عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

گوایدو در یک پیام ویدیویی؛ براندازی دولت مادورو آغاز شده است

خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا در یک پیام ویدیویی از نظامیان خواست که حکومت مادرو رو سرنگون کنند. در این ویدیو، گوایدو در حلقه‌ای از چند تن از نظامیان قرار دارد.

 

ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور در دفاع از قانون اساسی و دولت مشروع و قانونی این کشور به ریاست نیکلاس مادورو، استوار و ثابت‌قدم باقی خواهند ماند. رئیس حزب سوسیالیست ونزوئلا از مردم خواست از کاخ ریاست جمهوری محافظت کنند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز خوان گوایدو سه‌شنبه ۳۰ آوریل/ ۱۰ اردیبهشت در یک پیام ویدیویی اعلام کرد که آخرین مرحله از برنامه او برای براندازی دولت مادورو آغاز شده است. گوایدو از نیروهای مسلح ونزوئلا خواست که کودتا کنند.

 

لئوپولدو لوپز، یکی از مخالفان دولت مادورو که سال‌هاست در حصر خانگی به سر می‌برد، با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که سربازان ارتش ونزوئلا او را به دستور «رئیس جمهور» خوان گوایدو از حصر خانگی آزاد کرده‌اند. گوایدو ۲۳ ژانویه سال جاری اعلام ریاست جمهوری کرد و ۵۰ کشور جهان هم او را به رسمیت شناختند.

 

رویترز به نقل از یکی از خبرنگارانش در محل گزارش داده است که مأموران امنیتی به حلقه‌ای از نظامیان در حوالی پایگاه شکاری کارلوتا در کاراکاس گاز اشک‌آور پرتاب کرده‌اند.

 

یک سخنگوی دولت مادورو اعلام کرد که گروه کوچکی از نظامیان قصد داشتند کودتا کنند اما اقدام «این خائنان» خنثی شد.

 

رئیس حزب سوسیالیست ونزوئلا و یکی از طرفداران سرسخت مادورو با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواست که برای حفاظت از کاخ ریاست جمهوری در اطراف این محل تجمع کنند. دیزودادو کابلو در این بیانیه نوشته است:

 

«رفقا، راست‌ها می‌خواهند دستاوردهای خلق را غصب کنند. از همگان، از خلق ونزوئلا و همچنین از میلیشای حزب دعوت می‌کنم برای دفاع از انقلاب، دفاع از نیکلاس و دفاع از میراث هوگو چاوز مقابل کاخ میرافلورس تجمع کنند.»

 

ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور در دفاع از قانون اساسی و دولت مشروع و قانونی این کشور به ریاست نیکلاس مادورو، استوار و ثابت‌قدم باقی خواهند ماند.

 

پادرینو همچنین در پیامی در توئیتر نوشت، تمام واحدهای نظامی در سراسر این کشور اعلام کرده‌اند پادگان‌ها و مقرهای نظامی آنها در وضعیت عادی است.

زمانه

رییس‌جمهوری کوبا ۶۰ سال تلاش واشنگتن برای ایجاد بی‌ثباتی در کوبا را محکوم کرد

رئیس جمهوری کوبا در توییتی نوشت: آمریکا همان سیاست‌هایی را که پیشتر در عراق، سوریه و لیبی در پیش گرفته بود، امروز علیه ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا به کار بسته است. فردا نوبت چه کشورهایی است؟

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, سوریه, عراق, کوبا, لیبی, نیکاراگوئه, ونزوئلا

مادورو: از شر وزارت مستعمره آمریکا خلاص شدیم

نیکولاس مادورو با حضور در جمع حامیانش در کاراکاس جدایی از یک نهاد منطقه‌ای کلیدی موسوم به سازمان کشورهای آمریکایی را مناسب توصیف کرد.   به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حامیان نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا شنبه در تجمعی در پایتخت این کشور آمریکای لاتین برای محکوم کردن سازمان کشورهای آمریکایی (اوای‌اس) ۳۵ عضوی که شورای آن ... مادورو: از شر وزارت مستعمره آمریکا خلاص شدیم

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کلمبیا, ونزوئلا

روسیه: آمریکا به دنبال راه‌انداختن “انقلاب رنگی” در کوبا و نیکاراگوئه است

یک مقام ارشد اطلاعاتی روسیه هشدار داد، آمریکا به دنبال استفاده از تمامی ابزارهایش برای سرنگون کردن دولت‌های سوسیالیستی در ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا به منظور به دست گرفتن کنترل کامل منطقه آمریکای لاتین است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, کوبا, نیکاراگوئه, ونزوئلا

گروه مقاومت‌های مردمی آمریکا، سفارت تخلیه شده ونزوئلا در واشنگتن را به‌اشغال خود در آوردند

در ادامه اعتراض امریکایی‌ها به سیاست‌های دونالد ترامپ بر ضد ونزوئلا، امروز پنجشنبه گروهی از فعالان سیاسی امریکا سفارت تخلیه شده ونزوئلا در واشنگتن را به اشغال خود در آوردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا