بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

خرید تجهیزات جاسوسی پیشرفته اسرائیلی توسط عربستان

رژیم سعودی برای تعقیب و رصد تحرکات شهروندان خود تجهیزات جاسوسی پیشرفته‌ای از اسرائیل خریداری کرد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه الخلیج آنلاین، در سایه بحران‌های داخلی و خارجی که رژیم سعودی از سال‌ها قبل به دلیل سیاست‌های خود در منطقه با آن مواجه است، دست به دامان اسرائیل شده است تا بتواند با برخورداری از تکنولوژی های اسرائیل بحران‌های روز افزون خود را مهار کند.

 

قراردادهای نظامی و تکنولوژی پیشرفته یکی از راه‌هایی است که عربستان برای نزدیکی به رژیم اشغالگر اسرائیل و عادی‌سازی روابط خود با آن طی می‌کند تا بتواند از این طریق خفقان و سرکوب علیه منتقدان خود را تشدید کرده و تحرکاتشان را به دقت زیر نظر گرفته و بر ناتوانی نظامی خارجی در جنگ خونین علیه یمن سرپوش بگذارد.

 

برخی منابع عربی آگاه از جزئیات قرارداد نظامی جدید و بزرگی بین عربستان و طرف اسرائیلی پرده برداشتند که چند هفته قبل به طور مخفیانه بین دو طرف به صورت مستقیم و بدون حضور طرف سوم امضاء شده است.

 

این منابع به پایگاه الخلیج آنلاین گفتند که ریاض این بار تلاش کرده است که برای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خود تجهیزات بسیار پیشرفته به منظور رصد و شنود تهیه کند که این تجهیزات برای نظارت بر رفت و آمدها و تحرکات شهروندان سعودی در داخل و خارج و شنود تلفن‌های شخصی آنها به کار گرفته خواهد شد.

 

این قرارداد اواخر ماه گذشته میلادی بدون حضور طرف سومی امضاء و توافق بر سر جزئیات کوچک و بزرگ آن در لندن صورت گرفته است و قرار است که این تجهیزات جاسوسی بر اساس یک ساز و کار و بعد از دریافت کامل مبلغ از سوی عربستان به آن تحویل داده شود.

 

منابع مذکور گفتند که ارزش این قرارداد ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود و بر اساس آن قرار است ۱۰۰۰ دستگاه بسیار پیشرفته رصد و شنود که در تلفن‌های شخصی کار گذاشته می شود تحویل عربستان شود.

 

روابط عربستان و اسرائیل بهترین روزهای خود در تاریخ را پشت سر می‌گذارد به‌گونه‌ای که گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش اسرائیل در مصاحبه با روزنامه سعودی “إیلاف از آمادگی اسرائیل برای تبادل همکاری های امنیتی با طرف سعودی با هدف مقابله با نفوذ ایران خبر داد.

 

در سال ۲۰۱۸ میلادی مقامات سعودی و اسرائیل دیدارهای مختلفی با هدف عادی سازی روابط داشتند. به گزارش برخی رسانه‌های اسرائیلی احمد عسیری نایب رئیس برکنار شده سازمان اطلاعات سعودی چندین بار به مناسبت‌های مختلف به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

گاردین نقش ویرانگر انگلیس در جنگ یمن را فاش کرد

روزنامه گاردین روز چهارشنبه نوشت، دولت انگلیس تنها با ارائه تسلیحات نظامی به عربستان در جنگ یمن حضور ندارد بلکه با نقض قوانین داخلی و اعزام کارشناسان دفاعی به ریاض در ادامه جنگ خونین نقش بزرگی ایفا می‌کند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, عربستان سعودی, یمن

مرکل: نقض برجام از سوی ایران بدون پیامد نخواهد ماند

صدراعظم آلمان می‌گوید که همه تلاش‌ها به کار گرفته خواهد شد تا ایران به سوی وخیم‌تر کردن شرایط نرود. او در باره انفجارهای دریای عمان گفت که اسنادی در باره نقش ایران وجود دارد، ولی باید تمام جوانب مورد ملاحظه قرار گیرد.

ادامه

المان, امریکا, ایران, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, ژاپن

اتحادیه اروپا ادعای آمریکا در باره دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش را رد کرد

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا از ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش در دریای عمان قانع نشدند و خواستار تحقیقات مستقل سازمان ملل در ارتباط با این مساله شدند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اردن, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جهان, خبر, فنلاند, کوبا, لوکزامبورک, هلند, ونزوئلا