مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند

رهبر حزب میهن پرستان فرانسه اعلام کرد که تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین، به میدان نبرد ارسال نمی‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک سیاستمدار ارشد فرانسوی اعلام کرد که بخش بزرگی از کمک‌های غرب به کی‌یف توسط مقامات اوکراین دزدیده می‌شود. «فلوریان فیلیپات» رهبر حزب میهن پرستان فرانسه، که منتقد سرسخت ... مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, غرب, فرانسه

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

رئیس‌جمهور خسته و تصویر تاریک اوکراین

وضعیت ناامیدکننده ارتش اوکراین از محورهای اصلی کنفرانس امنیتی مونیخ بود؛ ولودیمیر زلنسکی «رئیس‌جمهور خسته اوکراین» ضمن آنکه همچنان مطالبات خود را مبنی بر دریافت تسلیحات بیشتر عنوان کرد، دائما ادعا می‌کند که موقعیت اوکراین کل اروپا را به خطر خواهد انداخت و روسیه در گام بعدی به کشورهای حوزه بالتیک و حتی لهستان حمله خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، کنفرانس امنیتی مونیخ از تاریخ ۱۶ الی ۱۸ فوریه (۲۷ الی ۲۹ بهمن) برگزار شد و بر روی موضوعاتی نظیر وضعیت غرب آسیا، شهر رفح و حمله زمینی احتمالی اسرائیل به آن و هم‌چنین جنگ اوکراین متمرکز بود.

نشریه آلمانی اشپیگل در گزارشی می‌نویسد: مبارزه برای دفاع در اوکراین مسئله مهم و اساسی در کنفرانس امنیتی مونیخ بود. سال گذشته هم بحث‌های مشابهی انجام شد اما امسال جنس و دغدغه آن متفاوت بود.

در ابتدای سال ۲۰۲۴، کی‌یف همچنان نسبت به ضدحمله‌اش و بازپس‌گیری برخی مناطق تحت کنترل روسیه حتی کریمه امیدوار بود اما اکنون واضح و مبرهن است که ضدحمله اوکراین شکست خورده و حفظ خطوط مقدم برای اوکراینی‌ها بسیار دشوار شده است. چشم‌اندازها برای سال جاری میلادی حتی‌ می‌تواند «تاریک‌تر» باشد.


ماموریت مونیخ

اشپیگل در ادامه می‌گوید: زلنسکی و هئیت اعزامی‌اش به مونیخ آمدند تا ماموریت خود را انجام دهند؛ آنها سعی داشتند آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را متقاعد کنند تا تسلیحات و مهمات بیشتری را سریعا به اوکراین ارسال کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین با رنگی پریده و ظاهری خسته در مقابل مقامات مهم سیاسی حاضر شد. صدای خش‌دار و گرفته او نشان می‌داد که او در ۲ روز گذشته، چه تعداد گفت‌وگو برگزار کرده است. ابتدا اشاره‌ای به مرگ «الکساندر ناوالنی» منتقد اصلی کرملین کرد و سپس مرگ این منتقد را به کشور اوکراین شبیه دانست که «قربانی ولادیمیر پوتین» شده‌اند.


خروج اوکراین از آودیوکا

رئیس‌جمهور اوکراین از حمله به وزرا و مقامات کشورهای دیگر به دلیل ناکافی بودن ارسال تسلیحات خودداری می‌کند اما در عوض، در تلاش است تا مخاطب خود را متقاعد کند که پرونده اوکراین تمام اروپا را به خطر خواهد انداخت و مدام ادعا می‌کند که روسیه در گام بعدی به کشورهای حوزه بالتیک و حتی لهستان حمله خواهد کرد و برای جلوگیری از چنین اتفاقی، اوکراین به تسلیحات بیشتر نیاز دارد.

سرانجام پس از ماه‌ها نبرد، ارتش اوکراین روز شنبه از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک عقب‌نشینی کرد و کنترل این شهر راهبردی به دست نیروهای روسیه افتاد. رئیس‌جمهور اوکراین از خروج نیروهایش دفاع کرد و گفت: «اگر فرماندهان ما صرفا بخواهند بر روی اجساد سربازان ما پیشروی کنند، این اقدام معنایی ندارد و منطقی نیست.»


رئیس‌جمهور خسته!

برای ولودیمیر زلنسکی ظاهرا اعتراف تلخی بود که بگوید روسیه برتری نظامی دارد و اوکراین به هیچکدام یک از تسلیحات پیشرفته‌ای که روسیه از آنها بهره‌مند است، دسترسی ندارد.

نشریه آلمانی اشپیگل می‌نویسد این «رئیس‌جمهور خسته» ادعا می‌کند که اگر این تسلیحات تماما در اختیار اوکراین قرار بگیرند، کی‌یف پیشروی حائز اهمیتی در میدان نبرد خواهد داشت اما ایالات متحده آمریکا، به عنوان حامی درجه یک اوکراین با بن‌بستی بر سر کمک‌های ارسالی به اوکراین مواجه شده است.

