عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

سازمان ملل: هیچ جایگزینی برای طرح راه حل دو کشوری وجود ندارد

‌دبیرکل سازمان ملل در سخنانی بر طرح راه حل دو کشوری برای حل و فصل مسأله فلسطین تأکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت با اشاره به مسأله فلسطین، اظهار کرد: ما تعهد جمعی خود را به راه حل دو کشوری بر اساس قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل، توافقات قبلی و قوانین بین‌المللی حفظ می‌کنیم.

 

وی افزود: همانطور که در گذشته نیز گفته بودم، هیچ جایگزینی برای راه حل دو کشوری وجود ندارد و هیچ جایگزین و طرح “ب”‌ای در این مسأله موجود نیست.

 

گوترش در ادامه خاطرنشان کرد: پایان دادن به اشغالی که از سال ۱۹۶۷ آغاز شد و راه حل دو کشوری مورد مذاکره تنها راه به ارمغان آوردن صلح پایدار است.

 

این اظهارات گوترش درحالی مطرح می‌شود که قرار است طی چند روز آتی کارگاه اقتصادی در بحرین به عنوان بخشی از طرح صلح آمریکا برای فلسطین و اسرائیل برگزار شود.
ایسنا

چاووش اوغلو: بدنبال ورود به اینستکس هستیم

وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص سازوکار اینستکس بین ایران و اروپا اظهار داشت: برای ورود به این سازوکار با اتحادیه اروپا و ایران مذاکره می‌کنیم.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, ایران, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فلسطین

اعتراف پمپئو به آشفتگی در جبهه مخالفان دولت ونزوئلا

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی اعتراف های وزیر امور خارجه آمریکا به آشفتگی و چنددستگی در میان مخالفان دولت ونزوئلا را افشا کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش, ونزوئلا

سندرز: ترامپ با پیوستن به برجام جدیت خود را برای مذاکره نشان دهد

سناتور سوسیال دموکرات آمریکا در تایید منطق مقامات جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ژست مذاکراتی ترامپ، گفت: اگر او برای مذاکره جدی است به توافق هسته‌ای ایران بازگردد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گاردین: ترامپ به مقامات انگلیس اطمینان داد که به دنبال جنگ با ایران نیست

روزنامه گاردین گزارش داد: دونالد ترامپ به مقامات انگلیس اطمینان داده که به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست و در تلاش است تا از طریق گفت وگوی مستقیم با تهران توافق هسته ای را توسعه دهد.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایران, خاورمیانه, ژاپن, مذاکرات اتمی, مقاله, یمن