بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

رایزنی مقام‌های چین و روسیه در باره چشم‌انداز همکاری هسته‌ای دو کشور

آلکسی لیخاچف رئیس شرکت هسته‌ای روس‌اتم و ژانگ کجیان رئیس آژانس انرژی اتمی چین درباره پروژه‌های مشترک هسته‌ای و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه در این زمینه رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، شرکت دولتی روس‌اتم چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: همکاری‌های فعلی و طولانی‌مدت دو کشور در حوزه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای از محورهای گفت‌وگوی طرفین در پکن بود.

روس‌اتم اعلام کرد: دو طرف همچنین درباره حل مسائل مربوط به «برنامه جامع همکاری طولانی‌مدت» در زمینه راکتورهای نوترون سریع و چرخه بسته سوخت هسته‌ای رایزنی کردند.

ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ روسای جمهوری روسیه و چین ماه مارس در مسکو توافقنامه جامع همکاری طولانی‌مدت در زمینه راکتورهای نوترون سریع و چرخه بسته سوخت هسته‌ای را امضا کردند.

این سند حوزه‌های گسترده‌ای از جمله توسعه همکاری در پروژه‌های جاری هسته‌ای، اجرای پروژه‌های جدید مربوط به راکتورهای نوترون سریع، تولید سوخت اورانیوم-پلوتونیوم و مدیریت سوخت هسته‌ای را شامل می‌شود.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر گفته بود که همکاری پکن و مسکو در زمینه انرژی هسته‌ای هیچ مشکلی ندارد.

وی اظهار کرد: همکاری چین و روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای غیرنظامی در چارچوب تعهدات بین‌المللی و توافقنامه‌های دوجانبه دولتی یک امر معمول و عادی است.

شی جین‌پینگ در دیدار با میشوستین بر افزایش حمایت از روسیه با حفظ منافع ملی تاکید کرد

شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین در دیدار با «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه بر افزایش حمایت از مسکو با حفظ منافع ملی و هماهنگی در عرصه های چند جانبه تاکید کرد.

به گزارش روزنامه گلوبال تایمز، کارشناسان چینی در رابطه با دیدار روز چهارشنبه (سوم خرداد) «شی‌جین پینگ» رئیس جمهور چین با «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه گفتند: توسعه روابط بین چین و روسیه برای صلح جهانی ، چندجانبه گرایی؛ مقاومت در برابر تهدید هژمونی و یکجانبه گرایی بسیار مهم است.

در این دیدار شی با نخست وزیر روسیه اعلام کرد : چین و روسیه باید به حمایت قاطع از یکدیگر در موضوعات مربوط به منافع اصلی خود ادامه دهند و هماهنگی در عرصه های چندجانبه مانند سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای، بریکس و گروه ۲۰ را تقویت کنند.

شی افزود: پکن تمایل دارد با مسکو و اعضای دیگر اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای توسعه ابتکار «کمربند و راه» جهت شکل‌گیری بازار منطقه‌ای همکاری کند تا بر زنجیره های صنعتی، تامین اجتماعی و منافع ملموس کشورهای منطقه ثبات ایجاد شود..

شی در دیدار با میشوستین گفت: دو طرف باید از پتانسیل افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری، بهبود مکانیسم‌های همکاری دوجانبه، تحکیم و همکاری‌ها در زمینه انرژی، تقویت تبادلات فرهنگی استفاده کنند.

میشوستین در دیدارش با شی جین‌پینگ اظهار کرد : مسکو مایل است با پکن برای ارتقای تحکیم نظم جهانی بر اساس قوانین بین‌المللی همکاری کند.

وی افزود : روسیه مشتاق تقویت بیشتر تبادلات مردمی و فرهنگی با چین است تا دوستی بین دو کشور از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

«ژانگ هونگ» پژوهشگر موسسه مطالعات روسیه، اروپای شرقی و آسیای مرکزی آکادمی علوم اجتماعی چین در رابطه با اولین سفر میشوستین از زمان انتصاب وی به سمت نخست وزیری روسیه گفت: سفر نخست وزیر روسیه پس از جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب علیه مسکو، نشانگر عزم این کشور برای گسترش تجارت با پکن است.

کارشناسان چینی در رابطه با تلاش بی فایده واشنگتن برای کاهش روابط بین چین و روسیه گفتند: دو کشور دیدگاه‌ها و اهداف مشترکی برای توسعه و امنیت دارند و هدف واقعی واشنگتن را درک می‌کنند، بنابراین آمریکا برای قطع اعتماد متقابل سطح بالا بین مسکو و پکن ناکام خواهد بود.

کیسینجر؛ بحران اوکراین بعد از دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو تشدید شد

هنری کیسینجر، وزیر خارجه سابق آمریکا گفت که به اعتقاد او دعوت از اوکراین برای پیوستن به ناتو دلیلی بود که مجموعه‌ای از وقایع را رقم زد و به عملیات نظامی روسیه در آن کشور ختم شد. به گزارش ایسنا، هنری کیسینجر در مصاحبه‌ با نشریه «دی‌ تسایت» که بخش‌هایی از آن چهارشنبه منتشر شد، ... کیسینجر؛ بحران اوکراین بعد از دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو تشدید شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, ناتو

مقام اطلاعاتی اوکراین: پوتین در فهرست ترور ما قرار دارد

یک مقام اطلاعاتی اوکراین روز چهارشنبه گفت رئیس‌جمهور روسیه در فهرست ترور کی‌یف قرار دارد. به گزارش خبرگزاری فارس، یک مقام اطلاعاتی در اوکراین امروز چهارشنبه مدعی شده که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در فهرست ترور کی‌یف قرار دارد.  به نوشته راشاتودی، « وادیم اسکیبیتسکی»، معاون رئیس سازمان اطلاعات اوکراین در مصاحبه‌ای با یک رسانه آلمانی ... مقام اطلاعاتی اوکراین: پوتین در فهرست ترور ما قرار دارد

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, اوکراین, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, روسیه, سوسیالیسم, شرق اروپا

اسپوتنیک؛ فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین از ناحیه سر زخمی شده است

منابع آگاه اعلام کردند که فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین بر اثر حمله موشکی روسیه از ناحیه سر زخمی شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: امروز چهارشنبه، یک منبع آگاه به اسپوتنیک اعلام کرد که والری زالوژنی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین در اوایل ماه می‌ در نتیجه حمله موشکی روسیه به مرکز فرماندهی اوکراین ... اسپوتنیک؛ فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین از ناحیه سر زخمی شده است

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

مجله فرانسوی راز هولناک اوکراین را فاش کرد

یک مجله فرانسوی فاش کرد ارقامی که از سوی اوکراین برای بیان تعداد تلفات این کشور بیان می‌شود، درست نیست. مجله محافظه کار ولور اکتول (Valeurs Actuelles) فرانسه در گزارشی فاش کرد تعداد سربازان کشته شده اوکراینی که توسط مقامات این کشور اعلام می‌شود درست نیست و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اطلاعات اصلی را نامطلوب ... مجله فرانسوی راز هولناک اوکراین را فاش کرد

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, ناتو