آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

در حمله به‌دفتر یک روزنامه در آمریکا، پنج نفر جان خود را از دست دادند

پلیس اعلام کرد یک مرد ۳۸ ساله روز پنج شنبه ۲۸ ژوئن، در دفتر روزنامه کاپیتال در مریلند آتش گشود و حداقل پنج نفر را کشته و چندین نفر دیگر را در این”حمله هدفمند” زخمی کرده است.

 

به گزارش ان بی سی، پلیس مرد مسلحی را در این رابطه بازداشت کرده است. شاهدان می گویند که مردان مسلح از طریق یک درب شیشه ای در داخل اتاق خبر آتش گشوده است.

 

پلیس گفت جارود راموس فرد مظنون مسلح به تفنگ، هنگام ورود به ساختمان از نارنجک های دودزا استفاده کرده است.

 

فیل دیویس، یکی از خبرنگاران این روزنامه در توییتر نوشت : «هیچ‌ چیز ترسناک‌تر از این نیست که در حالی که زیر میزت هستی، بشنوی که عده‌ای تیرخورده‌اند و بعد از آن بشنوی که تیرانداز دارد دوباره تفنگش را پر می‌کند».

 

پیش از تیراندازی، تهدید ها از طریق رسانه های اجتماعی دفتر روزنامه را هدف قرار داده بود، اما پلیس در حال کار بر روی این است که آیا آنها توسط راموس فرستاده شده اند و افزودند که مقامات معتقدند که راموس هر کسی را در اتاق خبر مورد هدف قرار داده است.

 

به گفته پلیس فرد تیرانداز در حالی که زیر میزی در تحریریه روزنامه پنهان شده بود و تفنگش را روی زمین گذاشته بود٬ دستگیر شده است.

 

دفتر این روزنامه در شهر آناپولیس‌، در ۵۰ کیلومتری واشنگتن، پایتخت آمریکا قرار دارد. آناپولیس مرکز ایالت مریلند است.

 

“کاپیتال گزت” از روزنامه‌های قدیمی آمریکاست. پلیس ساختمان دفتر این روزنامه را پس از این حمله تخلیه کرد و از جمعیت حاضر در اطراف ساختمان خواست از منطقه دور شوند. پلیس در شعاعی گسترده راه‌های اطراف را مسدود کرده است. هنوز انگیزه این حمله روشن نیست.

 

 

 

 

از طرف گروه مشاوره‌ی attac شعبه‌ی آلمان؛ اطلاعیه متفکران و اساتید دانشگاه‌های آلمان در باره‌ی جنگ سوریه

قبل از ورود به موضوع اعلام می‌کنیم: اولا، بر ما پوشیده نیست که روسیه و ایران که در کنار رژیم اسد در جنگ شرکت دارند، منافع و اهداف استراتژیک خود را دنبال می‌کنند.

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی

۳ هزار تروریست در انگلیس به صورت مخفی زندگی می‌کنند

یک کارشناس امور تروریسم انگلیس بابیان اینکه ۲۰ هزار تروریست در این کشور تحت نظارت دستگاه‌های امنیتی قرار دارند هشدار داد که سه هزار تن دیگر خود را در میان افراد جامعه مخفی کرده‌اند.

ادامه

انگلستان, تروریسم, جهان, خبر, غرب اروپا

بازتاب سخنان ضدمنافع ملی جواد لاریجانی در باره حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر

سخنان دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره عبور برخی از عاملان حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر از ایران جنجال به پا کرد. شماری از رسانه‌های آمریکایی این اظهارات را تائید اتهام به ایران درباره همکاری با القاعده ارزیابی کرده‌اند.

ادامه

امریکا, ایران, خبر