نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

روسیه: مسکو منتظر توضیح تفلیس درباره مرکز بیولوژیکی امریکا است

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: کشور ما از تفلیس و واشنگتن خواستار ارایه توضیح درباره فعالیت مرکز بیولوژیکی آمریکا در گرجستان است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ‘ اسپوتنیک گرجستان’، گریگور کاراسین با اشاره به نگرانی شدید روسیه از فعالیت این مرکز بیولوژیکی آمریکا در گرجستان افزود: همچنان در انتظار توضیح درباره فعالیت این مرکز بیولوژیکی هستیم چرا که این مرکز در نزدیکی مرزهای روسیه فعال است.

 

بنا به این گزارش، کارشناسان ۱۷ کشور عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا ۱۴و ۱۵ نوامبر (۲۳ و ۲۴ آبان ماه) برای بررسی فعالیت مرکز بیولوژیکی لوگار آمریکا در حومه تفلیس از گرجستان دیدار کردند ولی روسیه از اعزام کارشناس خود به این مرکز خودداری کرد.

 

مسکو، هدف از سازماندهی سفر کشورهای یاد شده به این مرکز را فریب دادن مجامع بین‌المللی درباره فعالیت واقعی این مرکز عنوان کرد.

 

معاون وزیر امور خارجه روسیه، در مورد بازدید این هیات گفت: هیات بازرسی کشورهای خارجی که ۱۴ و ۱۵ نوامبر از گرجستان دیدار کردند به هیچ وجه نتوانستند فعالیت واقعی این مرکز را مشخص کنند.

 

مرکز بیولوژیکی لوگار در سال ۲۰۱۱ میلادی با کمک های مالی آمریکا در منطقه آلکسئوکا حومه تفلیس تاسیس شده است.

 

این مرکز در ابتدا تحت کنترل وزارت دفاع و سپس وزارت کشور گرجستان فعالیت داشت و مدتی بعد به وزارت بهداشت این کشور واگذار شد.

 

اسپوتنیک در گزارشی در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸ باره این مرکز می نویسد؛ در یک آزمایشگاه مخفی در حومه تفلیس، آزمایش‌های ارتش آمریکا بر روی مردم عادی موجب مرگ ده ها نفر شده است.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان ایگور گیورگادزده، وزیر سابق امنیت ملی گرجستان ، ده ها تن از کسانی که تحت آزمایش سلاح های بیولوژیکی ارتش آمریکا در یک آزمایشگاه مخفی در حومه تفلیس قرار گرفته اند، جان خود را از دست داده اند.

 

این آزمایشگاه در چهل کیلومتری از تفلیس، پشت حصار بالا و سیم خاردار قرار دارد. به نقل از این مقام گرجستانی، در طی سال های اخیر ارتش آمریکا به بهانه درمان با مواد شیمیایی، مردم عادی را مورد ازمایش قرار می داد.

 

وی گفت: “در ماه آوریل، ۳۰ نفر می میرند. در ماه اوت ۱۳ نفر دیگر نیز بی هیچ عللی جان خود را از دست داده اند. علت مرگ این افراد ناشناخته اعلام شده است.

 

این آزمایشگاه در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده است که به عقیده بسیاری مرگ های اخیر به علت انجام آزمایشات بر روی این افراد در این ازمایشگاه صورت گرفته است. جفری سیلورمن، یک روزنامه نگار آمریکایی، می گوید: “این یک آزمایشگاه نظامی برای مطالعه گونه های بیولوژیکی است و گمانه هایی وجود دارد که سرخجه را منتشر می کنند، زیرا در گرجستلت درست پس از ایجاد این آزمایشگاه، یک بیماری همه گیری سرخچه پدید آمد که موجب مرگ بسیاری شد”.

با وجود مخالفت ۹۳ درصد اوکراینی‌ها با لغو پیمان دوستی با روسیه، «پروشنکو» این پیمان را لغو کرد

یک نظرسنجی در اوکراین نشان داد، ۹۳ درصد از مردم این کشور معتقدند که تصمیم مقامات کی‌یف درباره لغو پیمان دوستی بین اوکراین و روسیه، منافعی برای کشورشان نداشته و تنها به نفع طرف روسی تمام خواهد شد.

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه بهانه‌ای برای مشکلات نئولیبرال‌های غربی

سناتور بلندپایه روس گفت تعجبی نکرده که بالاخره مسئله دخالت مسکو در اعتراضات خیابانی فرانسه هم مطرح شده، در حالی‌که از لحاظ فنی غیرممکن است روسیه بتواند در امور داخلی همه کشورها، از آمریکا و کانادا گرفته تا اوگاندا، دخالت کند.

ادامه

امریکا, ایتالیا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, کانادا