تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

درخواست بازنگری در میزبانی آتی جی ۲۰: قتل خاشقجی جنایت “دولت” عربستان است

مخبر سازمان ملل در اعدام‌های فراقانونی اعلام کرد که دادستان کل عربستان سعود القحطانی را به قتل جمال خاشقجی متهم نکرده است. او از کشورهای بزرگ جهان خواست در برگزاری اجلاس آتی گروه ۲۰ در عربستان بازنگری کنند.

 

به گزارش شبکه الجزیره، اگنس کالامار، گزارشگر سازمان ملل در اعدام‌های فراقانونی در همایشی در مرکز بروکینگز در واشنگتن گفت: محمد العتیبی، کنسول عربستان در استانبول از پست رسمی خود برای ممانعت از تحقیقات درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی استفاده کرد. تحقیقاتی که ریاض درباره قتل خاشقجی انجام داد به روشی نادرست و ناکارآمد و بدون همکاری بین‌المللی انجام شد به طوریکه دادستان کل عربستان سعود القحطانی، مشاور محمد بن سلمان را به قتل جمال خاشقجی متهم نکرده است.

 

وی گفت: انجام تحقیقات و بازجویی از متهمین با اجازه خود “دولتی” که متهم به قتل شده انجام شد و این نقض قوانین بین‌المللی است. این جنایت توسط مسؤولان دولت عربستان انجام شد. مسؤولان دولت عربستان برای این قتل برنامه‌ریزی کردند و زیردستانشان این کار را انجام دادند.

 

کالامار در گزارش پایانی خود درباره قتل خاشقجی اعلام کرده بود که این قتل خارج از چارچوب قضایی انجام شده و عربستان مسؤول آن است.

 

وی گفت: صحبت درباره افرادی مستقل نیست بلکه صحبت درباره کشوری است که جنایتی مرتکب شده است اما هیچ‌گونه تصمیمی برای مجازات عربستان وجود ندارد به نظر من باید ما بر این مساله پافشاری کنیم. تحریم‌های اعمال شده در واکنش به قتل خاشقجی باید شامل دولت عربستان باشد نه فقط ۱۷ نفری که تاکنون مجازات شده‌اند.

 

کالامار گفت: باید فروش تکنولوژی‌های جاسوسی از افراد به عربستان را ممنوع کرد چراکه این کشور بار دیگر نشان داد که نمی‌توان در چگونگی استفاده از این تکنولوژی به آن اعتماد کرد.

 

وی گفت: قرار است عربستان میزبان نشست گروه جی ۲۰ در سال ۲۰۲۰ باشد باید در راستای تدابیر سیاسی درباره مجازات عربستان برای ممانعت از این مساله تلاش کرد. کشورهای بزرگ جهان باید در صورتیکه عوامل جنایت قتل خاشقجی مجازات نشوند در برگزاری این نشست در عربستان بازنگری کنند.

 

کالامار گفت: قتل خاشقجی جنایتی است که دولت عربستان مرتکب آن شده است. ما اسنادی را در اختیار نداریم که نشان بدهد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور دهنده این قتل بوده باشد.

 

وی تأکید کرد: اینکه عربستان پشت این قتل است به این معناست که مسؤولان دولتی با استفاده از منابع و ابزارهای مختلف مرتکب آن شده‌اند. این جنایت توسط ۱۵ نماینده دولت انجام شد که به جز یکی بقیه در دستگاه‌های امنیتی دولت فعالیت می‌کنند. برای این جنایت حدود ۴۸ ساعت قبل از انجام آن برنامه‌ریزی شده بود. ۱۵ نفری که قتل را انجام دادند ابزار دولت عربستان بودند و هشت تن از آن‌ها با هواپیمای دیپلماتیک به ترکیه سفر کردند و دو تن از آن‌ها ویزای دیپلماتیک داشتند. این حادثه در داخل کنسولگری عربستان در استانبول رخ داد و کارمندانش تلاش کردند تا هیچ شاهد عینی در طبقه‌ای که این جنایت در آنجا اتفاق افتاد وجود نداشته باشد.

 

کالامار گفت: این جنایت هیچ‌گونه ابعاد شخصی ندارد بلکه از سوی یک دولت انجام شده است. عربستان برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت تلاش می‌کند. روز ششم اکتبر ۱۷ تن وارد ترکیه شدند که تا ۱۵ اکتبر در آنجا ماندند و طی این دوره در صحنه جنایت حضور داشتند. اسناد زیادی هستند که نشان می‌دهند آن‌ها از این زمان نه فقط برای تحقیق بلکه برای پاک کردن محل جرم استفاده کردند در نتیجه برای بازپرسان ترکیه جمع آوری مواد و اسناد درباره این پرونده محال بود. به بازپرسان ترک تنها شش ساعت فرصت فعالیت در صحنه جنایت داده شد. تنها دو ساعت نیز در محل اقامت کنسول بودند.

 

وی افزود: اسناد نشان نمی‌دهند که ولیعهد عربستان دستور قتل را داده است اما دشوار است که بگوییم او از طرح ترور اطلاع نداشته است.

ایسنا

هشدار حزب کمونیست بریتانیا در مورد خطر بروز جنگی واقعی و فراگیر

حزب کمونیست بریتانیا هشدار داده است که خطر حملهٔ نظامی به ایران و وقوع جنگی جدید در خاورمیانه از میان نرفته است.

ادامه

اسپانیا, اسراییل, افغانستان, المان, امریکا, انگلستان, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, ژاپن, سوریه, عراق, عربستان سعودی, لیبی

اعزام کشتی نجات ناوگان روسیه به خلیج فارس

یک کشتی نجات از ترکیب ناوگان دریای سیاه روسیه برای نخستین بار عازم خلیج فارس شده تا تیم ناوگان نظامی- دریایی این کشور در رقابت‌های بین‌المللی غواصی در چارچوب مسابقات بین‌المللی ارتش‌های جهان در آبهای ساحلی ایران را همراهی کند.

ادامه

ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه