ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

در هلند نیز مثل آلمان سخنرانی انتخاباتی مقامات آنکارا لغو شد

دولت هلند نیز مثل دولت آلمان سخنرانی انتخاباتی مقامات رسمی آنکارا در اجتماع ترک تبارهای این کشور را لغو کرد.

 

روز جمعه سخنرانی دو مقام بلندپایه ترکیه در اجتماع هواداران کمپین آری به همه پرسی تغییرات قانون اساسی این کشور با حضور ترک تبارهای آلمان از سوی مسئولان برلین لغو شد.

 
این امر موجب بروز تنش جدید در روابط برلین و آنکارا شده و واکنش تند رئیس جمهوری، سخنگوی ریاست جمهوری، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه و وزیر اتحادیه اروپای ترکیه را در پی داشت.

 
به دنبال تصمیم دولت آلمان، دولت هلند نیز تجمع انتخاباتی موافقان همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه را لغو کرد و این امر موجب واکنش مقامات ترکیه شد.

 
مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه در رابطه با لغو تجمع هواداران رای ‘آری’ به همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه در هلند گفت: هلند حق ندارد مانع برگزاری تجمع ما شود.

 
وی بیان کرد: دولت هلند گفته است که اجازه ندارید در اماکن عمومی تبلیغات انتخاباتی انجام دهید ولی این ممنوعیت با دموکراسی، آزادی و آزادی بیان مغایر است.

 
وی خطاب به دولتمردان هلند گفت:’ شما به گروه تروریستی پ.ک.ک که اکنون همه برای کمپین ‘نه’ به همه پرسی فعالیت می کنند اجازه تجمع می دهید و ارتباط تلفنی زنده با آنها برقرار می کنید، ولی به رئیس جمهوری ما اجازه نمی دهید.’

 
نبی آوجی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز در خصوص این تصمیم دولت هلند گفت: امیدوارم تراژدی‌های ناشی از بیگانه ستیزی در گذشته را به یاد آورده و مطابق عقل سلیم عمل کنند چرا که این اقدامات بسیار خطرناک است.

 
بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه نیز روز شنبه درباره لغو سخنرانی انتخاباتی مقامات ترکیه در اجتماع ترک تبارهای آلمان با آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.

 
وی در این مذاکره تلفنی اعلام کرد که از این پس، برای برگزاری این گونه برنامه‌ها روند متفاوتی را دنبال خواهیم کرد و هفته آینده نیز وزرای امور خارجه دو کشور در خصوص این موضوع با هم دیدار و گفتگو خواهند کرد.

 
به رغم لغو برنامه سخنرانی مقامات دولت ترکیه در آلمان که از اعضای احزاب و شخصیت های سیاسی موافق همه پرسی و از سران کمپین رای ‘آری’ به همه پرسی تغییرات قانون اساسی هستند، برای سخنرانی دنیز بایکال رهبر قبلی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و از مخالفان همه پرسی و از رهبران کمپین ‘نه’ به این انتخابات، مجوز صادر شد ولی بایکال اعلام کرد که برنامه سخنرانی خود را در آلمان اجرا نخواهد کرد.

 
دولت فدرال آلمان روز جمعه(دیروز) اعلام کرد که سخنرانی وزرای دفاع و اقتصاد ترکیه و برگزاری اجتماع انتخاباتی که قرار بود در اشتوتگارت برای تبلیغ همه پرسی تغییرات قانون اساسی از سوی حزب حاکم ترکیه برگزار شود، لغو شده است و برگزار نخواهد شد.

 
بکیر بوزداغ وزیر دادگستری و نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه قرار بود در اجتماع اتباع ترک ساکن آلمان سخنرانی کنند.

 
در پی تصمیم دولت آلمان، بکیر بوزداغ در واکنش به این اقدام از دیدار با همتای آلمانی خود منصرف شده و سفرش به آلمان را نیمه تمام گذاشت و دیدار شهردار کلن آلمان نیز با نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه که قرار بود روز یکشنبه هفته آینده برگزار شود، لغو شد.

 
همچنین مارتین اردمن سفیر آلمان در آنکارا، در رابطه با لغو دیدار وزیر دادگستری ترکیه با شهروندان ترک تبار در آلمان، به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شد.

 
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز ظهر روز جمعه در رابطه با لغو سخنرانی بکیر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه برای شهروندان ترکیه ساکن در آلمان و نیز در رابطه با ارائه ندادن سالن سخنرانی برای برگزاری مراسم در تاریخ پنجم مارس از سوی مقامات آلمانی گفت: دولت آلمان سخنرانی ها و مراسم ما در آنجا را لغو می کند ولی من روز یکشنبه به آلمان خواهم رفت و اگر باز هم به ما اجازه ندادند، خانه به خانه در آلمان می گردیم و با اتباع ترکیه دیدار و گفتگو می کنیم.

