روزنامه چاپ ترکیه دلیل اصلی سفر ملک سلمان به مصر را تشریح کرد

پایگاه خبری وطن ترکیه هدف از سفر پادشاه عربستان به ترکیه را آشتی دادن این کشور و قطر با مصر دانست.

 

به نوشته این پایگاه، ملک سلمان پادشاه عربستان به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه ۲۳ فروردین به ترکیه سفر خواهد کرد و پس ازمذاکراه با مقامات ترکیه درنشست سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول شرکت می کند.

وطن با اشاره به اینکه پادشاه عربستان پیش از سفر به ترکیه از مصر دیدار می کند، افزود : ملک سلمان در طول اقامت پنج روزه خود درمصر تلاش خواهد کرد که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و آشتی با ترکیه متقاعد کند.

مصر اعلام کرده است که در این نشست در سطح وزیر خارجه شرکت خوهد کرد.

حمایت های ترکیه و قطر از محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر موجب تیرگی در روابط آنان با قاهره شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری مصر پیشتر گفته بود که ترکیه هرگز با دولت السیسی که یک کودتاگر است همکاری نخواهد کرد و آنکارا محمد مرسی را رئیس جمهور مشروع مصر می شناسد.

پایگاه خبری وطن افزود: عربستان در راستای همکاریهای جدید در منطقه تلاش دارد که مناسبات ترکیه و قطر با مصر را بهبود و همه این کشورها را در یک صف قرار دهد.

نهاد ریاست جمهوری ترکیه در اطلاعیه ای اعلام کرد که ملک سلمان روزدوشنبه ۲۳ فروردین برای سفر رسمی به آنکارا خواهد آمد و به دنبال دیدارهای دوجانبه خود، عازم استانبول خواهد شد تا در نشست سران سازمان همکاری اسلامی که ۲۶ و۲۷ فروردین ماه جاری دراین شهر برگزار می شود، شرکت کند.

سفر ملک سلمان به ترکیه درپاسخ به سفر سه ماه پیش اردوغان به عربستان می باشد.

خبر آنلاین