دولت فیلیپین رهبران شورشیان کمونیست را آزاد کرد

دو تن از رهبران ارشد شورشیان کمونیست فیلیپین امروز (جمعه) در اقدامی از سوی دولت این کشور به منظور نشان دادن حسن نیت، از زندان آزاد شدند تا در دور جدید مذاکرات صلح میان دولت و این شورشیان که چند روز دیگر در نروژ برگزار خواهد شد شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حزب کمونیست فیلیپین از آزادی ۲۲ تن از شورشیان این حزب طی روزهای اخیر توسط دولت فیلیپین برای آن که در مذاکرات تاریخ ۲۲ – ۲۷ اوت در شهر اسلو به عنوان رایزن شرکت کنند، استقبال کرد.

این حزب بیان کرده که این اقدام باعث تقویت اعتماد شورشیان به عزم رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین برای دستیابی به صلح خواهد شد.

امروز بنیتو و ویلما تیامزون، رهبران ارشد شورشیان کمونیست فیلیپین به هنگام آزادی از زندان به خبرنگاران لبخند زده و مشت‌هایشان را بالا بردند.

همزمان حامیان آنها به استقبالشان رفتند و این دو نفر در یک کنفرانس خبری از دوترته برای آزاد کردشان و از سرگیری مذاکرات صلح برای پایان دادن به درگیری‌ها تشکر کردند.

بنیتو تیامزون گفت: آزادی زندانیان، اقدامی از روی حسن نیت است که باعث ایجاد فضای مثبت و پیشرفت مذاکرات صلح خواهد شد.

تیامزون گفت: جوانان فیلیپینی و هموطنان ما که اکنون مشغول جمع‌آوری هیولاهای بازی “پوکمون گو” هستند باید بدانند هیولاهای واقعی زیادی نیز در کشور ما وجود دارند که آنها باید به سراغشان بروند.

بنیتو تیامزون رئیس حزب کمونیست فیلیپین و شاخه مسلح آن یعنی “ارتش خلق جدید” و ویلما نیز دبیر کل این حزب محسوب می‌شوند.