بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: ائتلاف سعودی-آمریکایی ۶ هزار بمب خوشه‌ای بر سر مردم یمن ریخت

یحیی سریع’ سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه در گزارشی از آمار چهار ساله جنگ یمن گفت: ائتلاف سعودی – آمریکایی طی چهار سال گذشته بیش از ۶ هزار بمب خوشه ای بر سر مردم یمن فرو ریخته است.

 

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، سریع که در یک کنفرانس خبری در صنعا صحبت می کرد، افزود: ائتلاف سعودی طی چهار سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار حمله هوایی علیه یمن انجام داده است.

 

وی گفت: در حملات دشمن بیش از ۵۰۰ هزار موشک، بمب و خمپاره از جمله ۶ هزار بمب خوشه‌ای استفاده شد.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه اسرائیل در بمباران منطقه ساحل غربی یمن شرکت داشت، گفت: بیش از ۲۲ کشور در حمله به یمن حضور داشتند و ۱۰ هزار مزدور داخلی و خارجی نیز در این جنگ مورد استفاده قرار گرفت.

 

سریع گفت: یگان موشکی ارتش یمن هم اکنون این توانایی را دارد که همزمان ده ها موشک بومی را به اهداف موردنظر شلیک کند و تلاش ها برای توسعه این صنعت ادامه دارد.

 

وی در ادامه به توان عملیاتی پهپادهای یمنی پرداخت و گفت: استفاده از این پرنده ها از سال دوم جنگ علیه یمن آغاز شد و تاکنون ۱۶۴ عملیات هجومی و یک هزار و ۳۶۲ عملیات تجسسی انجام شده است و روند ساخت و توسعه این هواپیماها ادامه دارد.

 

این مقام نظامی یمنی گفت: از زمان عملیاتی شدن استفاده از پهپادها در جنگ یمن، شناسایی و رصد اهداف نظامی بیش تر شده و به بیش از ۳۰۰ هدف نظامی رسید.

 

سریع همچنین تاکید کرد که اهداف مشروع نیروهای ما تا پایتخت رژیم سعودی و ابوظبی نیز رسیده است و تولید نسل جدید هواپیماهای هجومی ادامه دارد و در آینده نزدیک سامانه های جدید هوایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین درخصوص توان نیروی دریایی ارتش و کمیته مردمی نیز گفت: در چهار سال گذشته ۱۹ عملیات ویژه دریایی انجام شد که در این عملیات ۸ کشتی جنگی مورد هدف قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه نیروهای یمنی طی این مدت ۱۹ بالگرد آپاچی ائتلاف سعودی را سرنگون کردند، تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن هرگز از انجام وظایف خود که همان آزادسازی مناطق اشغالی و حفظ تمامیت ارضی است، کوتاهی نخواهند کرد.

 

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن ‘عبدربه منصور هادی’ رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

 

در اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک شهید شده‌اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده‌اند.

 

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را ‘بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی’ نامید.

 

شمار زیادی از این شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

ایرنا

برنامه امپریالیسم انگلستان برای سلطان نشین عمان چیست؟

بریتانیا در سال ۱۷۹۸، یعنی بیش از دو قرن پیش، قراردادی با عُمان زیر پوشش نام “کمک” به‌امضا رسانید. دو سال پیش، یعنی سال ۲۰۱۷، افشا شد که نقش بریتانیا در حقیقت آموزش نیروهای امنیتی و نظامی این سلطان‌نشین حاشیه خلیج فارس در ارتباط با “چگونگی مقابله با اعتصاب‌ها و خنثی کردن اعتراض‌ها” بوده است.

ادامه

افغانستان, انگلستان, ایرلند, جنوب غرب آسیا, جهان, عمان, مقاله

عفو بین‌الملل درباره افزایش سرکوب و نقض حقوق بشر در عربستان هشدار داد

به نقل از پایگاه خبری النشره، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: دادستانی کل عربستان اعلام کرده است که قصد دارد تا فعالان حقوق بشری را محاکمه کند. این خبر به طرز هولناکی به افزایش سرکوب فعالان از سوی مسئولان سعودی اشاره دارد.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی

تجمع یمنی‌ها در مقابل سفارت آمریکا در همبستگی با ونزوئلا

به نقل از المسیره، حامیان جبهه فرهنگی مقابله با تجاوز به یمن به همراه جبهه چپ انقلابی و تعدادی از احزاب سیاسی دیگر به منظور همبستگی با ونزوئلا در برابر اقدامات خصمانه آمریکا و محکومیت عادی سازی روابط با اسرائیل در مقابل سفارت واشنگتن در صنعا تجمع کردند.

ادامه

اروگوئه, اسراییل, اکوادور, امریکا, امریکای لاتین, برزیل, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, شیلی, یمن