زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

روسیه افزایش تحرکات تروریست‌ها در سوریه را نگران‌کننده خواند

الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در سوریه در مورد افزایش تحرکات و فعالیت تروریست ها در مناطق مختلف سوریه ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، لاورنتیف روز سه شنبه در نورسلطان پایتخت قزاقستان در گفت و گو با خبرنگاران پیش از آغاز مذاکرات سوریه در فرمت آستانه گفت: تروریست‌ها تقریبا در همه مناطق سوریه فعال شده‌اند و تحرکات آنها محدود به مناطق شمالی این کشور نمی‌شود.

 

وی افزود: افزایش تحرکات تروریست ها در سوریه که در مناطق مختلف این کشور گزارش می‌شود، سبب نگرانی شده است.

 

نماینده رئیس جمهوری روسیه در سوریه خاطرنشان کرد که گروه تروریستی داعش نیز در سوریه فعالیت خود را افزایش داده است.

 

لاورنتیف گفت که امیدوار است در مورد تشدید اقدامات برای مقابله با گروه های تروریستی در سوریه در مذاکرات در فرمت آستانه که دور هفدهم آن امروز در نورسلطان آغاز می شود، با طرف های شرکت کننده در مذاکرات گفت و گو کند.

 

تحریم های سوریه باید لغو شود  

 

لاورنتیف در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران بر لزوم لغو تحریم های یکجانبه علیه سوریه تاکید کرد.

 

وی گفت: روسیه امیدوار است که فشارهای تحریمی برخی کشورها بر سوریه در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.

 

به گفته این مقام روس، بدون ارائه کمک های انسانی و آغاز اجرای طرح بازسازی اقتصاد سوریه، تثبیت اوضاع این کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

 

در این حال منابع سوری نیز فاش کردند تروریست‌های داعش در مناطقی که تحت اشغال آمریکا و ائتلاف بین‌المللی است تحرکات خود را افزایش داده‌اند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از المعلومه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه افشا کرد که عناصر تروریستی داعش در مناطق تحت اشغال آمریکا و ائتلاف بین‌المللی در مرز عراق و سوریه تحرکات خود را افزایش داده و عملیات‌هایی را علیه نیرو‌های این دو کشور انجام داده‌اند.

 

این منبع سوری در این خصوص گفت: تروریست‌های داعش فعالیت‌ها و تحرکات خود را در مرز سوریه و عراق نظیر دیرالزور و الحسکه افزایش داده‌اند. این مناطق تحت کنترل نظامیان آمریکایی و برخی از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی است.

 

این دیده‌بان درباره ابعاد حملات داعش نیز اعلام کرد: این عملیات‌ها به صورت‌های مختلفی مانند حمله مسلحانه، ترور، مین گذاری، حمله با سلاح سرد و عملیات انتحاری انجام می‌شوند و به تازگی نیز افزایش یافته است.

 

علاوه بر مناطق ذکر شده، عناصر به جا مانده از تروریست‌های داعش در مناطقی مانند حماه، تدمر، السخنه، حمص و مرز‌های الرقه و دیرالزور عملیات‌هایی را علیه ارتش سوریه انجام می‌دهند، اما در مقابل نیرو‌های روسی و سوری نیز با همکاری یکدیگر حملات هوایی به مواضع و مخفی‌گاه‌های داعشی‌ها اجرا می‌کنند.

 

پیش از این نیز مقامات روسیه و سوریه اعلام کرده بودند که آمریکا از تروریست‌های اردوگاه‌های سوریه برای به هرج‌ و مرج کشاندن عراق و سوریه استفاده می‌کند و با به کار گرفتن آنان سعی دارد نشان دهد وضعیت عادی نشده و نظامیان آمریکایی همچنان باید در کشور‌های غرب آسیا حضور داشته باشند.

گزارش عفو بین‌الملل از ارتکاب “جرایم جنگی” مکرر در افغانستان

عفو بین‌الملل در گزارش جدیدی امروز (چهارشنبه) نوشت، طالبان، ارتش آمریکا و نیروهای امنیتی افغان همگی مسئول حملاتی هستند که باعث تلفات بیمشار غیرنظامیان پیش از سقوط دولت کابل در اوت سال جاری میلادی شد.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم