشین است. سوپرهورنت سال ۲۰۰۶ جایگزین جنگنده‌های «اف-۱۴» رهگیر نیروی دریایی آمریکا شد.

چندی قبل نیز یک فروند جنگنده «اف-۵» تک سرنشین نیروی دریایی آمریکا پس از برخاستن از پایگاه به اقیانوس اطلس سقوط کرد. در این سانحه جنگنده اف-۵ در حال انجام ماموریت آموزشی در اقیانوس اطلس بود که به دلایل نامعلوم سقوط کرد. خلبان این جنگنده لحظاتی قبل از سقوط موفق به خروج اضطراری شد. اف-۵ جنگنده تاکتیکی و تهاجمی تک سرنشین است که برای شبیه سازی هواپیماهای دشمن حین آموزش رزمی هوا به هوا استفاده می‌شود.

نیروی دریایی آمریکا معمولا به دلایل امنیتی از ذکر جزئیات بیشتر در مورد این سوانح خودداری می‌کند و تنها سخنگوی نیروی دریایی آمریکا به گفتن این جملات بسنده می‌کند که ایمنی و رفاه خلبان ما اولویت اصلی ارتش است و علت حادثه بررسی خواهد شد.

کشته شدن ۳ نظامی آمریکا در سقوط بالگرد در استرالیا

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از تفنگداران دریایی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مجموع ۲۳ پرسنل سرنشین بودند. مرگ سه نفر تأیید شده است و پنج نفر نیز به بیمارستان رویال داروین انتقال داده شدند که وضعیت آن‌ها جدی است».

پیش از این، پلیس محلی استرالیا اعلام کرده بود که ۲۳ نفر از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا صبح امروز (یکشنبه) در حادثه سقوط یک فروند بالگرد « v-۲۲ اوسپری» در جزیره در نزدیکی جزیره ملویل در حدود ۶۰ کیلومتری (۳۷ مایلی) داروین زخمی شدند.

وزارت دفاع استرالیا گفته است که حادثه فوق در جریان رزمایش سالانه نمایش شکارچیان رخ داد که شامل ارتش‌های استرالیا، ایالات متحده، تیمور شرقی، اندونزی و فیلیپین می‌شد. وزارت دفاع استرالیا تأیید کرد که هیچ نظامی استرالیایی در بالگرد نظامی اوسپری حضور نداشته است.

وزارت دفاع استرالیا در بیانیه‌ای در خصوص این حادثه اعلام کرد: «در این مراحل اولیه حساس، تمرکز ما بر پاسخگویی و واکنش به این حادثه و تضمین ایمنی و صحت آن‌هایی است که درگیر هستند. اطلاعات بیشتر در زمان مناسب ارائه خواهد شد».

آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

کارلوس دل تورو وزیر نیروی دریایی آمریکا گفت: نیروی دریایی چین نسبت به رقیب آمریکایی خود از مزایای قابل توجهی برخوردار است و ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند. به گزارش ایرنا، سی ان ان چهارشنبه شب گفت، رئیس نیروی دریایی ایالات متحده تصریح کرد که نیروی دریایی چین دارای ... آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, چین, شرق آسیا, غرب

بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

بالاخره بعد از ۱۵ دور رای‌گیری در پنج روز، در ساعات ابتدایی امروز (شنبه) کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رسید، اما ۱۴ رای‌گیری ناموفق و امتیازات زیادی که به مخالفان داده، نشان از راه دشوار او در ادامه این مسیر دارد. به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه نیویورک‌تایمز، کوین مک‌کارتی، ... بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند. به گزارش ایلنا، روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند.  «بردلی دیوین»، نویسنده‌ آمریکایی، طی مقاله‌ای در این روزنامه عنوان کرد که اقدامات اخیر کنگره آمریکا نشان از ... افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه

جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

جمهوریخواهان توانسته اند سرانجام پیروزی خود در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا را تثبیت کنند و به طور رسمی حزب پیروز انتخابات شوند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس تازه‌ترین نتایج شمارش آرای انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، حزب جمهوری خواه پس از چهار سال توانست رهبری دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا را ... جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

رئیس‌جمهوری کلمبیا: آمریکا در حال ویران کردن اقتصاد جهان است

«گوستاوو پترو» نخستین رئیس‌جمهوری چپگرای تاریخ کلمبیا گفت که آمریکا تمام اقتصادهای جهان را نابود می‌کند تا بدون توجه به آنچه برای سایر کشورها رخ می‌دهد، از خود محافظت کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, حقوق بشر, فرانسه, کلمبیا