 
این اظهارات اردوغان نشان می دهد که سخنرانی برنامه ریزی شده وی در روز یکشنبه نیز از سوی مقامات آلمان لغو شده است.

 
ترک های آلمانی بزرگترین اقلیت قومی در آلمان را تشکیل می دهند به طوری که جمعیت ترک ها در آلمان بیش از چهار میلیون نفر و حدود ۵.۵ درصد جمعیت آلمان تخمین زده می شود و دولت ترکیه چشم امید به آرای مثبت آنها در همه پرسی تغییرات قانون اساسی پیش رو دارد.

 
همه پرسی اصلاح ۱۸ ماده قانون اساسی ترکیه برای گذر از نظام پارلمانی به نظام ریاستی در تاریخ ۱۶ آوریل سال جاری میلادی (۲۷ فروردین ماه) برگزار می شود و در این انتخابات افزون بر ۵۸ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

 
برای برگزاری همه پرسی تغییرات قانون اساسی، موافقان و مخالفان حق برگزاری تجمعات قانونی در داخل و خارج از کشور را دارند و بر این اساس، مقامات و چهره های سیاسی موافق و مخالف با این همه پرسی در داخل و خارج از ترکیه سخنرانی در تجمعات را برنامه ریزی کرده اند.

 
برای برگزاری فرایند اجرایی این همه پرسی، ۱۶۴ هزار صندوق رای در داخل ترکیه پیش بینی شده و علاوه بر این، در ۵۹ کشور نیز برای اخذ آرای اتباع ترکیه در خارج از کشور برنامه ریزی شده که رای گیری از آنها در ۱۱۹ نمایندگی سیاسی و در ۳۲ واحد گمرکی انجام می شود.

ایرنا

راهپیمایی ده‌ها هزار نفر علیه سیاست‌‌های ریاضتی دولت انگلیس

دهها هزار نفر روز شنبه در اعتراض به سیاست های ریاضتی، خصوص سازی و بهداشتی دولت محافظه کار ‘ترزا می’  که منجر به بروز بحران مالی و مشکلات جدی در سیستم خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس) شده است، در لندن راهپیمایی کردند.   تظاهرکنندگان در جریان این حرکت اعتراضی که از روبروی ... راهپیمایی ده‌ها هزار نفر علیه سیاست‌‌های ریاضتی دولت انگلیس

ادامه

انگلستان, جهان, خبر

پارلمان اروپا لغو روادید اتباع آمریکایی را رد کرد!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پارلمان اروپا قانون لغو روادید برای اتباع آمریکایی را رد کرد. براساس اعلام مرکز خبری در پارلمان اروپا بزودی شهروندان آمریکایی برای بازدید از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیاز به صدور روادید خواهند داشت.   گفتنی است اتباع آمریکایی برای مدت طولانی نزدیک به ۹۰ سال نیازی به دریافت ویزا برای ... پارلمان اروپا لغو روادید اتباع آمریکایی را رد کرد!

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, جهان, خبر

رئیس کمیسیون اروپا: اتحادیه اروپا باید در مقابل آمریکا بایستاد

به گزارش رویترز، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد درخواست آمریکا پیرامون افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) غیرقابل قبول است.   وی همچنین افزود کمک‌های انسان دوستانه نیز در زمره اقدام‌های امنیتی قرار می‌گیرد و نباید فقط بر افزایش بودجه نظامی تاکید داشت.   رئیس کمیسیون اروپا، که ... رئیس کمیسیون اروپا: اتحادیه اروپا باید در مقابل آمریکا بایستاد

ادامه

جهان, خبر

موگرینی از آمریکا خواست در سیاست‌های اروپا دخالت نکند

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا ضمن هشدار به رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص مداخله در سیاست‌های اروپا تاکید کرد، روابط این بلوک با واشنگتن معاملاتی و واقع بینانه خواهد بود.   به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا این اظهارات را در روز دوم سفر دو روزه‌اش به واشنگتن مطرح کرد.   وی گفت: ... موگرینی از آمریکا خواست در سیاست‌های اروپا دخالت نکند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, غرب اروپا

اساتید آلمانی موضع اصلی رسانه‌های غربی در باره جنگ سوریه را فاش می‌کنند. قسمت دوم

گروه استادان آلمانی طی اعلامیه مشترک علیه جریان اصلی رسانه ای غربی در مورد نقش روسیه و ایران در درگیری سوریه قد علم کرده و منابع اختلافی را یادآوری کرده که چندمین سال است ادامه دارد     مولفین پیامی با عنوان «اعلامیه ها در مورد جنگ در سوریه» که اعضای شورای علمی سازمان «آتاک ... اساتید آلمانی موضع اصلی رسانه‌های غربی در باره جنگ سوریه را فاش می‌کنند. قسمت دوم

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, روسیه, شمال غرب آسیا, غرب اروپا