پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

رئیس دومای روسیه: زلنسکی از کی‌یف گریخته است

رئیس دومای روسیه اعلام کرد رئیس جمهور اوکراین از روز گذشته پایتخت این کشور را ترک کرده و به شهری در غرب این کشور گریخته است.

 

فارس، به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشته، «ویچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه روز شنبه در بیانیه‌ای در حساب تلگرام خود نوشت: ««ولودیمیر زلنسکی» با عجله کی‌یف را ترک کرد. او روز گذشته نیز در کی‌یف نبود».

 

این مقام روس افزود: «او و همراهانش به شهر لویو گریخته و در آن‌ها محلی برای او و دستیارانش فراهم شده است».

 

رئیس مجلس دومای روسیه ادعا کرد تمام ویدئوهایی که زلنسکی بر روی رسانه‌ها منتشر می‌کند از پیش ضبط شده‌اند.

 

اسپوتنیک نوشت، علاوه بر ولودین، برخی مقامات ارشد «رادا»، مجلس قانون‌گذاری اوکراین نیز درباره فرار زلنسکی به لویو اظهاراتی داشته‌اند.

 

گمانه‌زنی درباره گریختن رئیس جمهور اوکراین از پایتخت این کشور در حالی صورت می‌گیرد که بعد از ظهر روز گذشته نیز «ماریو دراگی» نخست‌وزیر روسیه گفت، قادر نیست تماس از پیش برنامه ریزی شده با زلنسکی را برقرار کند.

 

دقایقی پس از انتشار سخنان نخست‌وزیر ایتالیا، شبکه روسی «راشا تودی» اعلام کرد با وجو بسته بودن حریم هوایی اوکراین، یک هواپیما فرودگاه کی‌یف را ترک کرده است.

 

زلنسکی عصر جمعه در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر ایتالیا با لحنی کنایه‌آمیز گفت: «دفعه بعدی، زمان‌بندی جنگ را تغییر می‌دهم تا بتوانم با شما صحبت کنم».

 

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام‌‌های آمریکایی و اوکراینی گزارش داد: «دولت ایالات متحده آماده است تا به ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین برای کی‌یف کمک کند تا از دستگیری یا کشته شدن او توسط نیروهای روسی جلوگیری کند».

 

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین تا کنون پیشنهادات برای خارج شدن از کی‌یف پایتخت این کشور را نپذیرفته است.

 

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز اعلام کرده اگر مقامات اوکراین قصد گریختن به مکانی امن به دور از نیروهای روسیه را داشته باشند، لندن آمادگی دارد به آن‌ها پناه داده و مقدمات تشکیل دولت در تبعید را فراهم کند.

روسیه: دارایی‌های آمریکا را مسدود می‌کنیم

روسیه در واکنش به تحریم نهاد‌های مالی بزرگ این کشور اعلام کرد دارایی کشور‌های فاقد روابط دوستانه با مسکو را مسدود خواهد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, کانادا, لوگانسک

آمریکا بعد از افغانستان به اوکراین هم پشت کرد

آمریکا همانطور که بعد از ۲۰ سال اشغال گری افغانستان بطور کاملا بی مسئولیت از این کشور خارج شد، اکنون حاضر به پشتیبانی از نیروهای اوکراینی که سال ها برای ایالات متحده خدمت رسانی کردند نیست.

ادامه

افغانستان, امریکا, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

نیویورک تایمز: چین ۶ درخواست آمریکا برای ممانعت از حمله روسیه را بی‌جواب گذاشت

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقامات آمریکایی طی سه ماه گذشته بالغ بر شش بار تلاش کردند چین را به دفع حمله روسیه به اوکراین وادارند اما “مکررا با دست رد پکن مواجه شدند.”

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

لاوروف: آمارها نشان می‌دهد غیرنظامیان اوکراینی هدف قرار نگرفته‌اند

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد نیروهای روسی در اوکراین، شهروندان و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک, ناتو