افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

دمشق ورود غیرقانونی هیأت آمریکایی و سوئدی به خاک سوریه را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه چهارشنبه شب در نامه‌های جداگانه به رئیس دوره‌ای شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد، ورود غیر قانونی هیأت آمریکایی و سوئدی به خاک این کشور را محکوم کرد.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: ورود غیرقانونی هیأت آمریکایی به ریاست «ایان گلدریچ» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا به شمال شرق سوریه و در اتفاقی مشابه ورود غیرقانونی مسؤول اداره امور کنسولی وزارت خارجه سوئد به خاک سوریه، نقض حاکمیت ما و نقض منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است.

 

دمشق افزوده است: این ادعای بی ارزش که این سفرها با هدف کاهش آلام سوری‌های ساکن در آن مناطق و کاهش پیامدهای بحران سوریه صورت گرفته، مایه شرمساری مدعی آن و دروغی آشکار است که بر رویکرد ریاکارانه دولت آمریکا می افزاید.

 

در نامه وزارت خارجه سوریه همچنین آمده است: دمشق بر محکومیت این اقدامات و عزم خود برای گسترش حاکمیت دولت بر سراسر خاک سوریه و آزادسازی آن از هرگونه اشغال و پایبندی به حق قانونی خود برای دفاع از حاکمیت و حمایت از شهروندانش، تاکید می‌کند.

 

پیش از این نیز بارها هیأت های آمریکایی به صورت غیرقانونی و بدون اجازه دولت سوریه وارد مناطق شمال شرق سوریه شده بودند.

 

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

 

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

 

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

دربارۀ اقدام ماجراجویانه سپاه پاسداران در حمله موشکی به اربیل

بر اساس گزارش رسانه های جهان در ساعت های اولیه بامداد روز یکشنبه ۲۲ اسفند (۱۳ مارس) ۱۲ موشک بالیستیکی از شرق کردستان ایران به استان اربیل واقع در اقلیم کردستان شلیک شد. 

ادامه

امریکا, ایران, بیانیه, جهان, خاورمیانه, عراق

تأکید ولیعهد سعودی بر حفظ توافق «اوپک پلاس»

منابع خبری گزارش دادند، ولیعهد عربستان سعودی در گفت وگوی تلفنی با نخست‌وزیر ژاپن بر حفظ توافق «اوپک پلاس» و ثبات بازار نفت تأکید کرد.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, انگلستان, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, عربستان سعودی, گزارش