چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

رفتار خشن پلیس علیه یک سیاهپوست، خشم عمومی را در آمریکا برانگیخت + فیلم

انتشار فیلمی که نشان می‌دهد یک متهم سیاه‌پوست توسط چند افسر پلیس ضرب و شتم می‌شود، سبب خشم آمریکایی‌ها شده است.

فیلم امنیتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد گروهی از افسران پلیس در ایالت «جورجیا» آمریکا، یک مرد سیاهپوست ۴۱ ساله را در بازداشت کتک می‌زنند.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، این فیلم خشم جامعه را برانگیخته است. هری دنیلز، وکیل حقوق مدنی در این خصوص می‌گوید حادثه مذکور یک مورد دیگر از تخلفات اداره کلانتری در جورجیا است.

این فیلم که متعلق به تاریخ سوم سپتامبر است، از سه‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. در فیلم دیده می‌شود که «جارت هابز» اهل کارولینای شمالی، که ظاهرا به دلیل سرعت غیرمجاز و رانندگی با گواهینامه لغو شده دستگیر شده است توسط نیرو‌های پلیس ضرب و شتم می‌شود.

وکیل هابز و اعضای خانواده و جامعه خواستار دستگیری و محاکمه فوری افسران درگیر در این فیلم شده اند. مشاور او می‌گوید که مطلقا هیچ دلیل و توجیه قانونی برای چنین رفتاری وجود ندارد و آنچه در این ویدیو نشان داده می‌شود یک «عمل مجرمانه» است. گفته می‌شود هابز بلافاصله پس از این رخداد شکایت کرده، اما تحت مراقبت پزشکی قرار نگرفته و دو هفته در سلول انفرادی قرار گرفته است.

گاردین: آمریکا چقدر به جنگ داخلی نزدیک شده است؟

روزنامه گاردین روز یکشنبه طی نوشتاری با عنوان “آماده شدن شرایط آمریکا برای بروز خشونت سیاسی”، نوشته است که آمریکائیان به صورت فزاینده ای در باره جنگ داخلی سخن می گویند و نزدیک به نیمی از شهروندان این کشور نگران از هم پاشیده شدن کشورشان در ۱۰ سال آینده هستند. به گزارش ایرنا؛ باربارا والترز ... گاردین: آمریکا چقدر به جنگ داخلی نزدیک شده است؟

ادامه

اپارتایت, اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, مقاله

قانونگذار دموکرات آمریکا: با فضای فاشیستی در آمریکا مواجهیم

عضو مجلس نمایندگان آمریکا ندر یک برنامه تلویزیونی با اشاره به مساله ارعاب رای ‌دهندگان در آستانه انتخاب میان‌دوره‌ای آمریکا تاکید کرد: ایالات متحده با محیطی از فاشیسم روبه‌رو است.

ادامه

اپارتایت, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, فاشیسم

احضار نماینده اتحادیه اروپا در امارات در اعتراض به اظهارات بورل

منابع خبری از احضار سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در امارات درپی اظهارات جنجالی روز گذشته نماینده سیاست خارجی این اتحادیه خبر دادند.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه اروپا, اروپا, امارات, امپریالیسم, بلژیک, جهان, حقوق بشر, خبر

بورل “نژادپرست” زیر تیغ تیز منتقدان

پس از آنکه جوزپ بورل دنیای خارج از اروپا را همچون یک “جنگل” توصیف کرد، تحت انتقادات شدیدی قرار گرفته و از او خواسته شده تا عذرخواهی کند.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه اروپا, اروپا, امپریالیسم, انگلستان, اوکراین, بلژیک, تحلیل, جهان, حقوق بشر