چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

رشد ۲۵۳ درصدی صادرات تهران به واشنگتن

در سال ۱۴۰۰ میزان تجارت تهران-واشنگتن به ۶۹ میلیون و ۵۹۴ هزار دلار رسیده که افزایش ۱۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

 

به گزارش ایلنا، در سالهای اخیر میزان تجارت تهران و واشنگتن تحت تاثیر مسائل سیاسی بوده است. بطوریکه میزان تجارت ایران و ایالات متحده امریکا در سال ۹۹ نزدیک به ۸۰ میلیون دلار بوده که رقم ناچیزی در تجارت جهانی است.

 

در آمار منتشره سازمان توسعه تجارت به استناد آمار گمرک میزان تجارت دو کشور ۷۹ میلیون و ۹۷۲ هزار دلار در سال ۹۹ بوده که از این میان تنها ۱۳۶ هزار دلار صادرات ایران به آمریکا و در مقابل ۷۹ میلیون و ۸۳۶ میلیون دلار واردات از این کشور بوده است. این آمار حاکی از کاهش ۳۹ درصدی نسبت به سال پیش از آن دارد.

 

بنابراین تراز تجاری ایران و آمریکا در سال ۹۹ به میزان ۷۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به نفع واشنگتن مثبت بوده است. مطابق این آمار در سال ۹۹ آمریکا در رتبه ۳۰ صادرکنندگان به ایران قرار داشته است.

 

اما واکاوی داده‌ها نشان می‌دهد؛ در سال ۱۴۰۰ میزان تجارت تهران-واشنگتن به ۶۹ میلیون و ۵۹۴ هزار دلار رسیده که افزایش ۱۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. از این بین ۲۴۸ هزار دلار صادرات ایران به آمریکا و در مقابل ۶۹ میلیون و ۳۴۵ هزار دلار واردات از این کشور بوده که به ترتیب افزایش ۲۵۳ درصدی و ۱۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. آمریکا در سال ۱۴۰۰ نیز رتبه ۳۴ بین صادرکنندگان به ایران را به خود اختصاص داده است.

خشم زلنسکی از دولت و رسانه‌های آمریکا درباره تنش‌زایی در اوکراین

رئیس جمهور اوکراین به دولت آمریکا و رسانه‌های غرب درباره افزایش تنش در مرزهای اوکراین از طریق اطلاعات نادرست هشدار داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, اوکراین, بلاروس, تحریم, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

اشپیگل از اختلاف بین واشنگتن و برلین بر سر اوکراین خبر داد

رسانه‌های آلمانی از بروز اختلاف بین واشنگتن و برلین به‌دلیل امتناع دولت آلمان از فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین در بحبوحه تنش‌ها با روسیه خبر دادند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

راغفر؛ تحریم‌ها توجیه غارت و چپاول است/ امیدی به اقدامات دولت و مجلس نیست

راغفر با بیان اینکه هیچ امیدی به اقدامات دولت و مجلس و دیگر نهاد‌های کشور ندارم،گفت: در واقع این روند ادامه سیاست‌های گذشته است و به هیچ وجه پاسخ‌گوی شرایط کنونی کشور نیست و تنها فرصت سوء استفاده و فرار غارتگران را فراهم می‌کند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر

آموزۀ موفقیتِ نیروهای مترقیِ شیلی: ضرورتِ اتحادهای مرحله‌ای، تلفیقِ مبارزۀ ضد دیکتاتوریِ ولایی و عدالت‌خواهی

حکومت ولایی در تلاش برای بقا در مقابله با بحران‌های خطیری که در آن قرار گرفته با تصمیم‌گیری‌هایی چالش‌‌برانگیز به‌منظور برون‌رفت از آن‌ها روبرو شده است، بااینهمه، شواهد حکایت از آن دارند که وضعیت نامتعادل رژیم همچنان ادامه خواهد داشت.

ادامه

اسلام سیاسی, اقتصادی, سیاسی, شیلی, مارکسیسم, مقاله, نئولیبرالیسم