واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

خبرگزاری اسپانیا: مدیریت جانسون آشفته است

خبرگزاری افه اسپانیا در گزارشی انتقادی نوشت: رهبری و شیوه پر هرج و مرج حکمرانی بوریس جانسون پس از ایراد یک سخنرانی رسمی نامنسجم در هفته جاری که در آن با اشاره به انیمیشن کودکانه، صدای یک ماشین در حال حرکت را در جمع کارفرمایان انگلیسی تقلید کرد، زیر سوال رفته و سر زبان‌ها افتاده است.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری افه اسپانیا در گزارشی انتقادی از عملکرد بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نوشت: نخست وزیر بریتانیا با موهای ژولیده‌اش برای برخی یک سیاستمدار مهربان و برای برخی یک خوش‌بین است؛ ویژگی هایی که او توانست از آن‌ها برای به قدرت رسیدن در ژوئیه ۲۰۱۹ استفاده کند، اما اکنون این ویژگی ها به طور فزاینده‌ای مورد تردید قرار گرفته‌اند.

 

رفتار او با لکنت زبان در سخنرانی‌هایش در مجلس و یا هنگام پاسخگویی به پرسش‌های مطبوعاتی به جای اینکه مردم را بخنداند، فقط صفوف محافظه‌کار را آزار می‌دهد.

 

آخرین جنجال او روز دوشنبه در جمع کارفرمایان کنفدراسیون صنعت بریتانیا بود که در باره لزوم «افزایش خلاقیت نیروی کار کشور» گفت: درس واقعی که باید از (انیمیشن کودکانه) “پپا پیگ ورلد” گرفت در مورد قدرت خلاقیت انگلیس است. چه کسی باور می‌کند خوکی که شبیه یک سشوار است به ۱۸۰ کشور صادر شود و تبدیل به تجارتی شود که شش میلیارد پوند برای کشور ما درآمد دارد.

 

اما این تنها لحظات سوال برانگیز سخنرانی جانسون نبود. او حین صحبت یادداشت‌های خود را گم کرد و در حالی که نمی‌دانست چه بگوید، در تلاش بود صفحات سخنرانی خود را مرتب کند و کاغذها را در هم می‌پیچید؛ تصاویری از او در سکوت‌های طولانی و چهره ای مغشوش ثبت شد.

 

در ادامه این گزارش آمده است: جانسون در سخنرانی خود از تقلید صدای یک ماشین برای اشاره به سرزنده‌گی استفاده کرد اما بیش از آنکه باعث خنده شود، سیاستمداری بی‌نظم و عجیب نشان داده شد.

 

«جرمی هانت» وزیر بهداشت محافظه‌کار سابق بریتانیا در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعتراف کرد که این سخنرانی «لحظه خوبی نبود».

 

افه در پایان به نقل از یک منبع دفتر نخست وزیری انگلیس، نوشت: «نگرانی‌های زیادی» وجود دارد و اوضاع در حال «بدتر شدن» است. سخنرانی جانسون «وحشتناک» بود و «نشان‌دهنده شیوه آشفته مدیریت» دولت است.

 

روزنامه ال پائیس اسپانیا نیز نوشت: در هفته‌های اخیر، زنجیره‌ای از خطاهای سیاسی که بیشتر برای آماتورها معمول است منجر به سقوط آزاد بوریس جانسون و تلاش ناکام او برای باز کردن چتر نجات شده است.

 

در روزهای اخیر، جانسون از کاهش طرح‌های زیرساختی ریلی برای شمال انگلیس نیز خبر داده بود که یکی از وعده‌های بزرگ انتخاباتی برای «همسطح‌سازی و برابری» مناطق مختلف این کشور است. به رغم این وعده اما جانسون مجبور شد برای دفاع از “اوون پترسون”، نماینده پارلمان که متهم به استفاده از موقعیت خود برای دفاع از منافع دو شرکتی که سالانه بیش از یکصد هزار یورو از آنها درآمد داشت، رای خود را پس بگیرد.

 

دولت انگلیس در تلاش برای بیرون کشیدن پترسون از این مخمصه از رای‌گیری بر سر طرح مخالفت با قوانین ضد فساد پارلمان حمایت کرده و در این رای‌گیری پیروز شد. اما صبح روز بعد دولت انگلیس در مواجهه با اعتراضات عمومی و خشم محافظه‌کارانی که مجبور به حمایت از این اصلاحیه شده بودند، مجبور به یک عقب‌گرد تحقیرآمیز شد.

 

پترسون در نهایت استعفا داد و به دنبال عقب نشینی دولت، نمایندگان حزب محافظه کار خشم خود را از این که مجبور شدند بر خلاف وجدان خود رای دهند، علناً ابراز کردند.

 

یک نظرسنجی انجام شده از سوی جی‌ال پارتنرز برای نشریه دیلی میل نشان می‌دهد که حدود یک نفر از هر سه نفر (۳۱ درصد) معتقدند که دولت بوریس جانسون از زمان دولت مارگارت تاچر در سال ۱۹۷۹ تاکنون، بدترین رفتار را در زمینه فساد داشته است.

افشای پنهانکاری ارتش انگلیس در خصوص قتل غیرنظامیان افغان توسط نیروهایش

مدارک وابسته به وزارت دفاع انگلیس نشان می‌دهند، افسران ارشد ارتش این کشور شواهد کشته شدن بازداشت شدگان افغان به دست نیروهایشان را پنهان کرده‌اند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, گزارش

چین و آمریکا به یک بیانیه مشترک در مورد اقدامات اقلیمی دست یافتند

رسانه‌های چین اعلام کردند پکن و واشنگتن  در حاشیه  کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در گلاسکو به یک بیانیه مشترک در مورد تقویت اقدامات اقلیمی دست یافته‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, محیط زیست