مجلس سنا آمریکا اخیرا بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری را برای اوکراین تصویب کرد اما جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا با چنین کمکی مخالفت کرده و مایل نیستند چنین بودجه‌ای را به کی‌یف سرازیر کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و چهره پیشتاز حزب جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را به مخالفت با این بسته کمکی تشویق می‌کند.


باز هم تاروس!

اوکراین علاوه بر درخواست‌های مکرر خود در رابطه با تسلیحات، همچنان بر دریافت موشک‌های دوربرد تاروس از جانب آلمان اصرار می‌ورزد. اوکراین یک سال است که این درخواست را مطرح می‌کند اما «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان تاکنون با ارسال آنها موافقت نکرده است.

این نشریه آلمانی تاکید می‌کند: موشک دوربرد تاروس ساخت آلمان قادر است یک کلاهک ۵۰۰ کیلوگرمی را حمل کند و بردی حدود ۵۰۰ کیلومتر (۳۰۰ مایل) دارد.

صدراعظم آلمان روز شنبه در مونیخ در پاسخ به درخواست اوکراین برای ارسال موشک‌های تاروس طفره رفت و این چنین استدلال کرد که «بحث و رایزنی پیرامون یک سیستم تسلیحاتی جدید، با پاسخ منفی و یک خیر آغاز می‌شود.»


تصویر تاریک اوکراین

نشریه اشپیگل در قسمت‌های پایانی این گزارش ذکر می‌کند: نمایندگان هئیت اوکراینی چنین تحلیل‌هایی را نوعی تسلیم زودهنگام غرب تلقی می‌کنند. طی وعده کاری که توسط بنیاد میلیاردر اوکراینی «ویکتور پینچوک» ترتیب داده شد، هشداری درخصوص ترک و نادیده گرفتن اوکراین مطرح گردید.

این نشریه آلمانی به نقل از این میزبان اوکراینی که تصویر تاریکی را ترسیم کرد، نوشت: اوکراین نباید درخواست سلاح کند، بلکه غرب باید آن را به اوکراین بدهد. بدون سلاح و مهمات، اوکراین دیگر نمی‌تواند خط مقدم را حفظ کند.

تحلیلگر آمریکایی: مردم آمریکا از کمک دولت به اوکراین خسته‌اند

بنا به گفته یک تحلیلگر آمریکایی، مالیات‌دهندگان این کشور از جنگ‌طلبی دولت خود خسته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اقتصاددان و تحلیلگر سیاست عمومی آمریکا می‌گوید که مردم آمریکا از هزینه دولت در جنگ‌ها و به ویژه درگیری در اوکراین خسته شدند. «جفری ساکس» در مصاحبه‌ای گفت که محبوبیت پایین کنگره ... تحلیلگر آمریکایی: مردم آمریکا از کمک دولت به اوکراین خسته‌اند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

سربازان ناتو در اوکراین تحت پوشش مزدوران می‌جنگند

وزیر دفاع روسیه: از آغاز عملیات ویژه، نیروهای مسلح بیش از ۵۸۰۰ مزدور خارجی را منهدم کرده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ سرگئی رودسکوی، رئیس اداره عملیاتی اصلی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام نمود که پرسنل نظامی ناتو تحت عنوان مزدوران در خصومت‌ها در اوکراین شرکت می‌کنند. رودسکوی گفت: “پرسنل نظامی ناتو، تحت پوشش مزدوران، در ... سربازان ناتو در اوکراین تحت پوشش مزدوران می‌جنگند

ادامه

آسیا, آمریکا, آمریکای لاتین, افغانستان, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ نیابتی, خاورمیانه, شرق اروپا, کانادا, گزارش, ناتو

سقوط آخرین سنگر/ واحد ویژه ارتش اوکراین از آودیوکا عقب‌نشینی کرد

فرمانده واحد ویژه و مجرب «تاویرا» وابسته به ارتش اوکراین، عقب‌نشینی نیروهای کی‌یف را از شهر راهبردی «آویدیوکا» تایید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کی‌یف پست، الکساندر تارنافسکی، فرمانده واحد تاویرا تأیید کرد که نیروهای این واحد از استحکامات «زنیت» در جنوب آودیوکا عقب‌نشینی کرده‌اند. تارنافسکی گفت: بعد از چندین و چند ... سقوط آخرین سنگر/ واحد ویژه ارتش اوکراین از آودیوکا عقب‌نشینی کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

اوکراین و آلمان توافقنامه امنیتی امضا کردند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در روز جمعه توافقی دوجانبه بر سر تضمین‌های امنیتی با آلمان امضا کرد و قرار است توافق مشابهی را نیز با فرانسه امضا کند. به گزارش ایسنا، زلنسکی در آلمان با اولاف شولتس، صدراعظم این کشور دیدار کرده و قرار است برای دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه سفری به پاریس ... اوکراین و آلمان توافقنامه امنیتی امضا کردند

ادامه

آلمان, آمریکا, امنیتی, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه