تجمع کارگران رسمی شرکت فلات قاره در لاوان

در ادامه تجمعات اعتراضی کارگران معترض جنوب امروز جمعه دهم فرودین کارگران رسمی در شرکت فلات قاره در لاوان بار دیگر تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند. اعتراضات همکاران رسمی در نفت سراسری است و از مهر ماه سال گذشته شروع شد و همچنان ادامه دارد. اهم مطالبات همکاران رسمی عبارتند از: برکناری نفوذی‌ها و ... تجمع کارگران رسمی شرکت فلات قاره در لاوان

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

تجمع کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان با پهن کردن سفره خالی

کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی خود، سفره خالی پهن کردند. به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی در محدوده محل کار خود سفره خالی پهن کردند. یکی از کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان گفت: علارغم ... تجمع کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان با پهن کردن سفره خالی

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

خبر‌ها و گزارش‌های جنبش اعتراضی کارگران و زحمتکشان در هفته‌ی چهارم دی ماه

آتش نشانان قربانی سودجویی بنیاد‌های انگلی و بی‌توجهی دولت

 

سی‌ام دی ماه – در پی حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران (مرکز توزیع پوشاک)٬ حدود ۴۰ آتش نشان در زیر آوار سنگین مدفون شدند .” در سال‌های اخیر بودجه کافی و لازم به سازمان آتش نشانی اختصاص نیافته و از این رو تجهیزات ماموران زحمتکش آتش نشانی فاقد استاندارد‌های امروزین است . بعلاوه آتش نشانان مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور نیز نیستند. این در حالی است که بنیاد‌های انگلی ٬ کمیته امداد خمینی٬ مراکز و موسسات مذهبی متعلق به رژیم٬ شرکت‌های وابسته به سپاه و آقازاده‌ها میلیاردها تومان از بودجه کشور را به زیان منافع مردم میهن ما بلعیده و به یغما می برند”.

 

عدم رعایت اصول ایمنی در کارگاه‌های کوچک

سی‌ام دی ماه – به نام رونق اقتصادی از اجرای کامل قوانین ایمنی جلوگیری کرده اند.به نام جلوگیری از مختل شدن فعالیت بنگاه‌های کوچک اقصادی از اجرای قوانین جلوگیری شده است که نمونه آن محدودیت هایی است که برای ورود ماموران ادارات کار و تامین اجتماعی به واحدهای صنفی کوچک وضع شده است. از زمان به اجرا درآمدن سیاست‌های تعدیل ساختاری این تفکر به گفتمان مسلط اقتصادی کشور تبدیل شده است.[آتش‌نشانان در حادثه امروز قربانی تفکر سود و انباشت پول به ضرر حقوق کارگران شدند].

 

لایحه اصلاح قانون کار و حقوق زحمتکشان

سی‌ام دی ماه – دولت در لایحه پیشنهادی خود قصد دارد در راستای آنچه که می‌توان تسهیل شرایط تعدیل نیروی انسانی[ اخراج کارگران ] نامید، در متن ماده ۲۱ قانون کار که موضوع آن به شرایط خاتمه یافتن قراردادهای کار مربوط می‌شود؛ تغییراتی را اعمال کنند و وقتیکه کارفرما تشخیص دهد شرایط اقتصادی نامناسب است خاتمه قرارداد کار را اعلام کند.

 

مبارزه طبقه کارگر در راه دستمزد عادلانه ٬ واحد و ملی

سی‌ام دی ماه-‌تعیین مزد منطقه‌ای در ایام پایانی سال که تمرکز همه شرکا روی بررسی سبد معیشت کارگری است، نوعی موضوع حاشیه‌ای به نظر می‌رسد.مطالبه کارگران تعیین یک دستمزد واحد و ملی برای تمامی مشمولان قانون کار[ همه کارگران بدون استثنا] است .

 

تعیین مزد منطقه‌ای تبعیض در حق کارگران

سی‌ام دی ماه-‌وزارت کار با طرح مجدد تعیین مزد به صورت منطقه‌ای ٬اذهان شرکای اجتماعی را منحرف موضوعی کرد که حداقل در این برهه زمانی قابلیت مطرح شدن نداشت.موضوع منطقه‌ای کردن مزد … تبعیض جدی را در پرداخت‌ها و دریافت‌ها ایجاد می‌کند.

 

هدف وزارت کار از طرح تعیین مزد منطقه‌ای

سی‌ام دی ماه-‌طرح چنین موضوعی آن هم در دو ماه پایان امسال تنها با هدف ایجاد انحراف در اصل ماجرای تعیین دستمزد باعث می‌شود دولت همین حداقل‌های مزدی را هم برای کارگران کاهش دهد. دولت یازدهم به تبعیت از دولت‌های پیشین با این طرح تنها بر اختلاف‌های مزدی دامن خواهد زد.

 

ادامه مبارزه کارگران راه آهن

سی‌ام دی ماه-‌دستمزد آذر ماه و دی ماه بیش از پانصد کارگر پیمانکاری شرکت حمل و نقل ریلی رجاء[راه آهن ملی ایران] هنوز پرداخت نشده است.کارگران بارها به مقامات مسئول در شرکت رجاء مراجعه کرده و خواستار دریافت مطالبات مزدی خود هستند.

 

اخراج دسته جمعی کارگران پالایشگاه هرمزگان

سی‌ام دی ماه -کارگران، تعداد تعدیلی‌ها [اخراج شدگان] را چند صد نفر عنوان می‌کنند. در پالایشگاه هرمزگان حدود هزار کارگر پیمانکاری مشغول به کار هستند که …با حدود نیمی از آنها تسویه حساب شده است.چند روز قبل از این…، کارگران پالایشگاه در اعتراض به معوقات مزدی، تجمعات اعتراضی برگزار کردند، این تعدیل‌ها [اخراج دستجمعی ] را با تجمعات اعتراضی بی‌ارتباط نمی داند .

 

خواست کارگران ساختمانی شهر رشت

سی‌ام دی ماه- اداره کل تامین اجتماعی رشت، هزینه تشکیل پرونده بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی را تا سه برابر گران کرده است. هر کارگر ساختمانی شهرستان رشت برای تشکیل پرونده بیمه تامین اجتماعی باید مبلغی بین ۱۰۰ تا۱۲۰ هزار تومان پرداخت کند. کارگران ساختمانی قادر به پرداخت این هزینه نیستند. حق بیمه مطالبه کارگران ساختمانی است.

 

هدف اصلی خروج گسترده زنان از بازار کار است

سی‌ام دی ماه -مصوبه بازنشستگی پیش‌ازموعد زنان با ۲۰ سال سابقه بدون شرط سنی، دست‌کم ۱۵۰ هزار نفر را در آستانه بازنشستگی قرار می‌دهد و بار مالی حدود ۱۰ هزار ‌میلیاردتومانی به صندوق بازنشستگی تحمیل خواهد کرد. این کار نهایتا به بی‌کاری زنان منجر می‌شود.مشارکت زنان در تولید کشور ۱۴ درصد است که با این مصوبه، عملا یک‌سوم زنان شاغل از بازار کار خارج می‌شوند.

 

مبارزه کارگران علیه اصلاح قانون کار و هراس رژیم

بیست و نهم دی ماه -شورای سه جانبه ملی برای جمع بندی در خصوص بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار تشکیل جلسه داد.این شورا خواستار بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار از مجلس شد و در همین رابطه معاونت تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نگارش نامه‌ای از کمیسیون اجتماعی هیات دولت خواست تا هرچه زودتر در این خصوص اقدام کند.

 

تجمع کارگران شهرداری خرم آباد

بیست و نهم دی ماه -کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳خرم آباد بیش از ۸ ماه حقوق نگرفته اند.در اعتراض به این شرایط ٬ کارگران مقابل شهرداری دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

اعتراض کارگران کنتور سازی ایران

بیست و نهم دی ماه- کارگران این واحد در سال جاری فقط سه ماه دستمزد دریافت کرده اند و شش ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. در شش ماه گذشته، حق بیمه این کارگران نیز پرداخت نشده وآنها طی یک سال گذشته برای محقق شدن مطالبات مزدی خود مرتبا در محوطه کارخانه ومقابل ساختمان نهادهای مختلف دولتی در شهرستان واستان قزوین دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

 

خواست کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم

بیست و نهم دی ماه- کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم به شیوه محاسبه حق عیدی خود انتقاد دارند،از حدود دو سال پیش تاکنون پایگاه ارگ قدیم بم عیدی کارگران را به شیوه کارمندان دولتی محاسبه می کند و این در حالی است که این کارگران دولتی از «مزایای کارمندی» بی‌بهره‌اند.

 

مبارزه کارگران فنی پست‌های فشار قوی برق علیه خصوصی سازی

بیست و نهم دی ماه- شورای اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق در اعتراض به زمزمه هایی مبنی بر خصوصی سازی پست‌های توزیع برق، بیانیه صادر کردند. در این بیانیه آمده است: متاسفانه طی روزهای گذشته شایعاتی که نزدیک به واقعیت هستند به گوش میرسد که مقرر است پست‌های توزیع و انتقال نیروی برق به شرکت‌های خصوصی توزیع واگذار گردد… این مسئله در اتاق‌های فکر مسئولین وزارت نیرو کلید خورده که مخالف قشر زحمتکش اپراتورهای کار معین هستند.

 

خصوصی سازی، تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران

بیست و نهم دی ماه- کارخانه پلی اکریل تنها یک از ده‌ها کارخانجاتی است که با خصوصی سازی به تعطیلی کامل رسیده است. کارگران پلی اکریل از خردادماه تاکنون هیچ حقوقی دریافت نکردند و بسیاری از کارگران که خود نان آور چندین خانواده بودند امروز محتاج لقمه نانی شده‌اند.

 

ادامه مبارزه کارگران صنعت ملی نفت ایران

بیست و هشتم دی ماه-‌معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد؛ برای بهبود وضعیت حقوقی و معیشتی کارکنان قرارداد موقت ٬برنامه‌های اجرایی مدونی تهیه شده است. تعداد کل نیروهای رسمی در وزارت نفت، حدود ۶۵ هزار نفر است، تعداد کل کارکنان پیمانکاری[غیر دایمی و موقت و شرکتی] در شرکت ملی نفت ایران ۴۸ هزار نفر و تعداد نیروی‌های رسمی شرکت ملی نفت ایران، ۳۹۵۰۰ نفر است.تعداد کارکنان قرارداد مدت موقت در شرکت ملی نفت ایران حدود ۱۹۵۰۰ تن است.

 

مطالبه هنرمندان تئاتر و سینما گران کشور

بیست و هشتم دی ماه -سینما گران و هنرمندان تئاتر کشور٬ خواستار امنیت شغلی و بیمه بیکاری هستند.در برنامه ششم توسعه،، بندی آورده شده که بر اساس آن دولت مکلف به بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه می‌شود،این بند در برنامه چهارم توسعه نیز آمده بود. در آن مقطع هم اجرایی نشد و اینک نیز به دلیل تامین نشدن اعتبار از سوی دولت اجرایی نخواهد شد.

 

اعتصاب کارگران پالایشگاه کرمانشاه

بیست وهشتم دی ماه- جمعی از کارگران پالایشگاه نفت کرمانشاه در اعتراض به واگذاری این واحد صنعتی به بخش خصوصی و از بین رفتن امنیت شغلی خود٬ اعتصاب کرده و دست به تجمع زدند. کارگران اعلام کردند؛عاقبت واگذاری پالایشگاه وخصوصی سازی بیکاری کارگر است.

 

اعتصاب کارگران شرکت مخازن نفتی «تهران جنوب»

بیست و هشتم دی ماه- کارگران شرکت مخازن نفتی «تهران جنوب» در شهرستان دیلم از توابع بوشهر حدود ۵ ماه است که معوقات مزدی خود را دریافت نکرده اند به همین دلیل در روز ۲۸ دی ماه در مقابل در ورودی این شرکت تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

 

اعتصاب کارگران کشت و صنعت مهاباد

بیست و هشتم دی ماه -صبح روز ۲۸ دی ماه همزمان با سفر استاندار آذربایجان غربی به مهاباد، جمعی از کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد، مقابل فرمانداری مهاباد تجمع اعتراضی بر پا کردند. کارگران در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان استان می گویند: ۱۶ ماه دستمزد طلبکاریم؛ بیش از چهل روز مقابل درب مجتمع در برف و سرما تجمع کردیم، ولی کسی پاسخگو نشد؛ حالا هم که استاندار به این شهر آمده حاضر نیست پای درد دل ما بنشیند و حداقل به مشکلاتمان گوش بسپارد.

 

اعتراض به لایحه اصلاح قانون

بیست و هشتم دی ماه- کارگران معدن چادرملو پیش از این طومار اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار را امضا کردند و برای دولتیان و نمایندگان مجلس هم فرستادند. ما کارگران خواستار بازگشت لایحه اصلاح قانون کار بوده ایم و همچنان هستیم؛ انتظار کارگران این است که حاصل جلسه شورای سه‌جانبه ملی که امروز ۲۸ دی ماه قرار است برگزار شود، بازگشت لایحه اصلاح قانون کار باشد.

 

اعتراض کارگران کارخانه فولاد وچدن درود

بیست و هشتم دی ماه- حدود ۱۰۸ کارگر رسمی و قراردادی این کارخانه به دلیل آنچه «کمبود منابع مالی» عنوان می‌‌شود؛ با احتساب عیدی سال ۹۴ بیش از ده ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند. سه کارگر به جرم موضوع علنی شدن تخلفات اداری یکی از مدیران پیشین این کارخانه از روز ۱۳ آذرماه با ۱۴ سال سابقه به دستور کارفرما نیروی مازاد اعلام شده و ورودشان به محل کار ممنوع اعلام شده است.

 

ادامه مبارزه کارگران کارخانه هپکو

بیست و هشتم دی ماه- تجمع صنفی کارگران کارخانه هپکو امروز وارد هشتمین روز خود شد؛ این کارگران که تعداد آنها بیش از یک هزار نفر است خواستار ابطال واگذاری این واحد صنعتی به بخش خصوصی و بازگرداندن آن به دولت هستند. مجموع مطالبات حقوقی بیش از ۱۰۰۰کارگر این واحد صنعتی به ۵ ماه می‌رسد.

 

تجمع اعتراضی فرهنگیان بازنشسته

بیست و هشتم دی ماه- بازنشستگان فرهنگی که خواهان یکسان سازی مستمری‌های خود با سایر بازنشستگان و افزایش سطح مستمری‌های خود هستند، از ساعت ده صبح روز۲۸ دی ماه مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع اعتراضی بر پا کردند تا صدای اعتراض‌شان را از وضعیت بد معیشتی و تبعیض حقوقی به گوش مسئولان برسانند.

 

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کاشی گیلانا

بیست و هفتم دی ماه- کارگران کاشی گیلانا در اعتراض به متوقف شدن فعالیت این واحد تولیدی به دلیل انباشت بدهی به نهادهای دولتی و تبعا نگرانی از آینده شغلی‌شان صبح امروز مقابل ساختمان فرمانداری رودبار تجمع کردند. کارگران از خرداد ماه دستمزد دریافت نکرده‌اند و معوقات مزدی پیشین این کارگران که مربوط به سالهای ۸۹ تا دی ماه سال ۹۳می شود به حدود ۳۰ ماه می رسد.

 

اعتراض کارگران فیبر ایران انزلی

بیست و هفتم دی ماه- کارفرمای این کارخانه ۵۰ کارگر با ۱۸ سال سابقه کاری را از ۱۶ آذر ماه گذشته اخراج کرده است. از شهریور ماه دستمزد وسایر مزایا مزدی و همچنین دو ماه از حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی واریز نشده است. خواست این زحمتکشان مطالبات معوقه خود و تضمین امنیت شغلی‌ است.

 

ادامه مبارزه کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد

بیست و هفتم دی ماه- بیش از چهل روز از اعتراض کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد نسبت به ماهها معوقات مزدی می گذرد. کارفرمای جدید و مقامات می‌گویند نقدینگی نداریم؛ کارگران می‌‌پرسند: اگر نقدینگی نیست چطور کارفرمای جدید توانسته مجتمع را در مزایده خرایداری کند اما حالا که نوبت به پرداخت مطالبات کارگران رسیده، می گوید نقدینگی نیست.

 

خواست زحمتکشان پرداخت بدهی دولت است

بیست و هفتم دی ماه- عدم پرداخت بدهی ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی موجب شده است که طرح همسان سازی حقوق بازنشتگان اجرایی نشده و هم پرداخت مستمری بیش از ۲ میلیون بازنشته سازمان به مخاطره بیفتد.

 

اعتراض کارگران به عدم امنیت شغلی‌ و افزایش بیکاری

بیست و هفتم دی ماه- شهرک صنعتی هلال از ۱۷ سال پیش کار خود را آغاز کرده است و هم اکنون حدود ۱۰۰ شرکت تولیدی در این شهرک صنعتی فعالیت می کنند که دچار مشکل هستند. برخی از واحدهای صنعتی به دلیل استهلاک دستگاه‌ها، بازدهی خود را از دست داده‌اند که در نهایت موجب بیکاری کارگران می شود، همان طور که امسال نیز تا به حال در این شهرک صنعتی حدود ۲۰۰ کارگر بیکار شده‌اند.

 

ادامه اعتصاب کارگران کارخانه هپکو

بیست و ششم دی ماه- ششمین روز از اعتصاب کارگران کارخانه هپکو در ساعت کاری و با متوقف شدن فعالیت کارخانه همچنان ادامه دارد . کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، و منفک کردن کارخانه از بخش خصوصی هستند. تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه و مسئولان اداری استان پاسخ مشخصی به این خواسته‌های کارگران داده نشده است.

 

اعتراض کارگران شهرداری کرمان

بیست و ششم دی ماه- پرداخت دستمزد کارگران خدماتی وفضای سبز پیمانی شهرداری کرمان حدود ۵ ماه به تاخیر افتاده است.همچنین بخشی از بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

 

اعتراض رانندگان حمل و نقل درون شهری

بیست و ششم دی ماه- سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران رانندگان حمل و نقل درون شهری را مجبور می کند برای گرفتن طرح ترافیک به عضویت انجمن‌های صنفی کارفرمایی از بالاساخته و فورمالیته دربیایند…این رانندگان خودشان اتحادیه و تشکل صنفی دارند و نیازی به انجمن‌های صنفی کارفرمایی از بالاساخته ندارند.

 

حکم ضد انسانی شلاق علیه خبرنگاران محکوم است

بیست و پنجم دی ماه – چندی پیش یکی از خبرنگاران نجف‌آباد به دلیل انتشار خبری با مضمون “توقیف ۳۵ دستگاه موتورسیکلت دانش‌آموزان یکی از هنرستان‌های این شهر” مورد توبیخ قرار گرفت و محکوم به خوردن شلاق شده و در منزل خود دستگیر و حکم شلاق برای او اجرا شد. گروهی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به این اقدام اعتراض کرده و ان را مغایر امنیت شغل روزنامه نگاری دانستند.

 

اعتصاب کارگران کارخانه مقره سازی

بیست و پنجم دی ماه- کارگران کارخانه مقره سازی واقع در شهرستان ساوه در استان مرکزی روزشنبه ۲۵ دی ماه در اعتراض به عدم دریافت بیش از ۷ ماه دستمزد و طلب عیدی وپاداش سال ۹۴ دست از کار کشیده ودر محوطه کارخانه تجمع اعتراضی بر پا کردند. همچنین تعداد زیادی از کارگران قدیمی کارخانه که امکان بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان آور را دارند به دلیل مشکلات بیمه امکان بازنشسته شدن برای آنها مهیا نشده است.

 

اعتصاب کارگران سد کانی سیب پیرانشهر

بیست و پنجم دی ماه- کارگران پیمانی شاغل در پروژه ساخت سد کانی سیب پیرانشهر واقع در استان آذربایجان غربی، سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند و از روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود، دست از کار کشیده و تجمع اعتراضی بر پا کرده اند.

 

اعتراض کارگران شرکت احیا صنعت ادوات

بیست و پنجم دی ماه- حق بیمه و مطالبات مزدی کارگران پیمانکاری شرکت احیا صنعت ادوات که شرکت طرف قرارداد با شرکت حمل و نقل ریلی رجاء است، در چند ماه گذشته پرداخت نشده و هشتاد کارگر این شرکت بابت تعویض دفترچه‌های بیمه درمانی تامین اجتماعی خود با مشکل مواجه‌اند.علاوه بر این با کارگران سایت چرخ و محور هنوز تسویه حساب انجام نشده و مشخص نیست چه زمانی قرار است معوقات پرداخت شود.

 

اعتصاب کارگران شهرداری شهر کنگاور

بیست و پنجم دی ماه- کارگران شهرداری شهر کنگاور در استان کرمانشاه، صبح روز۲۵ دی ماه در اعتراض به چند ماه از معوقات مزدی خود دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع اعتراضی بر پا کرده‌ا‌ند. بی‌توجهی مسئولان شهرداری و شورای شهر کنگاور به پرداخت مطالبات آن‌ها باعث شده که آنان نگران امنیت شغلی خود نیز باشند.

 

اعتراض کارگران کارخانه کنتورسازی قزوین

بیست و پنجم دی ماه- کارگران معترض می گویند در سال جاری فقط سه ماه دستمزد گرفته ایم و شش ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده داریم… در شش ماه گذشته، حق بیمه کارگران نیز پرداخت نشده است.

 

مبارزه کارگران کارخانه آونگان

بیست و پنجم دی ماه- کارگران کارخانه آونگان طی دو سال گذشته تجمعات متعددی را در اعتراض به معوقات مزدی و مشخص نبودن شرایط ادامه کارشان برپا کرده‌اند، که آخرین آن روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه و در جریان سفر از قبل اعلان شده «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور به استان مرکزی صورت گرفته است. طی ۲۷ ماه گذشته مطالبات مزدی وبیمه کارگران از سوی کارفرما کارخانه پرداخت نشده است. در نتیجه خصوصی سازی نزدیک به ۱۲۰۰کارگر که در این کارخانه مشغول به کار بودند به تدریج اخراج شدند.

 

اعتراض کارگران شهرداری دزفول

بیست و پنجم دی ماه – با پرداخت یک فقره چک به تاریخ ۶ بهمن امسال قرار است در این تاریخ بخشی از مطالبات و حقوق عقب مانده کارگران پرداخت گردد. با پرداخت این مبلغ کارگران مناطق ۲ و ۳ شهر دزفول تنها ۲ ماه حقوق معوقه خواهند داشت ضمن اینکه کارگران منطقه یک شهرداری نیز ۶ ماه حقوق عقب افتاده خواهند داشت.

 

اعتصاب کارگران پالایشگاه ستاره خلیج فارس

بیست و پنجم دی ماه- صبح روز۲۸ دی ماه بیش از پانصد نفر از کارگران یکی از شرکت‌های پیمانکاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس دست از کار کشیدند و در محوطه پالایشگاه تجمع اعتراضی بر پا کردند. کارگران این شرکت از شهریورماه تا کنون دستمزد نگرفته‌اند و از قرار معلوم حق بیمه آنها نیز واریز نشده است.

 

تجمع پرستاران شهر مشهد

بیست و چهارم دی ما-ه‌گروهی از پرستاران شهر مشهد، به دلیل افزایش دو برابری قیمت واحدهای مسکونی پروژه لویزان ، در مقابل اداره تعاون مشهد تجمع کرده و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به این موضوع شدند.این پروژه جهت احداث مسکن برای پرستاران است، اما با ورود شرکت خصوصی سپیده عمران قیمت‌ها تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

 

اعتصاب کارگران مسکن مهر در اهواز

بیست و چهارم دی ماه – تعدادی از کارگران طرح ۲ هزار واحدی مسکن مهر نفت در اهواز روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه با تجمع در محل کارگاه این طرح نسبت به پرداخت نشدن مطالبات خود از شهریور ماه اعتراض کردند.

اتحاد کارگر

۲۵ نفر زیر آوار / ۴ نفر زنده‌اند

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، گفت: مجموع شهدای آتش نشان و افراد زیر آوار مانده به ۲۵ تن می رسد. همچنین هرگونه اخبار مبنی بر زنده ماندن افرادی بر زیر آوار را تکذیب کرده و شهروندان اخبار را از منابع رسمی دنبال کنند.   وی ادامه داد: نقاط مختلفی را برای رسیدن ... ۲۵ نفر زیر آوار / ۴ نفر زنده‌اند

ادامه

ایران, خبر, کارگری

روشن‌کردن شمع به یاد آتش‌نشانان محبوس در پلاسکو

درپی کاهش امید به زنده خارج شدن آتش‌نشانان محبوس در مخروبه‌های برجای مانده از حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، جمعی از شهروندان تهرانی در اقدامی نمادین شامگاه روز جمعه اول بهمن‌ماه، در ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران حضور یافتند و شمع روشن کردند.

ادامه

ایران, خبر, کارگری

جمعی از معلمان ایران: شهرداری و دولت موظف به پاسخگویی هستند

جمعی از معلمان ایران با امضای نامه ای شهادت آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو را تسلیت گفتند. در این نامه که به امضای چند صد تن از معلمان رسیده، آمده است: هنوز از خبر سوختن احد و صمد دو کودک کار در حادثه آتش‌سوزی یک انبار بازیافت و بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی برخی مسئولین و نهادها در ... جمعی از معلمان ایران: شهرداری و دولت موظف به پاسخگویی هستند

ادامه

ایران, بیانیه, معلمان

یک آتش‌نشان‌: همکاران آتش‌نشانمان پیامک دادند زنده‌ایم

یکی از آتش نشان‌ها می‌گوید: بیش از ۲۰ نفر از همکارانمان زیر آوارند چند تاشان از همانجا پیامک دادند که زنده‌ایم و بیایید نجاتمان دهید نمی‌دانیم چقدر سخت است خواندن پیامکی که از زیر آوار آمده.   میدان فردوسی از تاکسی پیاده می‌شویم . خیابان رو به پایین بسته است ماشین‌ها نمی‌توانند جلوتر برود. پیاده ... یک آتش‌نشان‌: همکاران آتش‌نشانمان پیامک دادند زنده‌ایم

ادامه

اجتماعی, ایران, خبر, کارگری