خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

سال نو فرارسید، اما معیشت هزاران ماهیگیر زحمتکش در شمال و جنوب کشور همچون سالیان گذشته نه‌تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر نیز شده‌ است. معیشت و امنیت شغلی ماهیگیران مانند دیگر کارگران و زحمتکشان رشته‌های صنعتی و خدماتی، با اجرای سیاست‌های نولیبرالی در رژیم ولایت ‌فقیه بیش از گذشته به‌مخاطره افتاده ‌است. ماهیگیران ۴ شهرستان ... خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگران, ماهیگیران, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

استخدام با قراردادهای “حجمی” که تحمیل شرایطی استثماری و وضعیتی دشوار در روند کار به زحمتکشان از ویژگی‌های اساسی‌اش است، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۱ با این عبارت به کانون صنفی کارفرمایان ابلاغ شد: “بر اساس مادهٔ ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری- به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌‌شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با ... قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

ادامه

استثمار, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان؛ میدان راه آهن مقابل اداره کل این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قراردادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به ... تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از وخامت حال ۱۰ مصدوم حادثه امروز انفجار کوره آجرپزی در مرودشت خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد شریفی گفت: با اعلام وقوع حادثه، ۴ دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام و مصدومان به بیمارستان شهید مطهری مرودشت منتقل شدند. او افزود: با ... نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

ادامه

افغانستان, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگران

تجمع اعتراض کارکنان رسمی عملیاتی در شرکت نفت فلات قاره در لاوان

جمعه ۲۴ فروردین کارکنان رسمی عملیاتی شاغل در شرکت  نفت فلات ‌قاره در لاوان دست به تجمع دیگری زده و پیگیر مطالباتشان شدند. کارکنان رسمی صنعت نفت از مهر ماه گذشته اعتراضات خود را سراسری آغاز و هر هفته در شرکت‌های مختلف نفتی تجمع می‌کنند. اهم مطالبات این همکاران عبارتند از: برکناری نفوذی‌ها و  مدیران ... تجمع اعتراض کارکنان رسمی عملیاتی در شرکت نفت فلات قاره در لاوان

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فساد, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

در سه حادثه ناشی از کار ۶ کارگر کشته و یک کارگر نیز مصدوم شد

۴ کارگر در استان خراسان رضوی، ۱ کارگر در اسلام آباد غرب و ۲ کارگر در هفت تپه دچار سانحه شدند.

 

انفجار در کارخانه «حلوا شکری بیدک» در استان خراسان رضوی موجب مرگ ۴ کارگر شد.

 

به گزارش ایلنا، حوالی ساعت ۱۸:۳۰ شب گذشته (۱۰ بهمن ماه) وقوع انفجار در کارخانه حلوا شکری بیدک واقع در کیلومتر ۱۴ جاده کلات (فاز ۴ شهرک صنعتی کلات) در استان خراسان رضوی منجر به فوت ۴ کارگر شد.

 

مهدی رضایی (معاون عملیات ایمنی و آتش نشانی مشهد)با تایید این خبر گفته است: انفجار مربوط به دیگ بخار در یکی از سوله‌های این کارخانه بوده که بلافاصله گروه‌های امدادی برای یافتن مجروحان یا اجساد مفقودان احتمالی به محل حادثه اعزام شدند.

 

مرگ کارگر «فولاد آلیاژ متحد شرق آسیا» بر اثر انفجار کوره

 

بر اثر انفجار کوره در کارخانه فولاد «فرو آلیاژ متحد شرق آسیا» که روز پنجشنبه هفته گذشته رخ داد، یک کارگر حدود ۳۸ساله با هویت «تورج رستمی» جان خود را از دست داد.

 

به گزارش ایلنا، در خبری که در این رابطه به نقل از منابع کارگری گزارش شده است، علت این انفجار ناشی از نفوذ آب به داخل کوره ذوب بوده است.

 

منابع کارگری با بیان اینکه کارگر متوفی متاهل و دارای ۳۸ سال سن است، افزود: در حال حاضر، علت بروز حادثه از سوی مراجع قضایی و انتظامی در حال بررسی است.

 

سرهنگ «هوشنگ مبارکی» فرمانده انتظامی اسلام آباد غرب نیز وقوع این انفجار را تایید کرد و گفت: فرد فوت شده، کارگر یکی از شرکت‌های تولیدی فعال در اسلام آبادغرب بود که حین کار بر اثر انفجار کوره ذوب ماده منگنز دچار سوختگی شدید شد که بلافاصله به بیمارستانی در کرمانشاه و سپس به استان اصفهان منتقل می‌شود اما به دلیل شدت جراحات وارده متاسفانه جانش را از دست داد.

 

سانحه برای ۲ نفر کارگر کشت و صنعت هفت‌تپه

 

درجریان تعمیرات کارخانه شکر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه دو کارگر دچار حادثه شدند.

 

غلامرضا پاک‌چی مدیر روابط عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا، گفت: متاسفانه در جریان عملیات تعمیرات کارخانه شکر دو تن از کارگران زحمتکش کارخانه شکر در حین انجام کار دچار حادثه شدند.

 

پاک چی در رابطه با علت وقوع این حادثه گفت: ارزیابی‌های اولیه حاکی از آن است که فرسودگی کابل‌های انتقال برق دستگاه پن پخت شکر باعث ایجاد اتصال و در نتیجه استارت ناگهانی دستگاه شده است.

 

وی همچنین افزود در جریان این حادثه دوتن از کارکنان زحمتکش کارخانه به نام‌های جمال سعدی و کریم توکلی زاده دچار حادثه شدند که پس از انتقال به بیمارستان و علیرغم تلاش‌های کادر درمان متاسفانه یکی از مصدومین به نام جمال سعدی فوت گردیده و حال دیگر مصدوم حادثه پایدار و در حال طی مراحل تکمیل درمان می‌باشد.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری شوش با خواست دریافت حقوق ومطالبات، تغییر وضعیت و طبقه‌بندی

کارگران شهرداری شوش به دنبال عدم دریافت مطالبات کاری و حقوق معوقه چهارماهه خود با خواست دریافت حقوق و مطالبات، تغییر وضعیت و طبقه‌بندی دست به اعتراض زدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

قطعنامه پایانی تجمع سراسری معلمان ایران، دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ + ویدئو

ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم که فریاد بزنیم ساختار آموزش در این کشور سیر قهقرایی را می پیماید و عدالت آموزشی بیش از هر زمان دیگری به محاق رفته است. ما جمع شده ایم اعلام نماییم کارد به استخوان رسیده و زندگی و معیشت فرهنگیان بازنشسته و شاغل مانند اکثریت جامعه و زحمتکشان دچار ... قطعنامه پایانی تجمع سراسری معلمان ایران، دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ + ویدئو

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, ایران, بیانیه, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, معلمان