مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

روسیه: آمریکا، فرانسه و انگلیس در تدارک حمله به سوریه هستند/ هشدار روسیه به این سه کشور

وزارت دفاع روسیه فاش کرد آمریکا، انگلیس و فرانسه در تدارک برای حملات هوایی علیه سوریه به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی نیروهای دولتی این کشور هستند.

 

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطر نشان کرد: اقدامات کشورهای غربی به رغم بیانیه‌های علنی آنها هدفش یکبار دیگر وخیم تر کردن چشمگیر وضعیت در منطقه خاورمیانه و اختلال در فرایند صلح در خاک سوریه است.

 

بنا به گفته این سخنگو شبه‌نظامیان در استان ادلب سوریه در تدارک برای نوعی صحنه سازی برای نشان دادن استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان هستند.

 

این ژنرال روسی خاطر نشان کرد: گروه شبه‌نظامی تحریرالشام (وابسته به سازمان تروریستی جبهه النصره) به منظور اجرای “حمله شیمیایی” ادعایی در شهر جسرالشغور استان ادلب اقدام به منتقل کردن هشت تانکر گاز کلر به روستایی در فاصله چند کیلومتری جسرالشغور کرده‌اند.

 

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه ناوشکن یواس‌اس سالیوانز در همین راستا وارد خلیج‌فارس شده و بمب‌افکن‌های آمریکایی B-۱ نیز در پایگاه هوایی آمریکا در کشور قطر مستقر شدند و آماده اجرای حمله هوایی به سوریه هستند.

 

کوناشنکوف اظهار داشت: این تحریک با مشارکت فعال سرویس‌های ویژه انگلیسی قرار است یک بهانه دیگر برای آمریکا، انگلیس و فرانسه فراهم کنند تا آنها دست به حمله موشکی علیه تاسیسات اقتصادی و دولتی سوریه بزنند.

 

در اظهارات این مقام روسی تصریح شد: یک گروه از شبه‌نظامیان تحت هدایت یک شرکت نظامی خصوصی انگلیس به نام شرکت OLIVE آموزش کار با مواد شیمیایی سمی را دیده و وارد استان ادلب شده‌اند. ماموریت این شبه‌نظامیان تقلید عملیات نجات قربانیان یک حمله با استفاده از شیمیایی در جلیقه‌های گروه بدنام کلاه سفیدها است.

 

به گفته کوناشنکوف یکسری اظهارات بی‌پایه و اساس مطرح شده از سوی تعدادی از نمایندگان عالی رتبه آمریکا، انگلیس و فرانسه مبنی بر متعهد شدن به پاسخ به هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی دولت سوریه شواهد و مدارک غیرمستقیمی هستند که تدارک برای یک اقدام تجاوزگرانه دیگر از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش علیه سوریه را نشان می‌دهند.

 

گزارش شد که در تاریخ ۲۳ اوت جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا به نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفته که آمریکا آماده پاسخ به نیروی بیشتر از آنچه که قبلا در سوریه استفاده کرده، است.

 

روسیه به آمریکا و متحدانش نسبت به هرگونه اقدام نسنجیده در سوریه هشدار داد

 

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای غربی و خاورمیانه برای دستیابی به منافع خود به دنبال انجام اقداماتی نسنجیده در سوریه هستند.

 

به گزارش شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه بزرگی از کشورهای غربی و خاورمیانه به منظور دستیابی به منافعشان و مشوش کردن چهره رئیس جمهوری سوریه از هیچ‌گونه تحرکات ضد انسانی از جمله حمله شیمیایی در این کشور اجتناب نمی‌کنند.

 

وزارت خارجه روسیه همچنین به آمریکا و متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی‌ آن هشدار داد که از هرگونه اقدام نسنجیده در سوریه پرهیز کنند. در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است، آمریکا و متحدانش به دنبال بهانه برای مداخله در سوریه برای تغییر رژیم این کشور هستند.

 

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه ابتدا در اجلاس سه جانبه غربی بیانیه مشترکی را به مناسبت پنجمین سالگرد فاجعه استفاده از گاز سارین در منطقه غوطه شرقی دمشق صادر کردند و بعد از آن اتهاماتی مبنی بر استفاده نظام این کشور از تسلیحات شیمیایی مطرح کردند.

 

وزارت خارجه روسیه در ادامه از سوء استفاده آمریکا، فرانسه و انگلیس از این اتفاق دردناک به نفع خود و مشوش کردن چهره رئیس جمهوری سوریه ابراز تاسف کرد.

 

در این بیانیه آمده است: از مدت‌ها پیش برای همه واضح و آشکار شده بود که این اقدام دردناک و اقدامات دیگر توسط داعش و گروه‌های مخالف سوری و همچنین سازمان‌های غیردولتی از جمله کلاه سفیدها که هزینه‌های خود را از خارج دریافت می‌کنند، انجام شده است.

 

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود با اشاره به نیروهای کلاه سفید در سوریه گفت: این تصادفی نیست که کلاه سفیدها همزمان با پیشروی ارتش سوریه به طور فوری از سوریه عقب نشینی کرده و به خارج از این کشور منتقل شدند. این مساله واضح است که آنها با این اقدام به دنبال مخفی نگه داشتن ماهیت حقیقی اهداف و فعالیت‌های مجرمانه‌شان هستند.

 

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: تمامی آنچه در مورد پرونده شیمیایی سوریه توسط کشورهای غربی مطرح می‌شود مرتبط با جاه طلبی ژئوپلیتیک آن‌ها در خاورمیانه است. به همین ترتیب، ما شاهد تلاش‌های مداومی از سوی آن‌ها هستیم که با دادن اختیاراتی به سازمان منع تسلیحات شیمیایی که صرفا یک سازمان فنی است، به دنبال تبدیل آن به یک ابزار اعمال فشار سیاسی هستند که به آن اجازه می‌دهد مسؤولین استفاده از این سلاح‌ها را مشخص کند.

 

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه از “دغل‌بازانی که از منافع ملت سوریه دفاع می‌کنند و همچنین حامیان فکری آنها” خواست که از بازی با موضوع تسلیحات شیمیایی به منظور اعمال فشار بر دمشق و هم‌پیمانانش دست بردارند.

ایسنا

 

روزنامه «کامرسانت»: محور مذاکرات مقامات ترکیه با پوتین چه بود؟

روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو امروز در تحلیلی نوشت: اوضاع در مناطق شمال غربی سوریه در استان ادلب، جایی که چند هفته است مقدمات اجرای عملیات نظامی نیروهای دولتی سوریه در حال فراهم سازی است، موضوع مذاکرات مهمی در کاخ کرملین در روز جمعه بود.

ادامه

ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

روسیه همکاری نظامی خود با سوریه و الجزایر را افزایش می‌دهد

شرکت تسلیحات سازی دولتی روسیه(Rostec) اعلام کرد که این کشور همکاری نظامی خود با سوریه و الجزایر را افزایش خواهد داد.

ادامه

الجزایر, امریکای لاتین, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شمال افریقا, هندوستان, ویتنام